Τρίτη 9 Ιουνίου 2009

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΫΦΑΝΤΗ

Οταν εμαθα για την ιστορια της Κατερινας Αϋφαντή δεν ηξερα αν επρεπε να γελασω ή να κλαψω. Να χαρω ή να στενοχωρηθω.

Η Κατερινα Αϋφαντή ειναι η νεοτερη ερευνητρια παγκοσμιως που επιχορηγηθηκε απο το ευρωπαϊκο συμβουλιο ερευνας και επελεγη μεταξυ 9.000 διαγωνιζομενων ερευνητων.

Η Κατερινα Αϋφαντη θα ηγηθει μιας ερευνας για τα νανοϋλικα στην ιατρικη και κυριως στη θεραπεια του καρκινου και των νευρολογικων ασθενειων.
Μια παραδοξη περιπτωση κοπελας που μολις στα 25 της χρονια ειναι ηδη διδακτωρ στο πανεπιστημιο του Γκρονιγκερ της Ολλανδιας και εχει μαστερ απο το πανεπιστημιο του Κεμπριτζ.

Η πλακα ειναι πως ενω εχει ζησει σε Αμερικη, Ολλανδια, Ρωσια, Αγγλια και Γαλλια για τις σπουδες της, οταν ηρθε η ωρα να επιλεξει το πανεπιστημιο που θα υλοποιουσε την ερευνα της, ολοι την παρακαλουσαν αλλα η Κατερινα προτιμησε το Αριστοτελειο Θεσσαλονικης!

Οσο για το αθανατο ελληνικο κρατος σε αυτη την κοπελα που ειναι ζωντανη διαφημιση για τη χωρα μας δεν εστειλε ουτε ενα συγχαρητηριο τηλεγραφημα! Μονο ο προεδρος της Δημοκρατιας της απηυθυνε προσκληση για μια συναντηση.

Εχω τη χαρα και κυριως την τιμη η Κατερινα να μου παραχωρησει την παρακατω συνεντευξη:

= =
 
Λοιπον Κατερινα. Εστω οτι απεναντι σου εχεις μια 
καλη κυρια που βλεπει στην τηλεοραση 
βαρυσημαντες εκπομπες οπως τον πρωινο καφε ή
καποιον που το μονο που ξερει να διαβαζει 
ειναι η αθλητικη εφημεριδα.
Οσο πιο απλα μπορεις, θελω να μας πεις 
με απλα λογια με τι ακριβως
ασχολεισαι και τι θελεις να πετυχεις.
 
Ασχολούμαι με ένα κόσμο που είναι ορατός 
μονάχα κάτω από πολύ ισχυρά μικροσκόπια. 
Προσπαθώ να τον καταλάβω και να τον 
χρησιμοποιήσω για το καλό όλων μας. 
Για παράδειγμα, να βρούμε καινούργια υλικά 
για να κατασκευάσουμε αρκετά μικρότερους 
βηματοδότες.  
 
τι ακριβως είναι τα νανοϋλικα;
 
Η ονομασία τους προέρχεται από 
την Ελληνική λέξη νάνο 
που σημαίνει πολύ μικρά. 
Είναι δομές και υλικά που έχουν μέγεθος 1 εκατομμύριο
φορές πιο μικρο από το μέτρο. 
Για παράδειγμα όσες φορές πιο μικρή είναι 
μία μπάλα ποδοσφαίρου από τη γη, 
τόσο πιο μικρή είναι μία νανο-σφαίρα 
από τη μπάλα ποδοσφαίρου. 
Στη νανο-κλίμακα οι ιδιότητες των υλικών αλλάζουν 
και αυτό προσπαθούμε να κατανοήσουμε.   
 
Προτιμησες το Αριστοτελειο πανεπιστημιο απο ολα οσα 
σε παρακαλουσαν να συνεχισεις
τις ερευνες σου. Το μετανοιωσες;
 
Μόλις το μετανοιώσω έχω το δικαίωμα από την Ευρωπαϊκή 
Επιτροπή να μεταφέρω
τη χρηματοδότηση μου σε άλλο Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο. 
Αλλά ελπίζω να μη συμβεί κάτι τέτοιο. 
 
Στο Αριστοτελειο εισαι ευχαριστημενη απο τις υποδομες 
και τα μεσα που εχεις στη διαθεση σου;
 
Ο τομέας μηχανικής, του Γενικού Τμήματος 
της Πολυτεχνικής, στον οποίο ανήκω 
έχει τα πιο απαραίτητα που χρειάζομαι. 
Υπάρχουν ορισμένα μηχανήματα που δεν τα έχει, αλλά 
τα έχουν οι συνεργάτες μου στο εξωτερικό. 
 
Αν ολα πανε καλα, σε ποσα χρονια υπολογιζεις 
τα αποτελεσματα των ερευνων σου 
να βοηθησουν το κοινωνικο συνολο;
 
Κάθε έρευνα που γίνεται είναι σαν ένα ακόμη βήμα 
προς τον προορισμό. Το κάθε βήμα είναι χρήσιμο... 
Εγώ προχωράω ως ένα σημείο, μετά συνεχίζει 
κάποιος άλλος. 
Επομένως είναι δύσκολο να υπολογίζουμε 
χρονοδιαγράμματα.. 
Αυτή τη στιγμή, έχουμε παρασκευάσει κάτι υλικά 
για μπαταρίες Λιθίου,
 που με βάση τα πρώτα ηλεκτροχημικά πειράματα 
έχουν καταπληκτικές ιδιότητες, 
πρέπει να κάνουμε ακόμα μερικά πειράματα και αν πετύχουν 
θα μπορώ να σας πω πολύ ευχάριστα νέα.   
 
Ο πιο συντομος δρομος για τη θεραπεια του καρκινου 
ερχεται απο τα βλαστοκυτταρα ή απο τα νανοϋλικα;
 
Θα δούμε.. 
Για να έχουμε πάντως καλά αποτελέσματα 
από τη νανοτεχνολογία απαιτείται 
πολύ καλή συνεργασία μεταξύ γιατρών/βιολόγων
/φυσικών/χημικών/μηχανολόγων.. 
Κάτι που δεν είναι και πολύ εύκολο.
 
Σε συνεχεια της προηγουμενης ερωτησης, ολος ο πλανητης 
πιστεψε οτι 
ολες οι απαντησεις σε ανιατες ασθενειες θα ερχοταν απο τα
βλαστοκυτταρα. Γιατι μεχρι στιγμης δεν εχει γινει αυτο;
 Ειναι πολυ νωρις ή μηπως βγηκαν εμποδια 
που δεν ειχαμε υπολογισει;
 
Είναι πολύ νωρίς. Πάντως υπάρχουν ήδη 
πειραματικές θεραπείες που χρησιμοποιούν
βλαστοκύτταρα. 
 
Η μεχρι στιγμης ουσιαστικη υποστηριξη απο το ελληνικο 
κρατος στις ερευνες σου ποια ειναι;
 
Μέχρι στιγμής δεν είχα κάποια υποστήριξη. 
Η Ελλάδα είναι γενικά λίγο αργή στο να 
ανταποκρίνεται σε επιστημονικά θέματα, 
ελπίζω όμως πως στο κοντινό μέλλον 
θα λάβω κάποια βοήθεια. 
 
Ποιοι ειναι οι στοχοι και ποιες ειναι οι φιλοδοξιες σου;
 
Δεν μπορώ να πω πως είχα ποτέ φιλοδοξίες. 
Στόχος μου είναι να μπορώ να βοηθώ 
τους συνανθρώπους μέσα από την επιστήμη.
 
Μολις στα 25 σου, ένα καρο διακρισεις. Πως ξεκινησαν όλα αυτά;
Ποτε καταλαβες αυτό το ταλεντο και πως αποφασισες 
να αφοσιωθεις στην επιστημη;
 
Για να είμαι ειλικρινής, ποτέ δεν περιμενά όσα έγιναν. 
Μικρή δε μου άρεσε καθόλου το σχολείο και 
διάβαζα μονάχα για να μην πηγαίνω αδιάβαστη..
Ονειρευόμουν να γίνω καλλιτέχνης και ασχολιόμουνα 
με μπαλέτο, πιάνο (με δίδασκε η αγαπημένη μου θεία), 
χορωδία, ζωγραφική... 
Τύχαινε όμως να τελειώνω πρώτη στο σχολείο.. 
Όταν μου δόθηκε η ευκαιρία να ξεκινήσω
 το πανεπιστήμιο στα 16, όταν ήμουν στην Αμερική, 
δέχτηκα για να αποφύγω το σχολείο. 
Λόγω όμως τον υψηλών μου επιδόσεων 
και πολύ διαβάσματος 
τελείωσα στα 19 το πρώτο πτυχίο και πήρα 
υποτροφία για διδακτορικο. 
Διδακτορικό ήθελα να κάνω για να μάθω τις 
θεωρίες που είχε κάνει ο πατέρας μου 
στη μηχανική (εκείνος είναι καθηγητής παν/στημίου 
από 25 χρονών). Είχα πολύ ενθουσιασμό και έβλεπα 
την έρευνα σαν ένα μυστικό παιχνίδι 
κι έτσι προχώρησα πολύ δυναμικά. 
Και διαπίστωσα πως δεν μπορούσα να φανταστώ 
τον εαυτό μου να κάνει κάτι άλλο. 
Όταν ήμουνα στο Καίμπριτζ για διδακτορικό, 
δούλευα τόσο που κοιμόμουν ακόμη και στο γραφείο.   
 
υποστηριξη από τους γονεις σου είχες από την αρχη ή σε
αντιμετωπισαν επιφυλακτικά;
 
Ο πατέρας μου ταξίδευε πολύ λόγω της δουλειάς του. 
Η μητέρα μου όμως είχε αφησει τη δουλειά της 
(ζωγράφος στο Αρχαιολογικό μουσείο, 
έργα στην Εθνική Πινακοθήκη) για να κάνει οικογένεια. 
Σαν καλλιτέχνης που είναι βλέπει τη ζωή σαν παιχνίδι 
κι έτσι ποτέ δε με πίεσε για κάτι.. 
Αυτό που την ενδιέφερε ήταν να έχω αξίες και ηθική. 
Έτσι από τη μια είχα το παράδειγμα του πατέρα μου 
για την αγάπη προς την επιστήμη
κι απ΄την άλλη την καλλιτεχνική οπτική γωνία για τη ζωή. 
 
νοιωθεις ότι στερηθηκες κατι ως παιδι ή εφηβη;
 
Το να είμαι απόλυτα ξένοιαστη!! 
Πάντα ήθελα να είμαι εντάξει και σωστή σε όλα. 
 
τι σου λειπει;
 
Η απόλυτη ξενοιασιά!!
 
προλαβαινεις να εχεις χομπι; Αν ναι, ποια;
 
Ηρεμώ όταν παίζω πιάνο και όταν κάνω ορειβασία. 
 
Αν εβλεπες μπροστα σου τον πρωθυπουργο τι θα του ελεγες;
 
Να δημιουργήσει θέσεις στα Ελληνικά Παν/στήμια
για επιφανείς Έλληνες επιστήμονες 
του εξωτερικού, ωστέ να γνωρίσουν οι νέοι 
μία άλλη παιδεία.  
 
για ποιο πραγμα μετανοιωνεις περισσοτερο;
 
Που αγχώνομαι εύκολα, που στεναχωριέμαι... 
Η ζωή είναι τόσο προσωινή που είναι κρίμα 
να κολλάμε σε οτιδήποτε. 
 
ποιες προληψεις εχεις;
 
Δεν έχω.
 
ποια εν ζωη προσωπικοτητα θαυμαζεις;
 
Πάρα πολλούς ανθρώπους, 
αλλά κυρίως τον Πνευματικό μου. 
 
περιμενεις πως και πως....
 
Να δω τα αποτελέσματα του πειράματος που κάνω.
 
αν ειχες ένα μαγικο ραβδακι τι θα αλλαζες στη ζωη σου;
 
Τη γραφειοκρατία.
 
σε ποια ερωτηση θελεις να απαντησεις;
 
Ποιο είναι το αγαπημένο μου βιβλίο;
Το Jane Eyre.
 
εχεις ταξιδεψει σε πολλες χωρες. Ποια είναι η γνωμη
των ξενων για την Ελλαδα;
 
Την βλέπουν σαν μία πανέμορφη χώρα για διακοπές, 
αλλά χαοτική για δουλειά.
 
σε ποιες περιπτωσεις επιλεγεις να πεις ψεμματα;
 
Δε λέω.
 
γκατζετ που εχεις τρελα;
 
Lap-top.
 
η τελευταια φορα που δακρυσες;
 
Πριν απο 5 μέρες.
 
από το cd player σου δεν λειπει...
 
Η μουσική που συνθέτει ο αδελφός μου. 
 
ημερομηνια που θα σου μεινει αξεχαστη...
 
Είναι τόσες πολλές, δεν μπορώ να ξεχωρίσω μία.
 
τι δεν σου αρεσει στη δουλεια σου;
 
Που πρέπει μονίμως να επιβλέπω 
την κάθε εργασία που γίνεται στο group μου, 
γιατί αλλιώς θα γίνει στραβά. 
Είναι λίγο δύσκολο να ασχολούμαι με 5 ερευνητικά 
θέματα συγχρόνως. 
 
θεμα συζητησης που ξεχνιεσαι και μπορεις να μιλας για ωρες;
 
Για οτιδήποτε αγαπώ.
 
ποιοι ηταν οι παραγοντες που σε οδηγησαν εκει που εφτασες;
 
Η πίστη μου στο Θεό, η συμπαράσταση των γονιών μου 
και των καθηγητών μου, 
και βεβαίως η ΠΟΛΛΗ δουλειά. 
 
όταν τα βρισκεις σκουρα....
 
Αρχικά πελαγώνω, αλλά μετά προσπαθώ 
και σκέφτομαι κάτι ευχάριστο.
 
αγαπημενος ηθοποιος;
 
Μάλλον ο Daniel Day Lewis.
 
το νοημα της ζωης για σενα...
 
Χριστιανικό Ορθόδοξο.
 
Βαλε έναν τιτλο σε αυτή τη συνεντευξη
 
Λίγα λόγια από την Κατερίνα Αϋφαντή

Τη φραση «πνευματικα δικαιωματα» τη βαριεμαι και ως σκεψη.
Ότι θελετε παρτε, αντιγραψτε, κλεψτε, βαλτε τρουφα και καλη σας ορεξη.

Απλως απευθυνομενος στο φιλοτιμο σας, 
μπορειτε να αναφερετε ότι το πηρατε από το
www.suspectblog.gr

Σάββατο 6 Ιουνίου 2009

ΓΥΘΕΙΟ ΚΑΙ ΣΥΒΟΤΑ


Το Γύθειο είναι μια ομορφη παραθαλασσια πολη στην οποια μπορεις να συνδιασεις βολτες, διασκεδαση, ξεκουραση και περιηγησεις. Δυστυχως, πρεπει να εχεις αρκετα χρηματα γιατι δεν ειναι και η πλεον φτηνη περιοχη του κοσμου!

Τις καλυτερες φωτογραφιες που εβγαλα μπορειτε να τις δειτε εδώ:

Στα Συβοτα είχα κανει μια ιδιαιτερη βολτα καθως σε 2 ωρες ειχε ενα καταπληκτικο απογευμα και μια καταρρακτωδη βροχη! Απο τους προορισμους της ηπειρωτικης Ελλαδας που δεν εχουν να ζηλεψουν τιποτα απο ενα νησι.

Τις καλυτερες φωτογραφιες που εβγαλα μπορειτε να τις δειτε εδώ:

Και όπως ειπαμε!


Αν σας αρεσει καποια, μπορειτε να την κλεψετε ελευθερα. Τα πνευματικα δικαιωματα
  δεν με ενδιαφερουν.  Απλως, απευθυνομενος στο φιλοτιμο σας, αν αποφασιστε καποια ή καποιες να τις διαδωσετε, μπορειτε να αναφερετε ότι την πηρατε από το www.suspectblog.gr
 
Οποτε λοιπον, βαλτε τις μουσικες που σας αρεσουν καθως θα τις χαζευετε και απολαυστε το σαν βιντεοκλιπ!

Τρίτη 2 Ιουνίου 2009

ΔΙΚΤΥΟ 21

Ειχα έναν φιλο ο οποιος μια μερα μου εκανε την εξης προταση:
«υποπτε θελω να παμε αποψε να παρακολουθησουμε μια ομιλια».
«τι ομιλια ρε Σακη;» ρωτησα με περιεργεια αλλα και επιφυλαξη.
«δεν σου λεω, θελω να με εμπιστευθεις»

Ε, η περιεργεια με νικησε και το μονο που ρωτησα ηταν αν θα είναι κλειδωμενες οι πορτες. 
Ακομα και σατανιστες να ηταν, θα ανοιγα την πορτα να φυγω.
Πηγαμε λοιπον σε ένα πολυτελες κεντρικο ξενοδοχειο. Κοσμος πολυς, χλιδες, οι κυριοι με γραβατες, οι κυριες με φορεματα φανταχτερα και από ότι ειδα για να μπουν σε μια μεγαλη αιθουσα πληρωναν παραβολο.

«Σακη αφενος πες μου τωρα τι είναι εδώ μεσα γιατι φευγω, αφετερου αν είναι να πληρωσω, μου τα κερνας»
«Εμεις δεν πληρωνουμε, με καλεσε ένα από τα κεφαλια, κατσε να τον βρω. Και… σε παρακαλω, δεν είναι τιποτα κακο, εμπιστευσου τον φιλο σου»

Το κεφαλι ηρθε μετα από λιγο να μας καλωσορισει και με κοιταξε αυστηρα. Ο φιλος σου Σακη δεν εχει το dress code… ειπε με μια χαρακτηριστικη σπασμενη φωνουλα.
«δεν ημουν προετοιμασμενος για αυτό» απαντησα και συνεχισα καπως αυστηρα και εγω, «αν αντιβαινει το πνευμα της ομηγυρης, μπορω να αποχωρησω ΑΜΕΣΑ» και στραβοκοιταξα αυστηρα τον κοστουμαρισμενο φιλο μου.

«όχι, όχι, μα τι λες, δεν πειραζει, ελα, ελα» εκανε η σπασμενη φωνουλα που πηγαζε από το κεφαλι. Μας επιασε την κουβεντα, αρχισε να εστιαζει σε μενα, να με ρωταει δημοσιογραφικο-ανακριτικα από το που δουλευω μεχρι το που βγαινω και μολις ακουσε τη λεξη «Γκαζι» σπινθηρισε το βλεμμα του…

Αρχισα να εκνευριζομαι γιατι οσο να ναι, οι γυναικες μου αρεσαν ανεκαθεν και ημουν σε χωρο που δεν ειχα ιδεα περι τινος προκειται και ειχα το «κεφαλι» να με περιτριγυριζει. Λεω στον φιλο μου, «παμε να κατσουμε για να βρουμε θεση μπροστα στην πιστα;»

Μας εβαλε λοιπον το κεφαλι και μολις μας εχασε από το πεδιο βολης του, με την υποσχεση ότι θα μας ερχονταν σε λιγο, βουταω από τη γραβατα τον φιλο μου:
«πες μου τι είναι εδώ μεσα γιατι τον ηπιες!»

Καταλαβε ότι η εμπιστοσυνη τελειωσε και ειπε μια λεξη:
- Amway….
Ηρεμησοανακουφιστηκοεβριζα.

Αφενος γιατι ηξερα με τι ειχα να κανω, αφετερου γιατι εχανα τον χρονο μου.
Τελοσπαντων, εδωσα τοπο στην οργη, ειπα να κατσω. Ηξερα ότι δεν θα το εκανα ποτε στη ζωη μου, οποτε ας το παρακολουθησω μια φορα. Εστω για να διευρυνω τα γνωστικα μου ενδιαφεροντα ή για μια καλη μπλογκ ιστορια.

Υποκλινομαι στην επιτομη του μαρκετινγκ και της ευφυιους αναλυσης της ψυχολογιας της αγελης. Το κολπο ηταν εξοργιστικα απλο.

Χλιδη σε ξενοδοχειο, δοση εταιρικης κουλτουρας τυπου ειμαστε ξεχωριστοι, μπριζωμενοι ομιλητες και διασπαρτοι κλακαδοροι στο πληθος. Θες δεν θες παρασυρεσαι! Όχι, δεν την πατησα, παρακολουθουσα προσεκτικα…

Οι ομιλητες αρχισαν να μιλανε με πολύ ενθουσιασμο, τοσο πολύ που ηταν ανυποφορος, για την εταιρεια, τις ευκαιριες που ειχαν οι κοινοι θνητοι να γινουν μεγιστανες, κοιταξτε σε αυτό το powerpoint πως ο φριτσουλας απεκτησε πενταοροφο με πισινα, γιατι όχι και εσυ, καλυτερος ο φριτσουλας; κοιτα ποσο ευκολο είναι και δωστου τα χειροκροτηματα και δωστου τα συνθηματα, κανε και εσυ το ονειρο σου μπορεις, ολοι ειμαστε μια ομαδα, μια γροθια, ζητω το δικτυο, ζητω η anway, ζητω το εθνος, ζητω ο νοθος αδερφος του Καλιαμαγκουρα.

Μετα παρουσιασαν καποιους επιτυχημενους για την προηγουμενη χρονια πωλητες. Συντονισμενα ( μου εκανε φοβερη εντυπωση αυτό, ουτε οργανωμενοι οπαδοι να ηταν ) χειροκροτηματα, ωραια powerpoint και βραβεια με μπραβο και εξαγγελιες μπονους.

Ξεκινησαμε με το γενικο και πριν μας πειτε ότι δεν γινεται, να! Αυτοι το εκαναν!
Μπορεις και εσυ!
Μετα ηρθε το βαρυ πυροβολικο.

Εφεραν μια γυναικα από χωρα της ανατολικης ευρωπης.  Στην amway δεν ξερω τι ακριβως εκανε αλλα στις μεγαλες παραγωγες εκπαιδευτικου κινηματογραφου που ετοιμαζω σχετικα με την αναπαραγωγη του ανθρωπου, ανετα θα της εδινα έναν πρωταγωνιστικο ρολο.
Οι ανθρωποι εχουν μελετησει τι σημαινει να μιλας σε ξενο κοινο.

Στην αρχη μας ειπε ποσο αγαπαει την Ελλαδα, ότι αφησε καθηκοντα και υποχρεωσεις για να ερθει σε μας τους λατρεμενους Ελληνες με την ιστορια, την κουλτουρα και τον πολιτισμο. Υποσχεθηκα στον εαυτο μου να πηγαινα αμεσως μετα να διαβασω λορδο Βυρωνα να δω ποιος από τους δυο ηταν τελικα μεγαλυτερος φιλελλην.

Συνεχισε με το ποσο φτωχικη ηταν η ζωη της. Πως ΔΕΝ της συμπαρασταθηκε κανεις από την οικογενεια της όταν τους ελεγε ότι θα πηγαινε να κατακτησει το ονειρο. Ποσο τρελη την ελεγαν. Αλλα τωρα… Τωρα είναι μεγαλη τρανη, key account, supervisor, administrator, ολο κατι τετοια ελεγε αλλα αυτά τα πολυεθνικα δεν τα καταλαβαινω. Μας ειπε για μαγικες διακοπες, για αστρονομικα εισοδηματα, για ταξιδια, για βασιλιαδες και ιπποτες.

Υστερα και από αυτό, το κλεισιμο της εκδηλωσης ηταν άλλη μια σουμα από κλακαδορικα χειροκροτηματα, συνθηματα τυπου impossible is nothing και η αυλαια επεσε με κεφι και χαρα.
Αμεσως μετα ηρθε το κεφαλι περιχαρης. Προτεινε ποτο. Απαντησα πως επρεπε να παω σε κατι γενεθλια. [ ΣΣ η καλυτερη δικαιολογια αποφυγης συναντησεων. ] Μετα μου ζητησε στοιχεια επικοινωνιας. Εκει απαντησα πως θα ερχομουν σε επαφη μεσω του Σακη. Καταλαβε. Δεν επεμεινε και φυγαμε. Ο Σακης μπορει να είναι λιγο αφελης αλλα βλαξ δεν είναι. Ηταν προβληματισμενος και με ρωτησε πως μου φανηκε.

Η απαντηση μου είναι η εξης:

Οι ανθρωποι αυτοι το ξερουν το κολπο και λειτουργουν με τη μεθοδο της πυραμιδας. Σου λενε ότι βαζοντας από κατω ανθρωπους, κερδιζεις χωρις κοπο. Σου δειχνουν και τους παραδεισους για να σε πεισουν ότι δεν είναι λογια του αερα! Μα και βεβαια, καποιοι από αυτους πλουτιζουν σε ποσοστο που ξεκιναει από το μηδεν και μετα την υποδιαστολη βαλτε ότι θελετε.  
Δεν γινεται όμως για ολους αυτό!

Σου τονωνουν την απληστια για να σε βαλουν στο δικτυο. Εδώ δεν εχουμε ορια, μπορεις να βγαλεις οσα θελεις. Από μονος σου μετα μπαινεις στο τριπακι να αγορασεις προϊοντα που δεν θα επαιρνες γιατι δεν τα χρειαζεσαι, να εκμεταλλευθεις οποια ανθρωπινη συναναστροφη εχεις φερνοντας σε δυσκολη θεση τους φιλους σου για να μπουν στο δικτυο. 

Για να σου αποφερουν όλα αυτά τα αμυθητα πλουτη που σου υποσχονται, μηπως μπορεις να φανταστεις ποσοι πρεπει να είναι από κατω σου που να αγοραζουν προϊοντα συνεχεια;  
Δεν ειδες το ποσο καλα στημενη ηταν η εκδηλωση;

Φαε ονειρο, οραμα, το ποσο ευκολο είναι, το ποσο τελειο είναι το συστημα που αν το ακολουθησεις πιστα θα επιτυχεις αλλα ξερει κανεις ποσα μελη ειχαν και ποσα μελη εχουν τωρα;
θελεις να μπεις στο τριπακι να δηλητηριασεις οποια σχεση εχεις μεχρι τωρα με τους ανθρωπους που γνωριζεις ( οικογενεια, φιλους, συναδελφους ) για να τους πιεσεις να μπουν στο δικτυο και μετα να τους πιεσεις να στρατολογησουν και αλλους και μετα να τους πιεζεις να αγοραζουν σταθερα τα προϊοντα της εταιρειας. Εισαι διατεθειμενος για τετοιο ψυχικο κοστος; 

Πιστευεις ότι οοοοοολοι αυτοι θα βαζουν συνεχεια μελη και οοοοοοοοολοι αυτοι θα αγοραζουν συνεχεια ώστε να παρεις αυριο μια μερσεντες από τις προμηθειες;
Μετα θελεις να εχεις την πλυση εγκεφαλου σαν το αποψινο με τα προβατακια που μαζευτηκαν εδώ αποψε;

Ακομα και η γκομενα που μας κουβαληθηκε, ξερεις αν οντως αυτά που λεει τα εχει κανει ή αν την πληρωσαν για να υποδυθει τη Λιζ Τεηλορ;

Ο Σακης φανηκε προβληματισμενος και δεν συνεχισαμε την κουβεντα επι του θεματος. Τον εκδικηθηκα γιατι στο εστιατοριο παρηγγειλα ότι ακριβοτερο υπηρχε και όταν επεστρεψα στο σπιτι του εστειλα και την ταφοπλακα με το διαφωτιστικο λινκ το οποιο και σας προτεινω: 

Κυριακή 31 Μαΐου 2009

ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΑΛΒΕΡΤΗΣ


Ο Αλβέρτης θα μείνει στην ιστορια του ελληνικού αθλητισμού για τους τίτλους που κατέκτησε και στην καρδιά των οπαδών του Παναθηναϊκού ως ο μεγαλύτερος αρχηγός από όλα τα τμήματα του συλλόγου.

Με εξαίρεση τους φετινούς τίτλους στους οποιους είχε τη συγκλονιστική συμμετοχή των 3 λεπτών, σε όλους τους υπόλοιπους ο Αλβέρτης είχε σημαντική παρουσία.
Στο δικό μου σκέπτεσθαι ο γεννηθείς το 1974 παίκτης ( που μοιάζει για 45 ετών ) θα μείνει γιατί εγκαινίασε μια καινούρια κατηγορία αθλητή κάνοντας μια βουτιά στο παρελθόν.

Η ΕΥΦΥΗΣ ΣΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ.

Θυμάμαι πριν από πολλά χρόνια όταν έκαναν δυναμικό μπάσιμο οι μικροί το δέμας αφοι γιαννακόπουλοι και απέκτησαν τα 3 μεγαλύτερα τοτε ταλέντα του ελληνικού μπάσκετ. Αλβέρτης, Μυριούνης και Οικονόμου. Την καλύτερη καριέρα την έκανε ο λιγότερο ταλαντούχος από αυτούς, ο Φραγκίσκος. Ο Μυριούνης προτίμησε το ουίσκι, ο Οικονόμου εφερνε βόλτες από ομάδα σε ομάδα και ο Αλβέρτης που έμεινε, δοξάστηκε περισσότερο από όλους. Πιστεύω πως από τους παίκτες της γενιάς του που έπαιξαν σε υψηλό επίπεδο, ο Φράγκι ήταν ο χειρότερος. Στο τέλος όμως βγήκε πρώτος μάγκας καθώς δεν έκανε τον Φιλέα Φογκ και δεν άφησε τον εαυτό του να τεμπελιάσει. Δούλευε το σουτ του και αυτό του έδωσε ότι έχει καταφέρει σήμερα. Οι άλλοι ήξεραν καλύτερο μπάσκετ αλλα τι να το κάνεις…

Ναι, τον ευνόησε η συγκυρία να πέσει στην εποχή που ο ΠΑΟ έστησε την αυτοκρατορία του στο ελληνικό και ευρωπαϊκο μπασκετ. Η ευφυής στασιμότητα όμως ώθησε τον Αλβέρτη ώστε να δουλέψει ένα στοιχείο και μονο, το σουτ, να μη δημιουργεί προβλήματα με τη συμπεριφορά του και να δρέψει τιμές και χρήματα.

Κατά τα παλαιά ετη είχαμε τους παίκτες σημαίες που δεν άλλαζαν εύκολα ομάδα αλλα και δεν είχαν πλουσιοπάροχες αμοιβές. Οπότε δεν έμπαιναν καν στον κόπο της μετακίνησης. Σημέρα μπορεί οι παλαίμαχοι να λένε για αξίες αλλα αν είχαν αντίστοιχες με τις σημερινές αμοιβές, θα έφευγαν τρέχοντας.  Στον επαγγελματικό αθλητισμό και με το άνοιγμα των συνόρων, εδυσαν «οι αξίες» και ανέτειλαν οι ταχείες μετακινήσεις προς άγραν χρήματος. Ο Αλβέρτης δεν μπήκε καν σε αυτόν τον πειρασμό. Συνέχισε να δουλεύει το σουτ του, δεν ασχολήθηκε με κατι άλλο να βελτιωθεί και παρέμεινε στην ομάδα βάζοντας στη συλλογή του μετάλλια.

Το αξιοπερίεργο είναι πως η ευφυής στασιμότητα του Αλβέρτη εχει δημιουργήσει σχολή στον Παναθηναϊκό. Ο χαρισματικός σκόρερ Χατζηβρέττας μετετραπη σε χαμάλη πολυτελείας βγάζοντας ρίζες με την πράσινη φανέλα. Ο Σπανούλης μετα τη βόλτα στην αμερική γύρισε στη θαλπωρή του τριφυλλιού, ο Διαμαντίδης δεν μπήκε καν στον κόπο της βόλτας, ο Τσαρτσαρης ολο ένα και χειροτερευει, ο Περπέρογλου δεν μου φαίνεται ιδιαίτερα ανήσυχος, ο Φώτσης βαρέθηκε το κρύο της Ρωσίας και ξαναγύρισε και δεν ξερω αν το καταλάβατε αλλά μόλις σας αναφέρθηκα στη μισή Εθνική Ελλάδος!

Μπορεί να αντιτείνει κάποιος πως οι συγκεκριμένοι παίκτες δεν είχαν και πολλές επιλογές στην Ελλάδα. Ο Ολυμπιακός τα τελευταία 2 χρόνια κάνει μια πραγματικά σοβαρή προσπάθεια και ολοι οι υπόλοιποι δεν μπορούν να πλησιάσουν τα παχυλά συμβόλαια του Παναθηναϊκου. Εκ πρώτης όψεως σωστο, αλλά δεν βλέπω φιλοδοξιες όπως η παρουσια στο καλυτερο πρωταθλημα της Ευρωπης, το ισπανικό ή η συμμετοχη στην άλλη οχθη του Ατλαντικου.
Μπορει να λεμε για την ψαλιδα που κλείνει αλλα οι περσινοι αγωνες του ΠΑΟ με ομάδες του ΝΒΑ κατέδειξαν ότι είμαστε πίσω.

Ετσι λοιπόν εχουμε την ευφυή στασιμότητα που λεει ότι αράζουμε σε μια εύρωστη ομάδα, κανουμε τα απαραίτητα, δεν ξετρελαινόμαστε να δουλέψουμε και άλλα στοιχεία ( μοναδική εξαίρεση ο Διαμαντίδης στο σουτ ) βρίσκουμε έναν εύρωστο σύλλογο και …αρααααααααααααζουμε!

Πέμπτη 28 Μαΐου 2009

ΠΟΘΟΣ


Μια μερα, σε μια κατασταση ονειρων, επιθυμιων και ποθων, λεγαμε με έναν φιλο τη ζωη που θα θελαμε να κανουμε. Ας πουμε ότι τα χρηματα δεν τα ειχαμε αναγκη και θα μπορουσαμε να ζησουμε αυτά που πραγματικα θελουμε και ονειρευομαστε.

Πιστευω ότι η εργασια είναι φθορα. Εχω δουλεψει πολλα χρονια στη ζωη μου, εξακολουθω να το κανω, αλλα αν μπορουσα να απαλλαγω από αυτό το καθηκον, χωρις κοστος βεβαια, θα το εκανα την επομενη στιγμη.

Η ιδανικη μερα για μενα θα ηταν η εξης:

Θα ξυπνουσα καποια στιγμη. Εχει τυχει να λατρεψω το εγερτηριο νωρις νωρις το πρωι αλλα επειδη ειμαι σκοτεινος τυπος, μαλλον θα το αφηνα για αργοτερα.
Πρωινος καφες, οι μουσικες μου και η περιηγηση στον παγκοσμιο ιστος προς ενημερωση. Διαβασμα, μελετη, ενημερωση.

Το μεσημερι θα εγραφα. Ανα τους αιωνες που περιηγουμαι στον πλανητη σας, εχω διαπιστωσει πως το μεσημερι γραφω τα καλυτεροτερα μου.

Το απογευμα θα μοιραζα τις δραστηριοτητες μου. Ειτε στον αθλητισμο, ειτε σε διαφορων τυπων σεμιναρια που μου φαινονται ενδιαφεροντα. Από το μαρκετινγκ στην ορθοφωνια και από τις θεατρικες σπουδες σε crises management, μεχρι και μαθηματα επικινδυνης οδηγησης θα παρακολουθουσα! Όχι με σκοπο να κανω τον ηθοποιο ή τον τραγουδιαρη ή τον προεδρο σε μια εταιρεια. Κουραστικη φθορα και ματαιοδοξιες. Πιστευω όμως πως είναι εξαιρετικα ενδιαφερον για τη δικη μου καλλιεργεια να παρω οσες περισσοτερες γνωσεις μπορω.

Το βραδι φυσικα, κινηματογραφος, θεατρο, εκθεσεις, παρεα, εξοδος και τα συναφη.

Μερικες μακρινες επιδιωξεις που εχω;

Να γυρισω ολη την Ελλαδα. Δεν ξετρελαινομαι να παω στο εξωτερικο. Αν γνωρισω πρωτα την πατριδα μου, μετα καμια αντιρρηση, αλλα είναι τοσο ποικιλη και πολυπλοκη η χωρα μας που δεν ξερω αν θα μου μεινει χρονος.

Να τελειοποιησω τα γαλλικα μου που τα αφησα στη μεση και να μαθω ιταλικα. Όχι γιατι είναι η αγαπημενη μου γλωσσα αλλα είναι η πιο ευκολη προς εκμαθηση.

Να μαθω ένα μουσικο οργανο. Όχι να φτασω σε επιπεδα Καβακου, απλως να ξερω μερικα βασικα και αν ακουσω μια μελωδια να μπορω να την μεταφερω.

Αυτά σε γενικες γραμμες.
Δοξαζω τον θεο καθως αρκετα από τα ανωτερω τα κανω ηδη…

Εξαλλου, ομορφα ονειρα, ομορφα καιγονται….

Δευτέρα 25 Μαΐου 2009

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ ΤΕΣΤ


Διαφορα ψυχολογικα τεστ και γριφους που κατά καιρους εχει παρει το βλεμμα μου στον παγκοσμιο ιστο, μου αρεσει να τα συλλεγω και να τα μαθαινω για δυο λογους.

Αφενος γιατι είναι σε μεγαλο βαθμο ευστοχα, αφετερου για λογους κοινωνικους.
Βγαινεις εξω με μια κοπελα. Καποια στιγμη κολλαει η συζητηση. Θελεις κατι να πεις αλλα νοιωθεις πως δεν. Πετας ένα τεστακι και κανεις το ματς ενδιαφερον.

Φετος το καλοκαιρι βρεθηκα παρεα με μεχρι εκεινη την ωρα, αγνωστους. Εκει που πιναμε μπυρες χωρις πολλα πολλα και μιλαγαν μονο οσοι γνωριζονταν μεταξυ τους, εγινα το κεντρο της παρεας με τη συμμετοχη ολων, τους αρεσε τοσο πολυ και στο τελος δεν με αφηναν να φυγω!

Δεν το γραφω για να πουλησω μουρη, αυτό πια είναι εμφυτο ( όταν γινομαι τοσο ψωνιο, ουτε εγω δεν με αντεχω ) αλλα σας προτεινω να εχετε στη φαρετρα σας μερικα. Είναι πρωτοτυπο να κρατας το ενδιαφερον μιας παρεας με παιχνιδια μεν, που σε πολλες περιπτωσεις αποκαλυπτουν χαρακτηρες δε….

Ετσι λοιπον για λογους ομαδοποιησης, για να μη σας κουραζω, κατά το παρελθον εχω γραψει αυτά τα τεστ  

Και αυτους τους γριφους.



 = = =
Αφου σου αρέσει αυτό το πόνημα, να κάνω μια σύντομη διακοπή να σου πω τα εξης:

α) Στο τελος υπαρχουν μερικες διαφημισεις της γκουγκλ. Αν  θελεις πλιζ,  κανε ένα κλικ ώστε να βοηθησεις στην υπαρξη και συντηρηση του παροντος μπλογκ

β) Μπορεις να με ακουσεις στη ραδιοΦΟΝΙΚΗ μου εκπομπη,
 Κάθε Σάββατο μεσημέρι, 4-6, εκπομπή στον ATHENS FREE RADIO 98,1 FM - https://www.athensfreeradio.com/

γ) Αν εχεις....θα με βρεις:
Facebook : https://www.facebook.com/Suspect
Twitter : https://twitter.com/suspectblog
Instagram : https://www.instagram.com/suspectblog
Youtube : http://www.youtube.com/user/Suspectblog 
Skype: suspect.suspect

 Ευχαριστω πολύ, μπορείς να συνεχίσεις την ανάγνωση!

= =


Η φιλη μου Ελενη, μου εστειλε και άλλο ένα και περιχαρης σας το παραθετω:

Περπατάτε σε ένα δάσος. Περιγράψτε το δάσος.
Εκεί που κάνετε τη βόλτα σας μια αρκούδα εμφανίζεται μπροστά σας. Τι κάνετε?
Αφού ξεφύγετε απ το κίνδυνο, βρίσκετε κατάχαμα ένα κλειδί. Πείτε πώς είναι και τι ανοίγει.
Στη συνέχεια βρίσκεστε μπροστά από μια λίμνη. περιγράψτε την. ( μικρη, μεγαλη, ταραγμενη, ηρεμη, καθαρο νερο, βρωμικο νερο )

Εκεί που περπατάτε πάλι, ένα ζώο εμφανίζεται μπροστά σας. Τι είναι?
Τώρα, έχετε φτάσει σε ένα σπίτι. Περιγραψτε σε γενικες γραμμες το σπιτι. Μεγεθος -  υλικο κατασκευης

Γύρω απ το σπίτι υπάρχει ένας φράχτης. Πείτε αν είναι ψηλός ή χαμηλός δηλ αν είστε σε θέση να δείτε απ έξω.
Και τέλος πείτε τι βλέπετε έξω απ τον φράχτη.

Game analysis:

Το δάσος και η κίνηση μέσα σ αυτό δείχνουν το πόσο κοινωνικοί είμαστε
Για παράδειγμα ελαφάκια, λαγουδάκια, ρυάκια κτλ δείχνουν άνθρωπο κοινωνικό, όπως επίσης το πυκνό δάσος. Τα τυχόν δρομάκια δείχνουν ανθρώπους που αναζητούν την επικοινωνία με τους άλλους.

Η αρκούδα και το πώς αντιδρούμε δείχνει τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα μας.
Αντιδράσεις όπως το ‘’τρέχω να σωθώ’’ ή ‘’φοβάμαι’’ δείχνουν ότι προσπαθούμε να τα αποφύγουμε.
Άλλο παράδειγμα είναι το ότι μένει κάποιος ακίνητος και ψύχραιμος, το οποίο είναι και ο σωστός τρόπος για να μη γίνεις γεύμα της αρκούδας επομένως δείχνει άνθρωπο που ξέρει να βρίσκει τις σωστές λύσεις.

Ακόμη και το ‘’κάνω την προσευχή μου’’ είναι τρόπος που δείχνει ότι τα αφήνουμε σε Άλλον.
Πάμε στο κλειδί και στο τι ανοίγει που έχει να κάνει με τις άξιες μας. Αν μιλάμε για ένα κλειδί χρυσό ή ασημί που ανοίγει κάτι πολύτιμο, (την πόρτα ενός σπιτιού, ένα μπαούλο κτλ) έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους  που έχουν προτεραιότητα τους τις άξιες τους. Κλειδιά σκουριασμένα τα οποία πιθανώς να μην ανοίγουν τίποτα αντιπροσωπεύουν αυτούς  που δεν τις έχουν και πολύ ψηλά 

..Άλλα κλειδιά πιο καινούργια συμβολίζουν σύγχρονες αξίες (π.χ. καριέρα )
Η λίμνη τώρα συμβολίζει την ψυχή μας.

Το πόσο καθαρό είναι  το νερό δείχνει αντίστοιχα το πόσο καθαρή είναι η ψυχή μας όταν μπορούμε να δούμε τον πάτο της λίμνης σημαίνει ότι αφήνουμε τους γύρω να δούνε μέσα μας,
όταν καθρεφτίζονται δέντρα στα νερά της έχουμε ανθρώπους οι οποίοι είναι πολύ δοτικοί. Νούφαρα και ζωάκια πάνω στη λίμνη είναι τα στολίδια της ψυχής μας.. αρετες, χαρίσματα..

Το ζώο που πετάγεται μπροστά μας είναι το πώς θα περιγράφαμε τον εαυτό μας κάθε ζώο αντιπροσωπεύει κάτι:

για παράδειγμα: το ελάφι είναι λεπτεπίλεπτο, περήφανο, διακριτικό, μια γάτα πονηρή, ναζιάρα, χαδιάρα, ένας σκίουρος είναι χαριτωμένος, ένα λιοντάρι αντιπροσωπεύει δύναμη, περηφάνια, εξουσία ένα σκύλος είναι πιστός, φιλικός, προστατευτικός κτλ

Το σπίτι που περιγράψατε είναι το είναι το σπίτι των ονείρων σας
Και πάμε και στον φράκτη που είναι κάπως μπερδεμένα τα πράγματα…Ο φράχτης φίλοι μου συμβολίζει την άποψη μας για τον θάνατο..

Αν ο φράκτης είναι ψηλός ώστε να μη βλέπεις απ έξω σημαίνει ότι δεν έχεις σκεφτεί την έννοια του θανάτου..

Αυτοί που απάντησαν ότι ο φράκτης είναι χαμηλός έχουν σκεφτεί ακόμη και φιλοσοφήσει για το θάνατο.

Αν αυτό που βλέπετε απ έξω έχει ξεκάθαρη δομή π.χ. ένα λιβάδι, θάλασσα, ένα δρόμο, ένα χωριό πάει να πει ότι έχετε μια σαφή εικόνα για το θάνατο  Αν τώρα βλέπετε, ψηλά δέντρα, σκοτεινό δασός και αλλά που έχουν ένα θαμπό χρώμα, πάει να πει ότι εν έχετε ξεκάθαρη εικόνα για την έννοια του θανάτου.. δηλαδή δεν γνωρίζετε και πολλά γύρω απ αυτό το θέμα

Οι απαντήσεις που δόθηκαν ως παραδείγματα είναι απαντήσεις που έδωσαν  ανυποψίαστοι φίλοι που δέχτηκαν να γίνουν πειραματόζωα.

Ένα άλλο, εξυπνο τεστακι, ο μυθος λεει πως χρησιμοποιηθηκε σε επαγγελματικη συνεντευξη. Δεν το πιστευω αλλα είναι ευφυες:

Eίσαι στο αυτοκίνητο και οδηγείς ενώ έξω βρέχει καταρρακτωδώς, ριχνει τρομερο χαλαζι, κεραυνους, ότι χειροτερο μπορεις να φανταστεις! .
 

Περνάς  από μια στάση λεωφορείου όπου συναντάς τρία
άτομα να περιμένουν :

1. Μια γριούλα που πεθαίνει.
2. Ένα φίλο από τα παλιά που σου έσωσε κάποτε τη ζωή.
3. Τη γυναίκα/άντρα των ονείρων σου.

Ποιον θα έπαιρνες μαζί σου στο αυτοκίνητο, λαμβάνοντας υπόψη ότι χωράει
μόνο ένα άτομο ?

Βρίσκεσαι σε ένα ηθικό δίλλημα το οποίο έθεσαν
  κάποτε σε μια επαγγελματική
συνέντευξη. Θα
  μπορούσες να πάρεις τη γριούλα, γιατί έμοιαζε να
πεθαίνει και έτσι να τη σώσεις ή τον παλιό σου φίλο που
  κάποτε σου έσωσε τη
ζωή. Ωστόσο, ίσως να μην ξανασυναντούσες ποτέ τη γυναίκα/άντρα της ζωής σου.


Ο υποψήφιος που τελικά προσέλαβαν είπε «Θα έδινα τα κλειδιά του αυτοκινήτου στον φίλο μου και θα του ζητούσα να πάει τη γριούλα στο νοσοκομείο, ενώ εγώ θα έμενα περιμένοντας το λεωφορείο με τη γυναίκα/άντρα των ονείρων μου».
Και ένα τελευταιο που μου φαινεται λιγο βαρυγδουπο αλλα το καταχωρω για λογους αρχειου

Ένα ψυχολογικό τεστ το οποίο είναι η αρχή ενός μακρύσκελους τέστ που έγινε στο πανεπιστήμιο του Καναδά απο ένα κορυφαίο καθηγητή-ερευνητή ψυχολογίας (M.G.fherner).Το τέστ αυτό (αν και δε φαινεται στο σημειο αυτο) εγινε με σκοπό να αποδείξει τον επηρεασμό της δόμησης του σώματος στον ψυχισμό..Με πιο απλα λόγια το πόσο επηρεάζει η εξωτερική εμφάνιση τού άλλου την ψυχολογική μας διάθεση όχι ερωτικά μα σε οποιαδήποτε κατάσταση...

Λοιπόν.......

Ξυπνάτε ξαφνικά σ'ενα πολύ σκοτεινο δωμάτιο......

Το δωμάτιο ειναι τέραστιο θα έλεγα καλύτερα σαν ένα μεγάλο σπίτι χωρίς μεσοτοιχίες...

Δέν ξερετε γιατί και πώς είστε εκει μέσα......Καταλαβαίνετε ότι

τα ρούχα που φόρατε δεν είναι δικά σας.......Είστε πάρα πολύ ιδρωμένοι παρ'ολο που το δωμάτιο ειναι κρύο και τα ρούχα που φοράτε ελαφριά.....Θέλετε να φωνάξετε μα φοβάστε να το κάνετε...νομίζετε πως κάποιος θα ακούσει οτι ξυπνήσατε και θα έρθει να σας κάνει κακό.....

Μένετε λοιπόν αγχωμένοι μέσα στην ένταση προσπαθώντας να εξηγήσετε κάτι έστω και το παραμικρό μα τίποτα δεν φτάνει τη λογική σας.....

Όπως είπα και πρίν το δωμάτιο είναι πάρα πολυ σκοτεινό...Όμως στο βάθος αρκετά μακρυά ένα μικρό φως απάλυνει το απόλυτο σκοτάδι απο τη χαραμάδα μιας πόρτας...

Θέλετε να πάτε εκεί,έστω για ένα δευτερόλεπτο...

Κάτι μέσα σας σας λέει για εκεί....κατι μέσα σας σας κάνει να ξεκίνησετε για εκείνο το φώς...Νίωθετε πως εκει μεσα κάθεται ένα και μόνο ένα άτομο το οποίο αγαπάτε και οτι αυτο το άτομο έχει έρθει εκεί για ένα και μόνο σκοπό...όχι για σας λυτρώσει μα για να σας πει μία και μόνο μία λέξη και μετά να χαθεί...Δε σας πειράζει όμως αυτό...εσείς απλά θέλετε να ακούσετε αυτή τη λέξη..αυτή η λέξη θα είναι η λυτρωσή σας....αυτη η λέξη θα σας διώξει κάθε φοβο..

Πόιο άτομο θα θέλατε να είναι αυτο?

Ποια λέξη θα θέλατε να ακούσετε απο το στόμα του?

Τι ρουχα φαντάζεστε οτι φοράτε?

Πως φαντάζεστε το δωμάτιο?

έξω τι είναι μέρα ή νυχτα?

Γιατί βρισκεστε εκεί?

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ!!

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Ο σεναριογράφος λοιπόν μας τοποθετεί σε μια σκοτεινή κατασταση,αποσκοπώντας έτσι να τονίσει μια μοναδίκη στιγμή της "ζωής" μας: Την αμέσως πρώτη μετά το τέλος της..

Ναι λοίπον βρισκόμαστε στο πρώτο στάδιο του θανάτου μας..Για κάποιο λόγο έχουμε πεθάνει(το δωματιο είναι κρύο μα δε κρυώνουμε),Ξέρουμε οτι κάτι δε πάει καλά ομώς δεν έχουμε την νοητική υποδομή να το συνειδητοποιήσουμε.Δεν είμαστε φορείς έντονων αναμνήσεων παρα μόνο συναισθημάτων αυτοεπιβίωσης και προσαρμογής στο νέο μας περιβάλλον..Κάθε ψυχική μας δύναμη λειτουργεί μόνο για τον εγκλιματισμό και τη νόηση της νέας μας κατάστασης.

ΤΟ ΑΤΟΜΟ

Ο σεναριογράφος λοιπόν εδώ λοιπον γίνεται καλός μαζί μας προσφέροντας μας μια μοναδική ευκαιρία..Τη συνάντηση ενός πολυαγαπημένου μας προσώπου Κανοντας μας έτσι να ξεχαστούμε απο κάθε τι τρομακτικό και πρωτογνωρο που συναντάμε στο νέο μας περιβάλλον..Όλοι έχουμε την αίσθηση οτι είναι η τελευταία φορά που αντικρύζουμε αυτο το άτομο μα όπως οι περισσότεροι θα καταλάβατε και θα νιώσατε αυτο δε μας ενοχλεί,δε μας στενοχωρεί.Μια του λέξη μόνο μας φτάνει να μας κάνει να ξεχαστούμε απο όλο αυτο τον εφιάλτη και να νιώσουμε αδιαφορία για κάθε τι που πρόκειται να συνάντησουμε..Αυτό το άτομο λοιπόν ειναι το άτομο που αγαπάμε ή εμπιστευόμαστε η και τα δύο όσο κάθε τι στη ζωή μας..Είναι το μονάδικό άτομο που θα θέλαμε να συναντησούμε σε αυτή τη στιγμή της καινούριας μας "ζωής" έστω και για μια μόνο φορά.....

Η ΛΕΞΗ

Όσο καλός γινεται μαζί μας ο σεναριογράφος λοιπόν τόσο σκλήρος μετατρέπεται περιορίζοντας την επαφή μας με το αγαπημένο μας πρόσωπο σε μια μόνο λέξη....

Οι λέξεις λοιπόν που είπαμε δηλώνουν τα έξης:

1)Κάτι που λαχταρούσαμε να ακούσουμε απο το συγκέκριμενο πρόσωπο μα οι εγωισμοί ή άλλες συνθήκες της καθημερινότητας του απαγόρευαν να ξεστομιστεί...

2)Κάτι που ακούγαμε και νιώθαμε καθημερινά απο το συγκεκριμένο άτομο και μας άρεσε τόσο που μας έκανε να ζουμέ μόνο γι αυτο ώστε να είναι και το τελευταίο πράγμα που θα θελήσουμε να παρουμε μαζί μας.

3)Κάτι που θα έπρεπε να ειχαμε πει εμείς στο συγκεκριμένο πρόσωπο μα δεν το είπαμε ποτέ.........

(Τα άτομα της περίπτωσης 2 είναι και οι πιο ευτυχισμένοι)

ΤΑ ΡΟΥΧΑ

Τά ρούχα που φανταζόμαστε οτι μας συνοδευόυν λοιπόν στο θανατό μας εκφράζουν το οικονομικό επίπεδο της βιολογικής μας ζωής....ή ακομα και το πόσο "κακομαθημένοι" είμασταν ώς "ζωντανοί "

'Αλλοι αδιαφόρουν αν στη κατασταση που βρίσκονται θα είναι γυμνοι,ξεσκισμένοι,σκονισμένοι και άλλοι φαντάζονται τον εαυτό τους με μεταξωτά λευκα φορέματα,φτερα κ.α. τετοιά...

ΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ

Το δωμάτιο είναι ένα κομμάτι δύσκολο να περιγραφεί....

Έχει να κάνει με την συνειδησιακή μας ισορροπία....

Δηλώνει με ένα ξεχωριστό τροπο το καλό και το κακό μεσα μας.Το δωμάτιο είναι το αποτέλεσμά των τύψεων μας ώς ζώντες άνθρωποί..Δε μας ανέφερε κανείς οτι το δωμάτιο είναι τρομακτικο γεμάτο υγρασία και ανατριχιαστικά αντικείμενα..Το μόνο που αναφέρθηκε είναι σκοτείνο απου σκοτείνο δε σημαίνει και τρομάχτικο..Ενα αρμονικό σκοτάδι δεν είναι φρικιαστικό...

Ετσι λοίπον καθένας ανάλογα με τις συνειδησιακές του ανησυχίες κατατάσσει τον εαυτό του στο ανάλογο δωμάτιο..

ΜΕΡΑ Η ΝΥΧΤΑ

Θέλοντας ο καθηγητής να κατανοήσει τη λαχτάρα μας για τη ζωή επινόησε την κατάσταση του φωτός εκτός δωματίου...

Τό "έξω" λοιπόν ειναι η ΖΩΗ...οποίου το μυαλό έπλασε τη ζωη φωτείνη (δηλ ημέρα) δηλώνει πως η ζωή του είχε νόημα και σκοπό και νιώθει πως είναι αδικημένος να είναι κλεισμένος στο σκοτάδι...Όποιου το μυαλό ενεπλασε το σκότος πρέπει να βρεί περισσότερα ενδιαφέροντα στη ζωή του....Ειναι σαν να μην είχε διαφορά η μία κατάσταση απο την άλλη..Σαν να λεει :Ε σιγά δεν άλλαξε και τίποτα......

ΓΙΑΤΙ ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΚΕΙ...

Αυτό το κομμάτι έχει να κάνει καθάρα με την αξιολόγηση της φαντασίας του καθενός..Δεν υπαρχει ερμηνεία για τις απαντήσεις αυτές και αποσκοπεί μονο στη λειτουργία της σκέψης......

Ακούστε τι απάντησε μια 25χρονή κοπέλα οταν ρωτήθηκε τις παραπάνω ερωτήσεις......

Πρόσωπο: Παναγία

Λέξη: Θέατρο

Ρούχα: Ένα λευκό μανδύα

Δωμάτιο: Ενα τεράστιο δωμάτιο με τα παιδικά μου πράγματα στην άκρη μαζεμένα (σαν να μετακομίζω)

Εξω: Μέρα αλλα σε λίγο νυχτώνει....

Γιατι: Γιατι δεν έκανα όσα έπρεπε να κάνω..Είναι η τιμωρία μου....

Όπως καταλαβαίνετε στηρίζει την εμπιστοσύνη του σε κάτι τόσο Αγιο που καλείται Πανάγιο..Η λέξη που λαχταράει να ακούσει είναι το θέατρο...Στην αρχή θεώρησα πως θέλει να ακούσει μια λέξη που δηλώνει μια ψεύτικη κατάσταση απο ένα άγιο πρόσωπο μα γελώντας με διέψευσε όταν μου περιέγραψε τη λαχτάρα της να γίνει ηθοποιός....

Μιλούσε για το θέατρο και έκλαιγε.....Ενιώθε πως έχει κάτι μέσα της που πρέπει να το μοιράστει με ένα κοινό που θα τη χειροκροτήσει..Το χειροκρότημα μου είπε θέλει να είναι η ανταμοιβή της...Μου ανέφερε επίσης πως έχει ένα μοναδικό τροπο στο να προσφέρει γέλιο μα και κλάμα....ένα μοναδικό τρόπο να σε κερδίσει με τα μάτια τής...να μπεί αναμεσά σου και να σε κάνει να τη χαζεύεις.....Μα αυτο δε θέλει να το μοιραστει με έναν δύο.....

Θέλει να το μοιράστει με το πλήθος που αποτελεί το κοινό ενός θεάτρου.......Το δωμάτιο που περιέγραψε δηλώνει την αθωωτητά της....Το κοριτσάκι που είναι κρυμμένο μέσα της...Το κοριτσακι αυτό με το μελίρρυτο χαμόγελο....Το (σε λίγο νυχτώνει) θέλει να δηλώσει αργοπορία στο προορισμό της....και όπως και πιο κάτω αναφέρει δεν έκανα αυτο που έπρεπε να κάνω και τώρα δεν προλαβαίνω...

Νυχτωσε............