Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2007

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ*

Εν αρχη ην ο λογος και ο λογος ην προς τον θεο και θεος ην ο λογος.

Όχι, δεν με επιασαν τα μεταφυσικα μου αλλα θελω να παραφρασω το ανωτερω σε:

Εν αρχη ην το βιογραφικο και το βιογραφικο ανοιγει πορτες για αυτό δωσε το μεγαλυτερο βαρος στο βιογραφικο σου σημειωμα.

Είναι το πρωτο πραγμα με το οποιο ο υποψηφιος εργοδοτης ερχεται σε επαφη μαζι σου και είναι μαζι με εκατονταδες αλλα.

Αν κανεις λαθη σε αυτό, μην περιμενεις συνεντευξη ασχετα αν εισαι πολύ καλυτερος από οσους αλλους στειλουν καρικουλουμ βιταε στην εταιρεια. Ξερω ότι μπορει να αντιτεινεις, γιατι να κρινεσαι από ένα αψυχο κομματι χαρτι.

Σαχλαμαρες για επαναστατες του γλυκου νερου.

Όταν καποιος δεν σεβεται την αυτοπαρουσιαση του γιατι καποιος άλλος να του προσφερει εργασια; Ιδιαιτερα δε όταν ζουμε σε εξοχως ανταγωνιστικο περιβαλλον επιβαλλεται να εισαι επιμελης και να προσπαθεις να ξεχωρισεις.

Με το παρον θα ασχοληθω με τα λαθη στο βιογραφικο σημειωμα που γινονται συνηθως και πρεπει δια ροπαλου και αλυσοπριονου να αποφευγονται.

1. Αστοχες συντομογραφιες. Αντι για δημοσιες σχεσεις, Δ.Σ. αντι για πωλησεις ΠΛ. Ποτε των ποτων και των jack daniels. Ότι εκανες γραψτο κανονικα.

2. Ελλειπη στοιχεια στη μορφωση. Αν εισαι αποφοιτος λυκειου οφειλεις να το γραψεις όπως και τον βαθμο του απολυτηριου σου. Αν εισαι ανωτερης εκπαιδευσης τοτε γραψε κανονικα τον τιτλο σου και τον βαθμο. Αν στερεισαι επαγγελματικης εμπειριας, το μονο σου οπλο είναι οι εργασιες σου. Να τις σημειωσεις χωρις όμως πολλες λεπτομερειες γιατι κουραζουν. Στην προσπαθεια σου να αναδειχθεις, θα προκαλεσεις γενικο ξενερωμα. Εχω δει βιογραφικο σημειωμα 5 σελιδων μονο με εργασιες! Στην τριτη το παρατησα και αμεσως σκεφτηκα ότι εχω να κανω με τρομερο ψωνιο που δεν αξιζει να του δωσω σημασια. Εκει λοιπον που πας για μαλλι θα βγεις γουλι.

3. Βιογραφικα εγκυκλοπαιδειες. Αν εχεις κανει πολλα ( σπουδες – εμπειρια ) ανεφερε τα περιληπτικα. Για αυτό αλλωστε υπαρχει και η συνεντευξη. Αν εχεις κανει λιγα, μην τα ξεχειλωνεις. Ισορροπια. Ο αξιολογητης λαμβανει καθημερινα πολλα βιογραφικα και δεν εχει καμια ορεξη να διαβαζει συγγραμματα.

4. Ορθογραφικα και συντακτικα λαθη. Καλυτερα να μην το στειλεις καθολου. Αν δεν εισαι σιγουρος για το εκφραζεσθαι, ζητα βοηθεια. Τα γραφεια ευρεσεως εργασιας, σου παρεχουν τετοιες υπηρεσεις που θα σε βοηθησουν. Στο νετ μπορεις κατεβασεις προτυπα βιογραφικου σημειωματος και να προσαρμοσεις αντιστοιχα και το δικο σου.

5. Κενα μεταξυ των ετων της απασχολησης. Χτυπαει ασχημα να εργαζεσαι για ένα χρονο, μετα να καθεσαι για άλλο ένα, μετα παλι να εργαζεσαι. Δειχνει ανωριμο ανθρωπο που δεν παιρνει τη ζωη στα χερια του αλλα κανει ότι του κατσει και ότι του σφυριξει. Καλο ( τι καλο, αυτό που πρεπει ) είναι να μην εχεις κενα. Και αν εμεινες ανεργος, να πας να κανεις ένα σεμιναριο να αναπτυξεις τις γνωσεις σου. Να πας να εργαστεις καπου προσωρινα μεχρι να βρεις κατι καλυτερο. Από δουλειες του ποδαριου πολλες. Είναι απειρως καλυτερο όμως να υποστηριξεις στη συνεντευξη σου ότι στο μεσοδιαστημα δεν εμεινα απραγος αλλα εκανα αυτό εκεινο και το άλλο παρα να πεις ότι ειδες όλα τα επεισοδια της Μαριας της ασχημης και της βερας στο δεξι και στο αριστερο.

6. Τεχνικη ορολογια. Ιδιαιτερα όταν στελνεις το βιογραφικο σου σημειωμα σε εταιρειες ασχετες με το προηγουμενο αντικειμενο σου, φροντισε ώστε να μη γραφεις στοιχεια που για καποιον να φαινονται κινεζικα. Αντι ο άλλος να ασχοληθει μαζι σου και να σε ρωτησει τι εννοεις με δυσνοητους ορους, προτιμα να χρησιμοποιησει το βιογραφικο σου για προσαναμμα στο τζακι και να συνεχισει με το επομενο. Δεν σου λεω να γραψεις «ψηφιακος πολυμορφικος δισκος» που ολος ο πλανητης το λεει DVD, αλλα φροντισε να μη γραφεις τεχνικη ορολογια που να είναι δυσνοητη. Εκει που χρειαζεται και με μια συντομη διευκρινιση.

7. Απαγορευεται η λεξη «εγω». Όπως και στις κοινωνικες μας σχεσεις. Όταν καποιος σε 10 προτασεις χρησιμοποιει 11 φορες τη λεξη εγω, εστω και υποσυνειδητα, δεν σε ενοχλει; Ετσι λοιπον οι αναφορες σου θα πρεπει να είναι σε πλαγιο υφος. Δηλαδη: Ενδιαφεροντα. Αντι να γραψεις «εγω κανω ταξιδια, μου αρεσει η μουσικη και το ποδοσφαιρο» βαλτο ξερα. Ταξιδια, μουσικη, ποδοσφαιρο.

8. Να μην παραλειψω το «στησιμο» του βιογραφικου. Περιεργες γραμματοσειρες, χρωματακια, μεγαλο μεγεθος χαρακτηρων, χοντρα περιγραμματα, πληθος υπογραμμισεων, bold & italics αφησε τα για τα mail στην κοπελα σου ή στο αγορι σου αντιστοιχα. Οι κοινως αποδεκτες γραμματοσειρες είναι τα arial και τα verdana. Ασε που καμια φορα επειδη οι εταιρειες δεν ακολουθουν κατά ποδας τις εξελιξεις, μπορει το βιογραφικο σου να εμφανιζεται στα κινεζικα στον παραληπτη και να μη δωσει κανεις σημασια. Να είναι απλο, λιτο και απεριττο. Ευαναγνωστο, με κενα ενδιαμεσα και το περιγραμμα με τα bold να υπαρχουν αν θελεις, αλλα με συνεση και όχι ως επενδυση καρναβαλου.

9. όταν αναφερεις την προϋπηρεσια σου, πρεπει να γραψεις σε 2 σειρες τα γενικα σου καθηκοντα. Να παρει μια ιδεα ο αξιολογητης το τι εκανες εκει που ησουν για να τον βοηθησεις – ωθησεις να καταλαβει σε τι μπορει να του εισαι χρησιμος. Το λαθος που εχω δει πολλες φορες είναι η συγγραφικη μανια μας για ατελειωτες περιγραφες με αποτελεσμα να ξεχειλωνει το βιογραφικο και να κουραζει. Αναλυτικη επεξηγηση θα κανεις στη συνεντευξη. Στο βιογραφικο κανεις περιληπτικη αναφορα.

10. Ενα επισης τραγικο λαθος που εχει οδηγησει πολλα αξιοπροσεκτα βιογραφικα στα σκουπιδια είναι η παραλειψη του κωδικου αγγελιας. Δεν είναι απαραιτητο να τη γραψεις μεσα στο βιογραφικο αλλα εστω στο «κυριως σωμα» του mail. Οι μεγαλες εταιρειες προκηρρυσουν θεσεις για διαφορες ειδικοτητες στις οποιες πολλες φορες δεν προσλαμβανουν αμεσα. Ανατρεχουν στο αρχειο τους και επιλεγουν από κει. Αν εσυ στειλεις κατι στο πουθενα θα καταληξεις στο πουθενα.

11. προσοχη στις λεπτομερειες. Στην περιγραφη της εργασιακης σου εμπειριας ξεκινας από την προσφατη και καταληγεις στην πρωτη σου δουλεια. Ποτε το αντιστροφο, ποτε αναμεικτα.

12. ποτε δεν γραφουμε μισθολογικες απαιτησεις στο βιογραφικο. Εκτιθεσαι χωρις λογο και μπορει να γινεις γενικως και διεθνως ρεζιλι εκτος και αν νομιζεις ότι όλα στη ζωη είναι απορρητα. Ενας φιλος μου ειπε ότι το γραφει για να μη μπαινει σε ματαιες συζητησεις. Αυτό δεν είναι ειλικρινεια αλλα φοβος. Ενας επιτυχημενος επαγγελματιας πρεπει να μαθει να διαπραγματευεται και να μη δειχνει τοσο ευκολα και γρηγορα τα χαρτια του. Και πιθανως να πεσει στην περιπτωση που η εταιρεια πχ εχει υπολογισει ότι μπορει για τη συγκεκριμενη θεση να δωσει 1800 ευρω στον υπαλληλο και εσυ με τα 1300 που ζητας, να στερησεις από τον εαυτο σου εσοδα.

13. Στα ενδιαφεροντα σου να γραψεις ομαδικες δραστηριοτητες και όχι ατομικες. Καλυτερα να γραψεις πχ ποδοσφαιρο και μπασκετ παρα τενις και αρση βαρων. Με αυτόν τον τροπο δειχνεις ότι σε ενδιαφερει η ομαδικοτητα και η συνεργασια. Και ας είναι ψεμματα. Κανεις δεν θα σε προσλαβει για τα extreme games που σου αρεσουν αλλα για να κανει τη δουλεια του.

ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΟΣ.

Ξεκινας παντα με τα προσωπικα σου στοιχεια.

Ονοματεπωνυμο, διευθυνση, ταχυδρομικος κωδικος, τηλεφωνα επικοινωνιας ( και σταθερο και κινητο ) mail αν υπαρχει και μαλιστα όχι καποιο webmail αλλα καλυτερα είναι αν εχεις σταθερο παροχο γιατι τα webmail τα σβηνουμε, τα ξεχναμε και δεν τους δινουμε πολλες φορες μεγαλη σημασια. Μπορεις συμφωνα με τα προτυπα της ευρωπαϊκης ενωσης να γραψεις την υπηκοοτητα και να καταληξεις με την ημερομηνια γεννησης σου. Αν εισαι πανω από 30 δεν χρειαζεται να αναφερεις ότι οι στρατιωτικες σου υποχρεωσεις είναι εκπληρωμενες. Αν εισαι κατω, να το σημειωσεις. Δεν υπαρχει κανενας λογος να αναφερεις θρησκευμα και δεν είναι υποχρεωτικο να αναφερεις την οικογενειακη σου κατασταση. Πολλες εταιρειες αφενος για λογους κοστους αφετερου γιατι ο παντρεμενος δυσκολα καθεται σε απληρωτες υπερωριες ( ελα μωρε τωρα που υπαρχουν αυτά στη χωρα μας ) αποφευγουν την προσληψη παντρεμενων με παιδια. Οποτε ας σε φερουν για συνεντευξη, ας σε γνωρισουν και σιγουρα αν αξιζεις θα δυσκολευτουν να σε ξαποστειλουν. Μην τους δωσεις αφορμη να σε απορριψουν με το καλησπερα. Και σαφως δεν αφορα κανεναν αν εισαι αγαμος ή παντρεμενος με παιδι.

Συνεχιζεις με την επαγγελματικη σου εμπειρια.

Από την προσφατη στην πρωτη. Γραφεις τις ημερομηνιες που εργαστηκες ( να εισαι ακριβης σε αυτές και όχι ότι σου ερθει στο κεφαλι γιατι ελεγχονται από το τμημα προσωπικου ) τον διακριτικο τιτλο της εταιρειας, τον κλαδο πχ ( Κωτσοβολος / εμποριο ηλεκτρικων ειδων ), τη θεση σου και σε 2 – 3 στη χειροτερη, σειρες τα κυρια καθηκοντα σου. Δηλαδη:

01-01-2006 εως 01-01-2007

Εταιρεια: Κωτσοβολος

Κλαδος: Εμποριο ηλεκτρικων ειδων

Θεση: Αποθηκαριος. Υπευθυνος για την παραλαβη και την αποστολη εμπορευματων, υπευθυνος για την επαρκεια σε προϊοντα και επαφες με τους προμηθευτες για τις παραδοσεις / παραλαβες.

Αν εργαζεσαι παραλληλα και ψαχνεις για δουλεια, τοτε στις ημερομηνιες να γραψεις: 01-01-2006 εως σημερα.

Μετα συνεχιζεις με τις σπουδες σου παλι κατά τον κανονα η τελευταια να αναφερεται πρωτη. Αντιστοιχα και με τα σεμιναρια που εχει παρακολουθησει. Αναφερεις ημερομηνια, φορεα και αντικειμενο σεμιναριου. Ξερα χωρις πολλες λεπτομερειες.

Ακολουθουν οι ξενες γλωσσες. Αν εχεις παρει καποιο πτυχιο, να το αναγραψεις. Αν όχι, οι βαθμιδες των γνωσεων χωριζονται σε 3 επιπεδα. Μετριο, καλο, αριστο. Χτυπαει ασχημα να μην εχεις παρει πχ το lower και να γραψεις: Αγγλικα σε αριστο επιπεδο επειδη ξερεις ολους τους στιχους του αγαπημενου σου συγκροτηματος. Αριστο επιπεδο γνωσης σημαινει να γραφεις και να διαβαζεις, να μπορεις ευκολα να παρακολουθεις ταινια χωρις υποτιτλους, να ξεκοκκαλιζεις εφημεριδα και να εχεις την ευχερεια που εχεις στη μητρικη σου γλωσσα. Επομενως αν δεν εχεις καποιο τιτλο στις ξενες γλωσσες, γραψε καλυτερα μετριο για να εισαι ειλικρινης και να μην εκτεθεις. Υπαρχουν πολλοι αξιολογητες που όταν δεν βλεπουν πτυχιο και διαβαζουν αριστο επιπεδο στην ξενη γλωσσα, σε καποιο σημειο της συνεντευξης, σου ζητουν να συνεχισετε στα αγγλικα.

Συνεχιζεις με καποιες ικανοτητες σου που δεν μπαινουν στις ανωτερω κατηγοριες.

Αυτές είναι τα διπλωματα οδηγησης μηχανης, αυτοκινητου, φορτηγου κλπ, η ευχερεια χρησης ηλεκτρονικων υπολογιστων και αν δεν διαθετεις αλλα, μπορεις να γραψεις 2-3 φιλοσοφικα τυπου «διαπραγματευτικες ικανοτητες, οργανωτικες ικανοτητες, συνεργασια και λειτουργια κατω από το πλαισιο της ομαδας». Μην το παρακανεις και γραψεις ένα κατεβατο. Αυτή η κατηγορια πρεπει να εχει το πολύ 4-5 αναφορες. Παραπανω θα σε παρουν για τον καραγκιοζη φουρναρη. Και ποτε όπως ειπαμε ανωτερω δεν θα πρεπει να γραψεις τη λεξη εγω ή εχω διαπραγματευτικες ικανοτητες, ειμαι πολύ καλος εργανωτης και υπευθυνος. Παντα σε τριτο προσωπο.

Ακολουθουν τα ενδιαφεροντα. Τα ειπαμε παραπανω. 3-4 ομαδικες δραστηριοτητες και εισαι ενταξει. Τελειωνεις με τις συστασεις που γραφεις ότι και ολος ο κοσμος: στη διαθεση σας εφοσον ζητηθουν ( που δεν τα ζηταει κανενας ) και αποτελειωνεις το βιογραφικο σου σημειωμα με ένα τυπικο

Ευχαριστω εκ των προτερων

Με εκτιμηση

Και το ονοματεπωνυμο σου.

Μου ετυχε φιλη μου να εβαζε στο τελος το μικρο της ονομα!

Πετυχε μια καταπληκτικη ακυρωση των οσων ειχε μπει στον κοπο να γραψει!

Λες και εστελνε μηνυμα στον γκομενο της.

«Με εκτιμηση

Τζουλια»

Αντε γεια και αντιο!

Ολοκληρο το ονοματεπωνυμο γραφουμε και χωρις τα υποκοριστικα που σε φωναζουν οι φιλες σου. Αντι για Βανεσσα να γραψεις το Βασιλικη. Παρε τον εαυτο σου στα σοβαρα για να σε παρει και ο άλλος.

Αν θελεις να βαλεις ένα περιγραμμα ( λεπτο όμως ) στο βιογραφικο σου, αν θελεις ως υποσελιδο να προσθεσεις τον αριθμο των σελιδων, αν θελεις ως κεφαλιδα να φαινεται το ονοματεπωνυμο σου δεν είναι κακο. Ουτε απαραιτητο.

Να διατηρεις κενα μεταξυ των κατηγοριων, μεταξυ των γραμμων ώστε να είναι ευαναγνωστο και να μην συνολικα το βιογραφικο σου να μην ξεπερνα τις 4 σελιδες.

Τελος στο κυριως σωμα του mail σου μπορεις να γραψεις ένα μηνυμα τυπου:

Αγαπητοι κυριοι,

Ονομαζομαι ταδε, εχω τοση προϋπηρεσια στο χωρο ταδε, ειδα την αγγελια σας εκει με τον κωδικο ταδε και θα με ενδιεφερε να συνεργαστουμε

Σας επισυναπτω το βιογραφικο μου σημειωμα και ειμαι στη διαθεση σας για μια συνεντευξη

Με εκτιμηση

Ονοματεπωνυμο.

Έναλλακτικο:

Αγαπητοί κύριοι,

Είδα στην εφημερίδα «….» αγγελία της εταιρείας σας και θα με ενδιέφερε να συνεργαστούμε.

Επισυνάπτω το βιογραφικό μου σημείωμα και είμαι στη διάθεσή σας.

Κωδικός θέσης:

Με εκτίμηση

Ονοματεπωνυμο

Ή αν θελεις να το κανεις πιο φιλοσοφικο:

Αγαπητοι κυριοι,

Θα ηθελα να επισημανω ότι στοχος μου είναι μια συγχρονη και αναπτυσσομενη εταιρεια όπως είναι η …., που θα μου προσφερει τη δυνατοτητα για για επαγγελματικη αναπτυξη και εξελιξη.

Πιστευω ότι η εμπειρια που εχω σε αντιστοιχη θεση εταιρειας του ιδιου κλαδου θα σας φανει χρησιμη

Ή αλλιως

Όπως φαινεται και από την επαγγελματικη μου σταδιοδρομια, ο κλαδος αυτος…. Είναι ο χωρος που θα ηθελα να σταδιοδρομησω

Θα το εκτιμουσα αν μου δινατε την ευκαιρια να σας αναπτυξω σε μια προσωπικη συνεντευξη τις γνωσεις και τις εμπειριες που εχω αποκτησει, καθως και τις επαγγελματικες ικανοτητες και τα προσωπικα χαρακτηριστικα που με διακρινουν

Με εκτιμηση

Ονοματεπωνυμο.

Σαφες και συντομο.

Επισυναψη βιογραφικου, πατημα κομβιου «send» και

……..Καλη επιτυχια!

ΠΡΟΣΟΧΗ

Παντα να κρατατε αρχειο με τα βιογραφικα σημειωματα που στελνετε.

Ημερομηνια-εταιρεια-θεση και μετα αν απαντησαν και τι.

Εχει τυχει πολλες φορες, οι εταιρειες να ερχονται σε επαφη με τον υποψηφιο μετα από 1-2 μηνες και εκεινος μεχρι να καταλαβει περι τινος προκειται, να εχει χασει σε χρονο και εντυπωσεις…

Υγ. Παντα, μα παντα όταν στελνετε το βιογραφικο σας με mail, ριξτε μια ματια αν οντως το εχετε επισυναψει γιατι πολλοι ξεχνιουνται και στελνουν μονο το κυριως μηνυμα. Επισης αν την ιδια μερα εχετε αποφασισει να στειλετε το ιδιο μηνυμα σε πολλους αποδεκτες, φροντιστε

Α) κάθε mail να είναι ξεχωριστο και όχι ένα ομαδικο γιατι πολλες εταιρειες εχουν antispam φιλτρα και θα γυρισει πισω

Β) αν κανετε συνεχη forward φροντιστε να καθαριστε τα στοιχεια του προηγουμενου για να μη βλεπει ο παραληπτης που αλλου το στειλατε.

* Στο αγαπημενο μου ξαδερφακι που είναι ετοιμο πια να πεταξει…

Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2007

ΤΟ ΙΣΧΥΡΟ ΦΥΛΟ

Ο βασιλιας βασιλευει

Ο πατριαρχης αρχει

Ο στρατιωτης πολεμα

Ο φορολογουμενος ταϊζει και τους τρεις

Ο δικηγορος μπερδευει και τους τεσσερις

Ο γιατρος ξεμπερδευει και τους πεντε

Ο φαρμακοποιος δηλητηριαζει και τους εξι

Ο παπας κηδευει και τους επτα

Ο νεκροθαφτης θαβει και τους οκτω

Ο διαβολος παιρνει και τους εννια

Η γυναικα εξαπατα και τους δεκα

Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2007

ΠΥΡ ΚΑΙ ΓΥΝΗ

Mail που προσπαθει να με φερει σε δυσκολη θεση από έναν αναγνωστη:

= = = =

Ρε υποπτε εγω μονο μια ερωτηση εχω να σου κανω.

Σε διαβαζω που μιλας για γυναικες, σχεσεις και λοιπες οδηγιες χρησεως και θελω να σε ρωτησω, ποια γυναικα σου αρεσει; Ποιος τυπος;

Από τις γνωστες ας πουμε για να την ξερω και εγω για να σε καταλαβω.

Ειμαι περιεργος καταρχην αν θα μου απαντησεις και τι θα μου πεις.

Και η απαντηση μου:

= = = =

Αδερφε, αν νομιζεις ότι επιφυλασσομαι επεσες εξω.

Απαντω ευθεως:

Οι διαφορες εμπειριες μου μεχρι σημερα μου εδειξαν ότι οποιον «τυπο» γυναικας ειχα στο μυαλο μου ότι είναι ο καλυτερος, διαψευστηκα πανηγυρικα. Πχ καποτε ηθελα η γυναικα να εχει μεγαλο στηθος. Καταγοητευθηκα όμως και από γυναικες που δεν ειχαν. Ηθελα να εχει σαρκωδη χειλη. Κατενθουσιαστηκα και με κοπελες που δεν ειχαν.

Μου εχουν αρεσει κατά καιρους τοσα ετεροκλητα στοιχεια σε σχεση με τις αρχικες μου πεποιθησεις που ευελικτα τις κατηργησα! Καθενας εχει τη δικη του γοητεια και για αυτό αποφασισα στη ζωη μου να απαλλαχθω από τετοιου ειδους κανονες.

Ένα γενικο πλαισιο παντως που μπορω να σου δωσω είναι ότι ειμαι γενικα «του προσωπου» παρα «του σωματος».

Προτιμω να κοιταζω μια γυναικα και να χανομαι και ας μην εχει τις φοβερες καμπυλες ή να εχει και λιγα κιλα παραπανω παρα να βλεπω από τον λαιμο και κατω και να θελω να της κανω πλαστικη.

Σε ότι αφορα τις γνωστες όπως λες, στα παλαια καλα ετη που μεγαλωσαμε με τον ελληνικο κινηματογραφο αυτή που με τσιτωνε ηταν η Ελενη Ανουσακη.

Χυμωδης, παιδισκη, doggy, οδαλισκη, κολασμενη, θηλυκο, αφελεια και πουτανια μαζι ηταν αυτά τα στοιχεια που με καρφωναν.

Όταν πια μεγαλωσα, αυτή που μου εχει κανει την καλυτερη εντυπωση ηταν η Μαρια Τζομπανακη.

Βγαλε από την Ανουσακη το οποιο παιδοαφελες και βαλε ένα μυστηριο, πνευματωδες, σαρκοβορο, mind game και σε συνδυασμο με την θηλυκοτητα και το παθιαρικο που αποπνεει, με συγκινει. Χωρις να την ξερω, από ότι καταλαβαινω από την εικονα της πρεπει να είναι και πολύ ισχυρη προσωπικοτητα.

Καπου καποτε πηρε το ματι μου ότι εχει κανει 3 γαμους και διολου με εξεπληξε.

Αυτή θα ηθελα να τη συναντησω. Επειδη το φαγητο το βαριεμαι, για το ποτο μεγαλωσε, ε, ενας καφες είναι το πιο πιθανο.

Αν την ξερεις, να της το πεις!

:)

Από τις καινουριες - καινουριες, υπαρχουν πια τοσες πολλες, το photoshop κανει τοσα πολλα θαυματα, είναι τοσα τα καινουρια προσωπα που μας βομβαρδιζουν, είναι τοσο μεγαλη η βιομηχανια παραγωγης σταρλετισκων που δεν μπορω να πω ότι εχω ξεχωρισει κατι που να με εχει συγκλονισει.

Σε καλυψα;

Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2007

ΦΙΛΙΚΗ ΝΟΥΘΕΣΙΑ

Το ζητημα με απασχολησε την προηγουμενη αγωνιστικη περιοδο ( ΣΣ απορω γιατι δεν αλλαζουμε την αρχη. Αφου και στην εργασια και σε πλειστα οσα ζητηματα, λεμε ότι η χρονια ξεκιναει τον Σεπτεμβριο γιατι το κανουμε τον Δεκεμβριο; Ασε καταλαβα. Για να κινειται το χρημα. ) και αφου περασε η μπορα λεω να το καταγραψω συλλεγοντας πιθανως και καποιες γνωμες.

Ειχα έναν φιλο. Με τον οποιο δεν μπορω να πω ότι ενοιωθα αδερφος αλλα ενιοτε καναμε παρεα. Ο φιλος αυτος εκανε σχεση με μια κοπελα την οποια μου γνωρισε.
Δεν μου εκανε καθολου καλη εντυπωση για το ατομο της και η μονη ευχη που εδωσα μετα τη γνωριμια ( και την κρατησα για τον εαυτο μου ) ηταν «καλα ξεμπερδεματα»

Τυχαινει σε ολους μας όταν οι φιλοι μας γνωριζουν μια γυναικα να μη μας ενθουσιαζει η γνωριμια για πολλους και διαφορους λογους. Σημασια δεν εχει να σου αρεσει καποια που ο φιλος σου επελεξε να είναι συντροφος του αλλα πως το χειριζεσαι. Προσωπικα λοιπον, προτιμησα να μην σχολιασω αφου η επιλογη του δεν ειχε καποια επιδραση σε μενα και η ζωη συνεχιστηκε.

Περασε ενας χρονος, με τον φιλο αυτόν βγηκαμε 3-4 φορες, μονοι μας και η σχεση του περνουσε μια κριση διαρκειας. Προσωπικα, δεν τον απετρεπα και δεν τον ενθαρρυνα. Μια φορα μαλιστα μου ζητησε να βγαιναμε σε μιση ωρα γιατι «καπου ηθελε να τα πει» και ανταποκριθηκα αμεσα. Προσπαθουσα δια της συζητησης να τον βοηθησω ώστε αν τη χωριζε να ηξερε γιατι το κανει, αν εμενε μαζι της να το εκανε σωστα. Ηξερα ότι επροκειτο για αδυναμο χαρακτηρα που μια κοπελα του εδωσε σημασια και εριξε αγκυρα. Δεν περνουσε καλα και συνεχως παραπονιοταν αλλα δεν ειχε και την προσωπικοτητα υστερα από δεκαδες χιλοπιτες που ειχε εισπραξει να αναζητησει αλλου την τυχη του.

Πανω σχεδον στο χρονο επειδη όπως η ιδια ειπε της εκανα καλη εντυπωση ως συντροφια ειπε στον φιλο μου να βγουμε και εκεινη θα εφερνε μια φιλη της να μου τη γνωρισει. Δεν ειχα κανενα απολυτως λογο να αρνηθω και πηγα.
Η φιλη της ηταν πιο μπαζο και από το μπαζο που θα ειχε μεγαλη επιτυχια στο ΠΙΚΠΑ. Πανω στην παρεα και πανω στο αχαουχα και εγω να διασκεδαζω και να κραζω με τροπο τον φιλο μου για την εκπληκτικη γνωριμια, με πλησιασε η κοπελα του και αρχισε να μου λεει μερικα κινεζικα στα οποια δεν εδωσα σημασια.

«δεν μπορω να καταλαβω ρε συ υποπτε πως γινεται εσεις οι ελευθεροι να βγαζετε μια τετοια αυτοπεποιθηση; Έναν άλλο αερα, πώς να σου το πω;»
Την κοιταξα όπως ο ninja-τζαμοκαθαριστης στο φαναρι που περιμενει το παραμικρο νευμα για να αρχισει το πασαλειμμα και τη ρωτησα τι εννουσε.
Ουσιαστικα δεν μου απαντησε και επανελαβε την ερωτηση.
Επειδη ηταν και λιγο αλκοολικη, τι λιγο δηλαδη, ημουν στην πρωτη τεκιλα και ειχε φτασει στην τριτη, αρκεστηκα να απαντησω για να την ξεφορτωθω πως δεν είναι θεμα ελευθερων και δεσμευμενων αλλα θεμα εκαστης προσωπικοτητας. Συμπληρωσα πως ουτε ο αερας είναι κατι προσμετρησιμο αλλα μπορει να της φαινεται.

Μετα από λιγο ( ειχε ηδη μπει στην τεταρτη τεκιλα ) με ρωτησε:
«υποπτε θελεις να γινουμε φιλοι;»
Χαμογελασα τοσο αινιγματικα που η τζοκοντα θα εβαζε τα κλαμματα και τι ρωτησα τι εννουσε.
Απαντησε πως θα ηθελε να εχει για φιλο έναν φιλο του συντροφου της.
Εκνευριστηκα. Δεν ξερω γιατι αλλα σχεδον θυμωσα.
Τι ερωτηση είναι αυτή και σε τι ειδους λεκτικες ακροβασιες επρεπε να επιδοθω;
Παρηγγειλα την δευτερη τεκιλα και απαντησα όπως το προβατο που αναρωτιεται που πανε τα αλλα προβατακια το πασχα:

Τι να γινουμε; Δεν ειμαστε; Αν ειμασταν εχθροι θα ημουν εδώ; Φυσικα και ειμαστε φιλοι οποτε δεν χρειαζεται να ρωτας το προφανες!»
Αμεσως κατι πηγε να μαζεψει:
«δεν εννοω κατι παραπανω αλλα απλως φιλοι σου ειπα»
Και εγω σου απαντησα αντετεινα και πηγα να ζητησω από την μπαργουμαν λιγο νερο. Τη ρωτησα βλακωδως αν εχει δουλεψει καπου αλλου γιατι κατι μου θυμιζε για να κερδισω χρονο.
Αρκετες μερες αργοτερα ο φιλος, μου ξαναπαραπονεθηκε για τη σχεση του.
Αυτή τη φορα με ρωτησε όμως:

Πες μου τη γνωμη σου ρε υποπτε, ως φιλος. Επειδη την ειδες και μιλησατε προσφατα, εσυ τι πιστευεις;
Αναρωτηθηκα για λιγο τι επρεπε να του πω.
Αν ειχα έναν φιλο και του ζητουσα τη γνωμη του, δεν θα ηθελα την πραγματικη του αποψη;
Αν πηγαινα να πεσω στο γκρεμο δεν θα ηθελα καποιος να με τραβηξει;
Από την άλλη όμως
Ελα μωρε που να μπλεκω τωρα
Ας προσεχε. Αν δεν εχει το μυαλο να ξεχωρισει τι αξιζει και τι όχι, δεν του αξιζει να του πω.
Αποφασισα να μην εχω τυψεις.

Και η καλυτερη οδος είναι αυτή της ειλικρινειας.
Του ειπα τη γενικη μου αποψη που η δευτερη φορα ισχυροποιησε την εικονα της πρωτης, του ειπα για τον ανωτερω διαλογο, του ειπα ότι μια υγιης σχεση δεν εχει το α, το β, το γ, και τοσα αλλα που κατά καιρους μου εχει πει.
Μετα ασχοληθηκα μαζι του και του παρεθεσα όλα οσα κουβαλαγα στο κεφαλι μου με κυριο αξονα ότι σημασια δεν εχει η γυναικα. Σημερα μπορει να τη λενε Σουλα αυριο θα τη λενε Τουλα.
Σημασια εχει πως το χειριζεται αυτος και του επεσημανα διαφορα πραγματα που εβλεπα.
Στο τελος του λογυδριου μου μονο που δεν με φιλησε και δεν μου εδωσε 100 ευρω.
Υποπτε σε ευχαριστω για όλα, εισαι αληθινος φιλος, με βοηθησες πολύ, αδερφε μου, κολλητε μου, μανα μου, πατερα μου κλπ.

Περασε αρκετος καιρος, ειπα να παρω ένα τηλεφωνο να πω μια καλησπερα.
Με περιμενε κεραυνος εν αιθρια.
Τη δεχτηκε την καλησπερα αλλα δεν δεχτηκε την προσκληση για εξοδο γιατι αποφασισε πως δεν επρεπε να ξαναβγουμε.

Όταν εκπληκτος ρωτησα τον λογο, ακουσα το μεγαλυτερο μασημα λεξεων που εχω ακουσει ποτε.
«ε…ξερεις…αυτά που μου ειπες για τη Σουλα….τα ξανασκεφτηκα…και ξερεις…. Νομιζω πως…. Μου φανηκε….οτι ….επρεπε να παρω θεση…δηλαδη…. Δεν μπορει εσυ να …. Να μου λες αυτά για τη Σουλα…. Και να κανουμε παρεα….. μην το παρεις ξερεις στραβα…. Αλλα να… καταλαβαινεις ε;… ειμαι όμως ειλικρινης μαζι σου…. Και …. Ε… νομιζω ότι τωρα καταλαβες…. Θελω να εκτιμησεις…. Την ειλικρινεια μου…. δεν μπορουμε….πια να κανουμε παρεα….. και εσυ εισαι καλο παιδι… αλλα εγω δεν μπορω… εγω δηλαδη…φταιω, ναι φταιω… αλλα δεν γινεται… μη μου κρατας κακια….»
Αφου στην αρχη παγωσα, προσπαθησα όχι τοσο να σωσω την παρεα αλλα να κατανοησω τη σκεψη. Δεν εβγαλα ακρη καθως επαναλαμβανε τα παραπανω.
Ετσι εκανα την εξοδο του Μεσολογγιου.

«κοιταξε αρχηγε. Τυψεις δεν νοιωθω. Ψεμματα δεν σου ειπα. Μεχρι να μου ζητησεις τη γνωμη μου, δεν σε ενοχλησα. Όταν μου τη ζητησες σου την εδωσα ως πραγματικος φιλος. Ότι σου ειπα το στηριξα, ειχα επιχειρηματα, τα παρεθεσα και σε ότι διεμοιφθη δεν σου ειπα καμια ανακριβεια. Ετσι ακριβως εγιναν, ετσι ακριβως τα ειπα. Ετσι ακριβως σκεφτομαι, ετσι ακριβως σου τα ειπα. Και εκεινο το βραδι αν θυμασαι όχι μονο δεν αντεδρασες αλλα συμφωνησες σε όλα και με χιλιοευχαριστησες. Από κει και περα σεβομαι αυτό που θες, καλη τυχη στη ζωη σου. Χαιρε.»
Αναστατωμενος μετα από λιγη ωρα το συζητησα με έναν φιλο που ετυχε να βγουμε. Η αποψη του ηταν πως ο δικος μου ότι του ειπα εκεινο το βραδι, τα ξερασε. Η κοπελα αντεδρασε και με εθαψε. Επειδη ένα από τα αγαπημενα της σπορ ( κατά του φιλου μου δηλωση ) ηταν να τον κοβει από τους φιλους του ειμαι σιγουρος ότι του το εκοψε μαχαιρι. Ή εγω ή αυτος. Και φυσικα ο φιλος σου υποπτε διαλεξε αυτην. Βεβαια θα μπορουσε να της πει ότι θα σε εβλεπε χωρις αυτην. Ότι άλλο ο φιλος και άλλο η σχεση. Ότι σε ένα χρονο σχεσης 4 φορες σε ειδε, τι τη χαλαγε; Υπαρχει επισης ο φοβος ότι μπορει να του τη φας. Δεν βγαζεις ακρη υποπτε, παρατα το.

Ο κολομβιανος προσωπικος μου λαθρεμπορος ελεγε: να φοβασαι οσους αγαπας πολύ. Γιατι αυτοι θα σε πληγωσουν περισσοτερο. Εν προκειμενω δεν πληγωθηκα. Απορησα.
Το θεμα μου δεν είναι να κατσω να θαψω μια κοπελα με το παρον σημειωμα.
Το θεμα μου δεν είναι να κατσω να θαψω έναν πρωην φιλο. Για αυτό και στεκομαι περισσοτερο στα γεγονοτα παρα σε περιγραφες των χαρακτηρων.

Ματαιο.
Το θεμα μου είναι ο εαυτος μου.
Η ουσιαστικη και βαθια απορια μου είναι αν εκανα καλα εκεινο το βραδι και να εξωτερικευσω τις σκεψεις μου. Στις καλες μου προθεσεις μηπως μπερδεψα την πραξη; Δεν εχει σημασια αν εν προκειμενω ηταν καποιος που δεν μου κοστισε η απωλεια του. Μπορει όμως αυριο σε καποιον αλλον να μου κοστισει.

Συνηθιζα καποτε να ρωταω φιλους μου αν δουν την κοπελα ενός φιλου τους να τον απατα, θα του το ελεγαν;
Διαφορες απαντησεις ακουσα
-Ου μπλεξεις
-Αν ο άλλος δεν είναι ικανος να το καταλαβει, δεν του αξιζει να το καταλαβει
-Μη γινεις αντροχωριστρα
-Βεβαιως γιατι αν αυριο ο φιλος μου πει «εσυ που το ηξερες τι φιλος εισαι; Γιατι -δεν με προστατεψες;» τοτε θα ευχομαι να με καταπιει η γη
-Θελω το καλο του φιλου μου και οφειλω να τον βοηθησω

Εγω συνηθως δεν επαιρνα σαφη θεση.
Ελεγα εξαρταται το ποσο φιλος είναι, εξαρταται τι βαθμο οικειοτητας εχουμε, ισως το ελεγα με πολύ πολύ πλαγιο τροπο, αλλα δεν ειχα αποφασισει.
Και εκει που ρωταγα ψιλοβρεθηκα.
Όχι στην ιδια περιπτωση αλλα σε αντιστοιχη.

Τωρα πια υστερα από σχεδον έναν χρονο, δεν εχω τυψεις.
Το πιο πιθανο αν γυριζε ο χρονος πισω είναι να εχω την ιδια αποψη και να εκανα ακριβως το ιδιο.
Ξερω όμως ότι ο χειροτερος εχθρος του ανθρωπου είναι ο εγωισμος και ο δικος μου είναι μεγαλος.
Για αυτό ισως να με οφελουσε να διαβασω και μερικες άλλες γνωμες.

ΣΑΛΤΖΜΠΟΥΡΓΚ - ΑΕΚ 1-0

Αν πρεπει να συνοψισω σε μια φραση το παιχνιδι της ΑΕΚ με την Σαλτζμπουργκ είναι «ευτυχως που παιζαμε με αναπηρους»

Το παιχνιδι δεν αντεχει σε κριτικη.

Μια ομαδα με τα κιτρινα να κανει αγγαρεια και να βαριεται που παιζει και μια ομαδα με τα ασπρα που μεχρι το Πασχα να επαιζε δεν μπορουσε να απειλησει ουσιαστικα.

Οι παρατηρησεις μου:

  1. οι λεξεις ΑΕΚ και δεξι μπακ εχουν οση σχεση εχει το ξυδι και το ταξιδι. Ο κατι σαν Γιαννακης Οκκας και Τασος Παντος είναι επικινδυνος. Δεν την ξερει τη θεση. Τρωει τριπλες, αφηνει χωρους για σεντρες, δεν γυρναει, αφηνει αεροδιαδρομους για το αντιπαλο χαφ. Ετσι αχρηστευσε και τον Μαντουκα που αντι να δημιουργει, επαιζε σαν δευτερο δεξι μπακ.
  2. Όλα τα λεφτα στην ομαδα μας είναι ο Νσαλιβα. Οσο μπορουσε να παιζει ψηλα στο πρωτο ημιχρονο καναμε 2-3 φασεις με κυρια αυτή του Ριβαλντο που εδιωξε τη μπαλα σαν τον Ανατολακη. Όταν κουραστηκε ή φοβηθηκε και άλλες γκελες, η ΑΕΚ ειχε κεντρο τοσο γεματο οσο είναι και τα πλατανια στη Σαχαρα.
  3. Οι Καφες και Τοζερ παρα είναι σοφτ για τις απαιτησεις της θεσης. Σκεφτομουν ότι παιζαμε με 3 χαφ και δεν υπηρχαμε στο κεντρο.
  4. ο Ριβαλντο δεν είναι κακο να γινεται αλλαγη. Το κακο είναι όταν η αλλαγη του αργει.
  5. η τοποθετηση του Μπλανκο στα δεξια αποτελει τομη στην προπονητικη σκεψη. Τομη που αφησε την ομαδα μας κλινικα νεκρη.
  6. ο Μαχο φαινεται 43 φορες καλυτερος από τον Μορετο. Παλι καλα.

Σε γενικες γραμμες η ΑΕΚ ηταν απαραδεκτη.

Παλι καλα που οι αυστριακοι ηταν ασχετοι και δεν παθαμε εμφραγμα.

Κραταμε την προκριση και ελπιζουμε σε καλυτερες μερες….

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2007

ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΛΑΘΗ....

Διαβαζοντας το σ/κ ένα ενδιαφερον βιβλιο, μου σκασε φλασια και την τιθω ( που θα ελεγε και η μεγαλη αντζελα δημητριου ) προς σκεψη/συζητηση:

Ποια είναι η μεγαλυτερη διαψευση που αντιμετωπισατε όταν τοτε που εισασταν παιδια - εφηβοι πιστευατε σε κατι και κατά την ενηλικιωση σας καταρριφθηκε σαν χαρτινος πυργος;

προσωπικα:

Η μεγαλυτερη διαψευση που εχω δει είναι όταν πιστευα πως όταν ενας ανθρωπος εχει γνωστικα και μορφωτικα ενδιαφεροντα, ασχολειται με διαφορες μορφες τεχνης ( μουσικη, ζωγραφικη, λογοτεχνια, θεατρο, κιν/φος κλπ ) και εχει μορφωση υψηλου επιπεδου, γινεται καλυτερος και καλλιεργειται εσωτερικα.

Πιο παλια δεν μου ηταν ιδιαιτερως συμπαθεις ανθρωποι που ακουγαν λαϊκοποπ σκυλαδικα, ή δεν ηξεραν τι είναι το θεατρο και η αγαπημενες τους ταινιες ηταν τα καουμποϊκα.

Μετα η ζωη προχωρησε και ειδα τους θαμωνες του Μεγαρου να εκμεταλλευονται ανθρωπους, το κοινο της λυρικης να μην εχει συστηθει με την καλοσυνη και τους λατρεις του Κισλοφσκι να εχουν τοσο ενδιαφερουσες αποψεις όπως η Εφη Σαρρη για την κριση στο μεσανατολικο.


Τελικα πιστευω ότι όλα τα παραπανω είναι επιφανεια και περιτυλιγμα. Το τι κουβαλαει καθενας στην ψυχη του και στον εγκεφαλο του δεν εχει να κανει ουτε με τις γνωσεις, ουτε με τα χομπι του, ουτε με τις «υψηλες» ενασχολησεις...

Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2007

ΡΗΤΑ ΚΑΙ ΓΝΩΜΙΚΑ part 26

Εισαι τοσο σπανιος όπως οι καταρρακτες στην ερημο

ακόμα και οι πιο απασχολημένοι άνθρωποι δεν είναι αρκετά απασχολημένοι για να σου πουν πόσο απασχολημένοι είναι

Αλίμονο αν κοιτάζεις πού βρίσκεται ο άλλος. Εσύ θα κοιτάζεις μπροστά

Μη μετρας τα χρονια
Μετρα τις αναμνησεις

Δυο φιλοι
- ασε ρε, δεν βρισκω πουθενα την ευτυχια…
- στο κινητο της δοκιμασες ;

Μια γυναίκα επισκέπτεται τον άνδρα της στην φυλακή: 
-Αν δεν σε πειράζει, μωρό μου, λέω να ξεσκάσω λίγο τώρα στις γιορτές! Τα Χριστούγεννα θα πάω σε ένα πάρτι που κάνει ένας παλιός φίλος, δηλαδή, τι πάρτι, οι δυο μας θα είμαστε μόνο... και την Πρωτοχρονιά θα πάμε μαζί εκδρομή στο εξοχικό του. Εσύ αγάπη μου, τι σχεδιάζεις να κάνεις τις γιορτές; 
-Απόδραση και φόνο.

Όταν φύγεις αργά από την δουλειά σου κανένας δεν θα το προσέξει. Όταν φύγεις νωρίτερα θα πέσεις πάνω στο διευθυντή στο parking.

Στην Ιταλία, για τριάντα χρόνια υπό του Βοργία, είχαν πόλεμο, τρόμο, δολοφονία, και αιματοχυσία, αλλά παρήγαγαν τον Μιχαήλ Άγγελο, τον Leonardo da Vinci και την Αναγέννηση. Στην Ελβετία, είχαν αδελφική αγάπη, είχαν πεντακόσια χρόνια ειρηνικά και δημοκρατικά και τι φτιάξαν;  
Το ρολόι με κούκο. Orson Welles, "The Third Man"

Όταν είσαι ασφαλής στο σπίτι σου εύχεσαι να ζούσες μια περιπέτεια. Όταν ζεις μια περιπέτεια εύχεσαι να ήσουν στο σπίτι σου, ασφαλής.

Ποτέ μην πηγαίνεις σε ένα γιατρό που αφήνει τα φυτά του γραφείου του να πεθαίνουν.

Πίστευα πως όλοι πρέπει να πληρώνουμε τους φόρους μας με χαμόγελο. Το προσπάθησα αλλά εκείνοι επέμεναν να θέλουν μετρητά

Το τέλος του κόσμου θα γίνει αυτή την Παρασκευή στις τρεις το μεσημέρι. Αμέσως μετά, ακολουθεί δεξίωση.

Ποτέ μην επιλύεις κάτι με λόγια όταν μπορείς να το επιτύχεις με ένα φλογοβόλο.

Για μποτιλιαρισμα:
Ο δρομος ηταν σαν τη νοβα.
Δεν ξεκολλας ευκολα

Η εποχή της αναβλητικότητας, των ημιμέτρων, της αναβολής των λύσεων και της καθυστέρησης φτάνει στο τέλος της. Τη θέση της θα πάρει η εποχή των επιπτώσεων
Τσωρτσιλ

Παραδεχόμαστε μόνο τα μικρά σφάλματα για να δείξουμε ότι δεν έχουμε μεγάλα.

Η μοναξια θυμαται οσα ξεχνα η ευτυχια

Κλωτσησε καποιος τον Σωκρατη και οταν τον ρωτησαν γιατι δεν αντεδρασε, εκεινος αταραχος παρατηρησε: Αν ενας γαϊδαρος σε κλωτσησει, πρεπει να του ανταποδωσεις την κλωτσια;

- που χαθηκες;
- Στη διαδρομη…