Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2017

ΒΑΣΙΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ



Ο Βουλευτής Επικρατείας και τομεάρχης Υγείας  της Νέας Δημοκρατίας, Βασίλης Οικονόμου, όταν βρέθηκε στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής, ήμουν απολύτως βέβαιος πως δεν είχε ιδέα τι τον περίμενε. 

Κάναμε μια ουσιαστική συζήτηση που αφενός θίξαμε πολύ σοβαρές πτυχές, αφετέρου είχαμε και χιουμοριστικές στιγμές και πιστεύω πως εν τέλει το κατευχαριστήθηκε. 

Μιλήσαμε για τα Εθνικά μας Θέματα,  την Τουρκία, το σενάριο περί διαμελισμού των Σκοπίων, τη δραχμή, το κόλλημα της Νέας Δημοκρατίας στο 30%, ποιος είναι ο καλύτερος υπουργός του Σύριζα και ποιον βουλευτή του κυβερνητικού στρατοπέδου εκτιμά περισσότερο.

Απάντησε επίσης στο τι θα κάνει ως πιθανός επόμενος υπουργός υγείας, και για το αν η ΝΔ μπορεί να σώσει την πατρίδα και ο τίτλος που έδωσε στη συνέντευξη μας είναι ανατριχιαστικά ακριβής. 

Απολαύστε τον : 



Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2017

ΕΤΕΡΟΣ ΕΓΩ



Ένας φίλος από το μακρινό παρελθόν, μου έστειλε ένα mail : Ρε συ Suspect, μια και έχεις καιρό να γράψεις για σινεμά, να πας να δεις το «Έτερος Εγώ». Η ταινία τα σπάει. 

Σαν παιδί και εγώ έριξα μια ματιά στον διαμορφωτή κινηματογραφικής γνώμης στην Ελλάδα. Στο Αθηνόραμα. Μου έκανε τρομερή εντύπωση ότι οι κριτικοί την ψιλοέθαψαν ως ταινία αλλά στα σχόλια ο κόσμος την αποθέωνε και έκραζε τους κριτικούς. Ήταν αρκετός ως λόγος για να πάω. Ένας άλλος διαμορφωτής κινηματογραφικής γνώμης, ήταν ο Δανίκας των Νέων αλλά τώρα στο Πρώτο Θέμα, ο επαναστάτης Δημήτριος γράφει ως κριτική μια σειρά. 

Πήγα. 

ΜΠΡΑΒΟ ΜΠΡΑΒΟ ΜΠΡΑΒΟ και μπράβο σε όλους όσους σχολίασαν στο Αθηνόραμα και έθαψαν τους κριτικούς ! Ως ελληνικός κινηματογράφος κωμωδίες έχουμε βγάλει. Δράματα με το κιλό. Αισθηματικές κομεντί. Σινεφίλ. Περιπέτειες δεν μπορούμε γιατί δεν έχουμε τη βιομηχανία πολυδάπανων παραγωγών με τα απίθανα εφέ που απαιτούνται όπως και sci fi. Στα αστυνομικά, αρκεστήκαμε σε σίριαλ. Κι όμως ήρθε το ελληνικό seven και μη σου πω πως δεν έχει να ζηλέψει και πολλά! 

Το στόρι : Εγκλήματα κατά συρροή. Ένας μοναχικός και παράξενος εγκληματολόγος βρίσκει τη λύση. 

Τα γύρω γύρω : Φοβερή σκηνοθεσία του Σωτήρη Τσαφούλια. Τι μονοπλάνα είχε, τι ωραία φωτογραφία, τι στήσιμο, τι ατμόσφαιρα νουαρ, τι  σταθερό ρυθμό. Το δε σενάριο, με την εμπλοκή του Πυθαγόρα και των φίλιων αριθμών ήταν το σημείο κλειδί που από μια απλή και καλούτσικη ταινία, την εκτόξευσε. Ακόμα και τα εφέ, για ελληνική παραγωγή είναι πολύ προσεγμένα. Μια αστυνομική ταινία με γρίφο από την αρχαία Ελλάδα ! Ουαου! Θα συγκρατήσω το όνομα του γιατί ο τύπος έβαλε τον πήχη πολύ ψηλά. 

Λογω εμπλοκής με το ραδιόφωνο και το DJing πάντα προσέχω τη μουσική. Εξαιρετική η σύνθεση του Κώστα Μαραγκού. Τόσο όσο και αριστοτεχνικά. Εύγε! 

Όσο για τις ερμηνείες, στον Δημήτρη Καταλειφό  έχω μια διαχρονική αδυναμία από το μινόρε της αυγής. Με τον στόμφο που απαιτεί ο ρόλος του μέντορα. Η Ιωάννα Κολιοπούλου είναι ένα ήρεμο ηφαίστειο. Λάτρεψα τον Δαδακαρίδη. Από τον τσαχπίνη μπήχτη βοηθό του αστυνόμου Μπέκα σε έναν συνεσταλμένο εσωστρεφή εγκληματολόγο. Εύγε! 

Όσο για το between the lines της ταινίας, πολλά διλήμματα και ηθικοί προβληματισμοί που όλους μας έχουν απασχολήσει έντονα. Ευτυχώς απέφυγε την αμερικανιά του ηθικοπλαστικού κηρύγματος και αφήνει τον θεατή να διαλέξει ότι τον εκφράζει. 

Πραγματικά μου άρεσε η οπτική γωνία του Τσαφούλια. Δεν είδαμε ούτε τον σοφό παντογνώστη αστυνομικό που το δαιμόνιο του ανακαλύπτει τη λύση του μυστηρίου. Ούτε το μέντιουμ ποζερά mentalist, ούτε τον Τσακ Νόρις. Αυτό που είδαμε ήταν έναν δυστυχισμένο άνθρωπο, σιγά σιγά και μεθοδικά να εργάζεται, να προσπαθεί και χωρίς να είναι ο σουπερ χιροου, να φτάνει στη λύση.

Εν ολίγοις, επιτέλους μια ελληνική μεν αλλά κανονική ταινία με αρχή μέση και τέλος. Όχι διάφορες ψυχοπαρανοϊκές διαστροφές που τις βαφτίζουμε τέχνη για να καλύψουμε την ένδεια παραγωγής και σεναρίου. Ούτε κομεντί που δεν βγάζουν ούτε ανθυποχαμόγελο και το μόνο ενδιαφέρον που έχουν είναι αν ή τάδε ή η δεινά γκόμενα βγάλει τα ρούχα της. Ούτε διάφορες κοινωνικού τύπου που δεν βλέπονται αλλά εξυμνούνται γιατί εκθειάζουν διάφορες μειονότητες που θεωρητικά καταπιέζονται και τελικά είναι κράτος εν κράτει. 

Μπορεί η εταιρεία διανομής ή η παραγωγή να μην έχουν καλλιεργήσει καλές σχέσεις με τους Έλληνες κριτικούς αλλά τους προτείνω να μην κολώσουν και να τη διανείμουν στο εξωτερικό. Είμαι σίγουρος πως λόγω της συμμετοχής του Francois Cluzet, τουλάχιστον η γαλλική αγορά θα την υποδεχτεί με δάφνες ! 

Με άριστα το δέκα : 8 με τόνο !

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017

ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΡΟΣΑΛΙΚΑΣ



Ήξερα τον Στέλιο Προσαλίκα από τη θητεία του στους πάγκους του Παναθηναϊκου, της ΑΕΚ, του Ολυμπιακού και της Εθνικής μας Ομάδας. Τον γνώρισα όταν έκανα έρευνα  ( εδώ : http://suspect-enjoys-the-silence.blogspot.gr/2016/05/blog-post_18.html ) για να βρω μια μονάδα φροντίδας ηλικιωμένων ώστε να νοσηλευθεί η σχωρεμένη η μητέρα μου. 

Όταν τον κάλεσα στο στούντιο, διαπίστωσα πως είναι ένας βαθύτατα σκεπτόμενος και φιλοσοφημένος άνθρωπος και κάναμε μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση και μου είπε πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα για το βόλεϊ, την πολιτική και τις μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων. Ένας άνθρωπος που πολύ θα ήθελες να πιεις ένα κρασί μαζί του και να σου λέει υπέροχες ιστορίες.  
( Στα πρωτα 30 δευτερολεπτα εχει ενα θεματακι ο ηχος αλλα διορθωνεται αμεσως μετα )

Ιδού : 


Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2017

ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ





Είσαι με παρέα. Κανένας δεν σου δίνει σημασία. Παίρνεις το κινητό σου και κάνεις μια βόλτα στα κοινωνικά δίκτυα. Ένας τρίτος παρατηρητής θα επισημάνει πόσο αντικοινωνική ενέργεια είναι αυτή. 

Είσαι με παρέα. Πλήττεις αφόρητα από το θέμα συζήτησης. Δεν θέλεις να χαλάσεις τη συζήτηση των άλλων. Παίρνεις το κινητό σου και κάνεις μια βόλτα στα κοινωνικά δίκτυα. Ένας τρίτος παρατηρητής θα επισημάνει πόσο αντικοινωνική ενέργεια είναι αυτή. 

Είσαι με παρέα. Σε 45΄ εξαντλήθηκε το θέμα συζήτησης που είχατε. Είναι πολύ νωρίς να φύγεις καθώς έχεις πιεί το μισό καφέ. Παίρνεις το κινητό σου και κάνεις μια βόλτα στα κοινωνικά δίκτυα. Ένας τρίτος παρατηρητής θα επισημάνει πόσο αντικοινωνική ενέργεια είναι αυτή. 

Είσαι με παρέα. Δεν θέλεις να βρίσκεσαι εκεί αλλά υποχωρείς ένεκα μιας κοινωνικής σύμβασης που πρέπει να κάνεις. Παίρνεις το κινητό σου και κάνεις μια βόλτα στα κοινωνικά δίκτυα. Ένας τρίτος παρατηρητής θα επισημάνει πόσο αντικοινωνική ενέργεια είναι αυτή. 

Είσαι σε μια εκδήλωση που σε αφήνει αδιάφορο. Δεν περνά η ώρα με τίποτα. Παίρνεις το κινητό σου και κάνεις μια βόλτα στα κοινωνικά δίκτυα. Ένας τρίτος παρατηρητής θα επισημάνει πόσο αντικοινωνική ενέργεια είναι αυτή. 

Είσαι σε μια ομιλία. Το θέμα αδιάφορο και ο ομιλητής θα ήταν πιο χρήσιμος αν νανούριζε βρέφη. Παίρνεις το κινητό σου και κάνεις μια βόλτα στα κοινωνικά δίκτυα. Ένας τρίτος παρατηρητής θα επισημάνει πόσο αντικοινωνική ενέργεια είναι αυτή. 

Είσαι σε εταιρικό μιτινγκ. Εταιρικό μίτινγκ καλείται η διαδικασία κατά την οποία η εταιρείας σε πληρώνει για να χάνεις το χρόνο σου. Παίρνεις το κινητό σου και κάνεις μια βόλτα στα κοινωνικά δίκτυα. Ένας τρίτος παρατηρητής θα επισημάνει πόσο αντικοινωνική ενέργεια είναι αυτή. 

Είσαι με παρέα. Τα κοινά που μοιράζεστε είναι πολύ συγκεκριμένα και οι απόψεις δεδομένες. Τόσο δεδομένες που πολλές φορές είναι περιττή η συζήτηση. Δεν θέλεις να προσβάλλεις με μια αποχώρηση. Παίρνεις το κινητό σου και κάνεις μια βόλτα στα κοινωνικά δίκτυα. Ένας τρίτος παρατηρητής θα επισημάνει πόσο αντικοινωνική ενέργεια είναι αυτή. 

Πας σε ένα καφέ και απλώς θέλεις να αράξεις μόνος σου να ηρεμήσεις. Να κάνεις ένα διάλειμμα χωρίς να μιλήσεις σε κανέναν. Παίρνεις το κινητό σου και κάνεις μια βόλτα στα κοινωνικά δίκτυα. Ένας τρίτος παρατηρητής θα επισημάνει πόσο αντικοινωνική ενέργεια είναι αυτή. 

Συμπέρασμα:  Το κάνεις μια βόλτα στα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι κακό ούτε αντικοινωνικό. Είναι μια σύγχρονη μορφή διασκέδασης και μια συνήθεια της εποχής μας. Το κακό όπως και σε όλα τα πράγματα είναι η υπερβολή και ο εθισμός.