Τετάρτη 6 Ιουνίου 2012

ΘΑΝΟΣ ΤΖΗΜΕΡΟΣ



Η υποψηφιότητα της Δημιουργίας Ξανά, ξεκίνησε πολύ συμπαθητικά. Μέσω ιντερνετ, σε ένα καλαίσθητο site με υποψηφίους νέα και μορφωμένα παιδιά που ακόμα και οι φωτογραφίες τους δεν ήταν οι γνωστές ξύλινες των πολιτικάντηδων με γραβάτα σε λευκό φόντο να κοιτάζουν το άπειρο και να σου υποδεικνύουν ότι και καλά βλέπουν το «Μεγάλο Όραμα». 

Χωρίς χρήμα για διαφημιστική εκστρατεία, χωρίς σπρώξιμο από τα μαζικά μέσα επιρροής,  έδωσε μια καινούρια αύρα και μια αισιοδοξία. 

Αποφάσισα όμως να μην ψηφίσω τον κ. Θάνο Τζήμερο και τη Δημιουργία ξανά. 

Από τη μια δεν μου αρέσει καθόλου το γεγονός ότι συμπράττει με τον Βαλιανάτο με τις γνωστές ανθελληνικές θέσεις. 

Οι θέσεις της Δημιουργίας Ξανά σε μερικά δομικά για μενα θέματα είναι εκ διαμέτρου αντίθετες με τα δικά μου πιστεύω. 

Ο Κ. Τζήμερος αναφέρεται στα της εκκλησιαστικής περιουσίας και ότι το κράτος πρέπει σε 3 χρόνια να σταματήσει να πληρώνει τους κληρικούς. Θα μπορούσα να το δεχθώ αυτό αν το κράτος πλήρωνε την εκκλησία για την περιουσία που έχει «οικειοποιηθεί». Χωρίς να θέλω να μακρηγορήσω έχω γράψει ολόκληρο πόνημα για την εκκλησιαστική περιουσία εδώ: 


Αυτό που πραγματικά με ενόχλησε είναι η άποψη του σχετικά με τα θρησκευτικά στα σχολεία. Αντιγράφω από τα site της Δημιουργίας Ξανά:

«Ο ρόλος της παιδείας δεν είναι να προσφέρει θρησκευτική εκπαίδευση. Αυτό δεν γίνεται για το «χατίρι» κάποιων μειονοτήτων αλλά απλώς διότι η Δημόσια Παιδεία έχει άλλο ρόλο και άλλον προορισμό σε ένα σύγχρονο κράτος. Οι γονείς μπορούν να δώσουν στα παιδιά τους όποια θρησκευτική εκπαίδευση θέλουν, είναι δική τους ευθύνη και όχι του σχολείου. Το μάθημα των θρησκευτικών γίνεται μάθημα θρησκειολογίας στο οποίο οι μαθητές έρχονται σε επαφή με την φιλοσοφία, τα κείμενα, την τέχνη, την ηθική των θρησκειών αλλά και τον ιστορικό τους ρόλο, θετικό ή αρνητικό.
Όσοι επιλέγουν το επάγγελμα του κληρικού μπορούν να το κάνουν αφού περατώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση όπως ο νόμος ορίζει, σε σχολές που θα προσφέρουν αμιγώς θρησκευτική εκπαίδευση – οι σχολές αυτές θα είναι αδιαβάθμητες.»

Προφανώς ο Τζήμερος αγνοεί το Σύνταγμα ή θέλει να το αλλάξει. 

Χωρίς επίσης να γράφω κατεβατά, η άποψη μου για τα θρησκευτικά στα σχολεία είναι εδώ: 

 
Τα υπόλοιπα δεν τα έψαξα επισταμένως αλλά αυτά αρκούν για να μην ψηφίσω την κατά τα άλλα συμπαθητική υποψηφιότητα της Δημιουργίας Ξανά. 

Τη γνωστή ανοιχτή επιστολή στη Μέρκελ, αμαρτία εξομολογημένη και ας πάω στην κόλαση, δεν ήξερα ότι την είχε στείλει πριν από 8 μήνες. 

Όταν ξανακυκλοφόρησε ( και τότε την πήρα χαμπάρι ) είδα πολλές αντιδράσεις που πραγματικά δεν τις καταλαβαίνω. 

Μας ενόχλησε το «εξοχότατη»; Μα, απευθύνεται στην αρχηγό του πιο ισχυρού κράτους της Ευρώπης, πως ήθελαν αυτοί που διαμαρτυρήθηκαν να την πει; 

Μαντάμ Μέρκελ; 

Μας ενόχλησε ότι στο τέλος της επιστολής ζήτησε να μας βοηθήσει; Συγγνώμη αλλά αν η Γερμανία αναλάμβανε το υπουργείο Οικονομικών και Δικαιοσύνης, προσωπικά δεν θα είχα κανένα πρόβλημα. Αφού είμαστε άχρηστοι και ανίκανοι, ας το κάνει κάποιος άλλος. 

Το ότι ο άνθρωπος έγραψε ένα κάρο αλήθειες δεν συγκίνησε κανέναν. Ο μέσος βολεμένος Έλλην θέλει τα παραμύθια του Τσίπρα ότι θα καταργήσει το μνημόνιο και θα γίνουμε πλούσιοι.

Τελικά στην Ελλάδα δεν φταίνε όσοι διαπράττουν αυτά που αναφέρει αλλά αυτός που τα επισημαίνει. Τι θες και μας χαλάς την ησυχία ρε φίλε; Βαλε τα σκουπίδια κάτω από το χαλί οι ξένοι φταίνε ( ούτως ή άλλως και πάντα ) και εντάξει είμαστε αγαπούλα. Αντί να φτιάξουμε ένα σοβαρό κράτος προτιμούμε να έχουμε το απόλυτο χάλι και ζητάμε αποζημιώσεις από τη Γερμανία. Για να τις φάμε και αυτές. 

Κυκλοφόρησε και η φήμη ότι ο Τζήμερος είναι μάρτυρας του Ιεχωβά αλλά ο ίδιος το διέψευσε κατηγορηματικά. 

Για λόγους αρχείου την αναδημοσιεύω για λόγους αρχείου. Με ολίγη από ζήλεια γιατί αυτό το κείμενο θα ήθελα να το είχα γράψει εγω και με μπόλικο θαυμασμό γιατί ο τύπος τόλμησε και είπε τις αλήθειες που μεταξύ μας ομολογούμε – όσοι δεν έχουμε διαβρωθεί από αυτή την κατάσταση. 

= = = 

Αναλυτικά η επιστολή

"Εξοχότατη,

Σας ευχαριστούμε για τις προσπάθειες που κάνετε να προσφέρετε αίμα στην Ελλάδα, για να βγει από την εντατική, αλλά, όπως διαπιστώνετε κάθε μέρα, δεν θα έχουν κανένα αποτέλεσμα αν δεν αντιμετωπιστεί πρώτα η αιμορραγία: το διεφθαρμένο, σπάταλο, και εχθρικό σε κάθε προσπάθεια παραγωγής, κράτος. Αν δεν έχετε βρεθεί σε ελληνική υπηρεσία ζητώντας ένα οποιοδήποτε πιστοποιητικό δεν μπορείτε να φανταστείτε ούτε τον βαθμό της διαφθοράς ούτε την έκταση του παραλογισμού αυτού του καφκικού μηχανισμού. Το κράτος αυτό που αποτελείται κατά κύριο λόγο από τους πρώην αφισοκολλητές των δύο κομμάτων τρώει, όπως ο γύπας στην τραγωδία του Αισχύλου «Προμηθέας Δεσμώτης», τα σπλάχνα του παραγωγικού δυναμικού αυτής της χώρας.

Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι υπάρχουν δύο Ελλάδες: Ελλάδα δεν είναι μόνο οι απατεώνες πολιτικοί και οι γραφειοκράτες που μας έχουν κάνει να ντρεπόμαστε για τη χώρα μας. Η Ελλάδα έχει ένα τεράστιο δυναμικό ευφυών, δημιουργικών, εργατικών και ηθικών ανθρώπων που στραγγαλίζονται κάθε μέρα από την κομματική μαφία. Αν στην Ιταλία η Μαφία έχει συναλλαγές με το κράτος, στην Ελλάδα, Μαφία είναι το ίδιο το κράτος! Όλα αυτά τα χρόνια, οι πολιτικοί σε συνεργασία με τους εργολάβους δημοσίων έργων που είναι παράλληλα ιδιοκτήτες των ΜΜΕ, κλέβουν ασύστολα τις επιδοτήσεις της Ε.Ε. και τους φόρους όσων Ελλήνων δεν μπορούν να φοροδιαφύγουν, ενώ προσφέρουν εξοργιστική ασυλία σε κάθε γκάγκστερ του συναφιού τους.

Τι θα κάνατε εσείς αν ακούγατε τον εφοριακό που ήρθε στην επιχείρησή σας για έλεγχο και τα βρήκε όλα άψογα, να σας λέει ότι είναι αδύνατον να γυρίσει στην εφορία με «άδεια χέρια» και ότι πρέπει οπωσδήποτε να γράψει πρόστιμο και να πάρει κι αυτός τη μίζα του; Κι όμως, υπάρχουν πολλοί πρώην δημόσιοι υπάλληλοι που παραιτήθηκαν γιατί δεν άντεχαν να περνούν όλη τη ζωή τους σε ένα γραφείο χωρίς να κάνουν απολύτως τίποτε, παρά μόνο ρουσφέτια διορισμών και παρανομιών με την ευλογία του πολιτικού τους προϊσταμένου!

Δεν υπάρχει ούτε ένας τομέας σήμερα στην Ελλάδα που να θυμίζει δυτικοευρωπαϊκή χώρα. Η Παιδεία, το μέλλον κάθε χώρας είναι πεδίο αισχρής συναλλαγής καθώς οι φοιτητές με νόμο του Ανδρέα Παπανδρέου που μόλις τώρα καταργήθηκε, ψήφιζαν για τους Πρυτάνεις και πουλούσαν τις ψήφους τους με αντάλλαγμα τα θέματα στις εξετάσεις και τις θέσεις για τις διδακτορικές διατριβές.

Οι αγρότες όλα αυτά τα χρόνια, με πολιτική κάλυψη, εξαπατούσαν την Ε.Ε εμφανίζοντας εκτάσεις που δεν καλλιεργούσαν και ψεύτικη παραγωγή για να εισπράττουν τις επιδοτήσεις, ενώ τα χρήματα των Ευρωπαίων φορολογουμένων αντί να αξιοποιηθούν στην αναμόρφωση των καλλιεργειών και στον εκσυγχρονισμό της παραγωγής γινόντουσαν πολυτελή αυτοκίνητα και γλέντια στα νυχτερινά κέντρα της επαρχίας.

Σε ένα τέτοιο όργιο παρανομίας δεν είναι καθόλου περίεργο που ο μεγαλύτερος παράνομος στην Ελλάδα είναι το ίδιο το κράτος μη εφαρμόζοντας τους νόμους που το ίδιο ψηφίζει. Δεν πληρώνει ποτέ εμπρόθεσμα, οδηγώντας επιχειρήσεις σε κλείσιμο και επιχειρηματίες στην αυτοκτονία (κυριολεκτικά: αναφέρομαι σε πραγματικά περιστατικά) δεν τηρεί τις συμφωνίες του, δεν επιστρέφει το ΦΠΑ (χρωστάει αυτή τη στιγμή 6 δις ευρώ) ενώ αν κάποιος πολίτης στραφεί νομικά εναντίον του εξοντώνεται οικονομικά από την «Δικαιοσύνη» η οποία χρειάζεται 20 περίπου χρόνια για να ολοκληρώσει μια απλή αίτηση αποζημίωσης.

Ξέρετε ότι υπάρχουν ιδιωτικές εκτάσεις που το κράτος έχει δεσμεύσει για απαλλοτρίωση το 1990 και ακόμα δεν έχει αποζημιώσει τους ιδιοκτήτες της, παρότι υπάρχει νόμος που το υποχρεώνει να το κάνει; Ταυτόχρονα εδώ και χρόνια, τις δημόσιες εκτάσεις τις οικειοποιούνται και τις πωλούν συμμορίες κρατικών υπαλλήλων στις πολεοδομίες και τις δασικές υπηρεσίες σε συνεργασία με επίορκους δικηγόρους, συμβολαιογράφους και πολιτικούς «νονούς».

Είναι τόσο μεγάλα τα έσοδα των διεφθαρμένων κρατικών λειτουργών που διευθυντές εφοριών με πολύ «ψωμί» αφού πρώτα έτρωγαν όσα μπορούσαν, λίγο πριν συνταξιοδοτηθούν έβγαζαν στη δημοπρασία τη θέση τους την οποία πουλούσαν σε όποιον διευθυντή «φτωχής» εφορίας έδινε την μεγαλύτερη προσφορά! Τυπικά η πώληση καλύπτονταν με αμοιβαία μετάθεση.

Κανένας ηθικός και αξιοπρεπής άνθρωπος δεν δέχεται να εργαστεί σε τέτοιο περιβάλλον. Έτσι, ο Δημόσιος Τομέας καταλήφθηκε από τους κομματικούς στρατούς οι οποίοι, ανεξάρτητα από το κόμμα στο οποίο ανήκουν, έχουν κοινά χαρακτηριστικά:

θεωρούν ότι πληρώνονται επειδή υποστηρίζουν τον βουλευτή που τους διόρισε και όχι επειδή οφείλουν να προσφέρουν υπηρεσίες στο κοινό

οι περισσότεροι είναι αμόρφωτοι και χαμηλής νοημοσύνης, χωρίς καμία ικανότητα αλλά και διάθεση για εργασία έχοντας στενή επαφή με την εξουσία λειτουργούν υπεράνω νόμων και αισθάνονται πως ό,τι κι αν κάνουν οι πολιτικοί φίλοι τους θα τους καλύψουν

οι πιο πονηροί από αυτούς εκμεταλλεύονται την πολυνομία και τη δαιδαλώδη γραφειοκρατία για να στήσουν συμμορίες κλοπής εκατομμυρίων από τα ταμεία του Δημοσίου ενώ οι λιγότερο δικτυωμένοι απαιτούν από τους πολίτες χρήματα απλώς και μόνο για να κάνουν τη δουλειά τους. Αυτό τον παράνομο, αλλά ευρύτατα διαδεδομένο χρηματισμό ο λαός τον βάφτισε «γρηγορόσημο». Αν δεν πληρωθεί στον υπάλληλο, η υπόθεση του πολίτη θα αφεθεί να λιμνάσει στο απέραντο τέλμα της γραφειοκρατίας για χρόνια ή και δεκαετίες!

Είναι προφανές ότι το ΣΥΜΦΕΡΟΝ του πολιτικού κόσμου είναι να διατηρεί αυτό το καθεστώς εκβιασμών και παρανομίας. Δύο περιπτώσεις, τα αυθαίρετα και οι φοροδιαφυγή είναι case studies. Επιτρέψτε μου, να αναφερθώ εκτενέστερα, γιατί η ουσία κρύβεται και στις λεπτομέρειες.

Αυθαίρετα

Στην Ελλάδα ουδέποτε υπήρξε χωροταξικός σχεδιασμός. Τα πρώτα αυθαίρετα χτίστηκαν μετά τον εμφύλιο, στη δεκαετία του ’50 κυρίως από κυνηγημένους αριστερούς που έφυγαν από την επαρχία και προσπαθούσαν να φτιάξουν τη ζωή τους όπως – όπως στην ανωνυμία της Αθήνας. Όμως στη συνέχεια αυθαίρετα έχτιζαν οι πάντες, παντού: σε παραλίες, σε δάση, σε δημόσια γη, σε καμένες εκτάσεις, ή καταπατώντας ιδιοκτησίες άλλων που δεν μπορούσαν να ελέγχουν συχνά τα οικόπεδά τους διότι ήταν π.χ. μετανάστες στην Αμερική. Πολλά από αυτά εξυπηρετούν πραγματικές οικιστικές ανάγκες: η Αθήνα του 2011 προφανώς δεν μπορεί να έχει τα όρια της Αθήνας του 1950 και ο πλεονάζων πληθυσμός κάπου θα πρέπει να στεγαστεί. Ποτέ όμως το επίσημο κράτος δεν όρισε πού και πώς μπορείς να χτίσεις και πού όχι. Η Ελλάδα είναι άλλωστε η μοναδική χώρα της Ε.Ε. που δεν διαθέτει ακόμα Εθνικό Κτηματολόγιο. Κάθε φορά, μάλιστα που κάποιος πολιτικός, μεμονωμένα, αναλάμβανε σχετική πρωτοβουλία, όπως το 1983 ο αείμνηστος Αντώνης Τρίτσης, αποπέμπονταν από την κυβέρνηση. Παράξενο; Καθόλου! Τα αυθαίρετα είναι εδώ και 30 χρόνια μια τεράστια βιομηχανία με πολλά δις ευρώ ετήσιο τζίρο – φυσικά μαύρο, τον οποίο καρπώνονται οι συμμορίες σε πολεοδομίες, νομαρχίες, Δήμους, Δασαρχεία, Υπηρεσίες Ηλεκτρισμού, Ύδρευσης, Αποχέτευσης κ.λ.π. για να κάνουν τα «στραβά μάτια».

Μάλιστα, σε περιοχές αυθαιρέτων, υπάρχουν και διαφημίσεις μεσολαβητών που θα «κανονίσουν το θέμα» με την ΔΕΗ την ΕΥΔΑΠ κ.λ.π.! Αλλά και το ίδιο το κράτος χρησιμοποιεί τους αυθαίρετους οικιστές ως όμηρους κάθε φορά που χρειάζεται πρόσθετα έσοδα. Σύμφωνα με τον νόμο Τρίτση του 1983 καθορίζονταν με σαφήνεια και αυστηρότητα οι όροι νομιμοποίησης των μέχρι τότε αυθαιρέτων ενώ όλα τα αυθαίρετα από εκείνη την ημερομηνία και μετά, θεωρούνται κατεδαφιστέα.

'Ομως από το 1983 έχει υπολογιστεί ότι μόνο στην Αττική έχουν χτιστεί 100.000 αυθαίρετα. Πόσα κατεδαφίστηκαν; Κανένα! Κάθε 5-6 χρόνια παίζεται το ίδιο έργο: μια κυβέρνηση που χρειάζεται χρήματα λέει «ως εδώ, πληρώστε για να σώσετε τα σπίτια σας, αλλά από δω και μπρος όλα θα κατεδαφίζονται». Ακόμα και η σημερινή «εκσυγχρονιστική», υποτίθεται κυβέρνηση το ίδιο ακριβώς έκανε: δημιούργησε τον Απρίλιο του 2010 μια υπηρεσία κατεδαφίσεως αυθαιρέτων, η οποία πήγε με τον πρωθυπουργό επικεφαλής και με όλα τα τηλεοπτικά συνεργεία και κατεδάφισε ένα νυχτερινό κέντρο! Αυτό ήταν όλο! Στη συνέχεια σκέφτηκαν ότι χρειάζονται χρήματα και επανέλαβαν το ίδιο κόλπο με τους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων: πληρώστε για να μην σας ενοχλήσουμε! Μάλιστα είναι τέτοια η ξεφτίλα και του επίσημου Κράτους, που σε όσους πληρώσουν δεν θα δώσουν χαρτιά νομιμοποίησης, αλλά αναστολή κατεδάφισης για 30 χρόνια! Και μέσα σ’ όλα αυτά έρχεται μια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας που θεωρεί όλα τα αυθαίρετα μετά τον νόμο Τρίτση του 1983 κατεδαφιστέα και αντισυνταγματικούς τους νόμους όλων των ετών από το 1983 και έπειτα που τα νομιμοποιούσαν έναντι είσπραξης προστίμου! Η απόλυτη σχιζοφρένεια!

Φοροδιαφυγή

Σε όλον τον πολιτισμένο κόσμο, φόρους πληρώνεις όχι επειδή το όρισε ο Μωυσής με τις 10 εντολές, αλλά για να χρηματοδοτείς τις Δημόσιες Υπηρεσίες οι οποίες υποτίθεται εξυπηρετούν και προστατεύουν τον πολίτη. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με επίσημες έρευνες, το 85% των φόρων καταλήγουν σε παράνομους διορισμούς σπατάλες και μίζες. Ένας δρόμος κοστίζει 6 φορές περισσότερο απ’ όσο ένας αντίστοιχος των ίδιων προδιαγραφών σε κάποιο άλλο κράτος της Ε.Ε. Όσο για το τι είδους Υπηρεσίες προσφέρονται στους πολίτες, έχω ήδη γράψει αρκετά. Το ίδιο το φορολογικό είναι τερατωδώς άδικο, παράλογο και αντιφατικό, και σαν να μην φτάνουν όλα αυτά αλλάζει κάθε λίγους μήνες (μέσα στο 2011 ψηφίστηκαν 11 φορολογικά νομοσχέδια!). Οι εφοριακοί και να θέλουν δεν μπορούν να μάθουν όλες αυτές τις αλλαγές, ενώ ο ο πολίτης αισθάνεται όπως κάθε θύμα ένοπλης συμμορίας εκβιαστών: πρέπει να πληρώσει γιατί το Κράτος θα του κάνει κακό αν δεν πληρώσει, ξέροντας ότι τα χρήματά του θα καταλήξουν στις τσέπες των φίλων του κόμματος και στις βίλες των πολιτικών.

Επίσης πρέπει να κρατήσεις χρήματα για να πληρώσεις τον εφοριακό που θα σου κάνει έλεγχο, τον γιατρό που θα σε εγχειρήσει, τον υπάλληλο που θα σε «εξυπηρετήσει». Έτσι η φοροδιαφυγή έχει και λογικό και ηθικό έρεισμα, σαν τα χρήματα που αρνείται να δώσει ένας Σικελός στην Μαφία. Επίσης, η κυρίαρχη ιδεολογία που επέβαλαν το ΠΑΣΟΚ, τα σταλινικά κόμματα της αριστεράς, αλλά ασπάσθηκε και η λαϊκίζουσα Νέα Δημοκρατία είναι πως επιχειρηματίας = εχθρός του λαού και κέρδος = κλοπή. Σε κανένα άλλο μέρος της Ευρώπης (τουλάχιστον) το επιχειρείν δεν αντιμετωπίζεται με τέτοια εμφανή εχθρότητα.

Η πολυνομία, οι 100 φορείς που είναι αρμόδιοι και θα πρέπει να πάρεις τις υπογραφές τους για να φτιάξεις έναν στάβλο, τα στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που αντιτίθενται σε οτιδήποτε χαλάει τη νιρβάνα τους, οι οικολόγοι που θα ανακαλύψουν ότι οι έλικες των ανεμογεννητριών ενοχλούν τις μέλισσες (ναι, έτσι έγινε!) και θα καταθέσουν προσφυγή, τα δικαστήρια που για να μην φανούν «φίλοι του κεφαλαίου» θα διατάξουν αναστολή των εργασιών έχουν διώξει δισεκατομμύρια επενδύσεων από αυτή τη χώρα. Όσες επιχειρήσεις καταφέρνουν και λειτουργούν υφίστανται διαρκή πόλεμο από την απίστευτα παράλογη νομοθεσία (μπορώ να σας ενημερώσω για εκατοντάδες νόμους που θα ζήλευε κι ο Ιονέσκο!) τους ελεγκτές που θέλουν το λάδωμά τους, ενώ το θεσμικό πλαίσιο, που αλλάζει συνεχώς, δεν τους αφήνει να ξέρουν τι θα ξημερώσει αύριο. Επιπλέον, αντί η κυβέρνηση να επιβραβεύει όσους δηλώνουν τα εισοδήματά τους, τους απομυζεί κάθε φορά που χρειάζεται έσοδα με έκτακτους φόρους, απίθανες εισφορές και ληστρικά ποσοστά φορολόγησης. Είναι χαρακτηριστικό το απόλυτα ανήθικο και βλακώδες, μακροοικονομικά, σύστημα της «περαίωσης» – ελληνική πατέντα: επειδή το Κράτος δεν μπορεί ούτε να εισπράξει ούτε να ελέγξει, κάθε 2-3 χρόνια λέει στους φορολογούμενους: ελάτε να πληρώσετε ένα ποσό για κάθε έτος και δεν θα σας ελέγξουμε! Αλλά αυτή θα είναι η τελευταία φορά που το κάνουμε αυτό. Το κάνουν κάθε 2-3 χρόνια!

Είναι προφανές ότι όσοι έχουν αποκρύψει μεγάλα εισοδήματα πληρώνουν ευχαρίστως, όσοι έχουν κρύψει λίγα πληρώνουν με δυσφορία, ενώ όσοι δήλωσαν τα πάντα αισθάνονται ακόμα μια φορά εξαπατημένοι, ενώ έχουν επιπλέον και τον φόβο του ελέγχου που δεν υπάρχει περίπτωση να φύγει χωρίς «κάτι να πάρει». Ουσιαστικά, το ίδιο το κράτος σε ωθεί στη φοροδιαφυγή. Κι όμως το να πιαστούν οι κραυγαλέες τουλάχιστον περιπτώσεις (μεγαλογιατροί, μεγαλοδικηγόροι, ελεύθεροι επαγγελματίες, συνδικαλιστές) είναι πάρα πολύ απλό: αρκεί η διασταύρωση των περιουσιακών στοιχείων με τις φορολογικές δηλώσεις και το άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών.

Γιατί δεν το αποφασίζει καμμία κυβέρνηση; Διότι πολύ δύσκολα θα αποφύγουν το άνοιγμα και των δικών τους λογαριασμών! Οπότε θα ξηλωθεί όλο το πουλόβερ της διαφθοράς και της διαπλοκής! Είναι χαρακτηριστικό ότι όταν ένας δημοσιογράφος άρχισε να βιντεοσκοπεί με κρυφή κάμερα περιπτώσεις διαφθοράς κρατικών λειτουργών, η Βουλή αντέδρασε με πρωτοφανή ταχύτητα ψηφίζοντας νόμο που απαγορεύει την δημοσιοποίηση αυτού του υλικού, ορίζει ότι τα δικαστήρια δεν θα το λαμβάνουν υπόψη και τιμωρεί τον δημοσιογράφο για παράνομη δημοσιοποίηση προσωπικών δεδομένων! Αν μάλιστα η δημοσιογραφική έρευνα ενοχλήσει περισσότερο, η λύση είναι η δολοφονία, όπως συνέβη πρόσφατα με τον αμφιλεγόμενο αλλά ενοχλητικό για πολλούς Σ. Γκιόλια.

Μόλις τώρα, η είσοδος μηχανογραφικών συστημάτων σε κάποιους τομείς της Δημόσιας Διοίκησης (οι περισσότερες Υπηρεσίες δεν διαθέτουν καν μηχανογράφηση) αποκάλυψε απίστευτα πράγματα. 4500 πεθαμένοι (κάποιοι από το 1975!) συνέχιζαν να πληρώνονται! Είναι τέτοια η αδιαφορία των Δ. Υπαλλήλων, που κανένας δεν αναρωτήθηκε, από περιέργεια έστω, ποιος είναι αυτός ο παππούς που, με χρονολογία γέννησης 1890, είναι ακόμα ακμαίος και πηγαίνει στην Τράπεζα κάθε μήνα να εισπράξει τη συνταξή του! Τώρα μάθαμε επίσης για τη βιομηχανία παραγωγής δήθεν «αναπήρων» με συμμετοχή γιατρών και νομαρχιακών υπαλλήλων που έφτασε να δώσει σύνταξη τυφλού σε τερματοφύλακα ποδοσφαιρικής ομάδας!

Ωστόσο κανένας ακόμα δεν έχει θίξει τις συντάξεις που δίδονται σε ανύπαντρες κόρες αξιωματικών, σε όλη τους τη ζωή, ακόμα κι αν εργάζονται! Ούτε τις συντάξεις σε δήθεν αντιστασιακούς του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο οποίοι τότε δεν είχαν καν γεννηθεί! Εξακολουθούν να συνταξιοδοτούνται: γυναίκες που δούλεψαν μόλις 15 χρόνια αν είναι μητέρες έστω και ενός παιδιού, 45άρηδες στρατιωτικοί, 55 ετών δημόσιοι υπάλληλοι, επειδή, λέει, έχουν «ώριμο» δικαίωμα, την ίδια στιγμή που η χώρα βουλιάζει από τα χρέη. Ο ελληνικός στρατός έχει περισσότερους συνταξιούχους στρατηγούς από τον στρατό των HΠΑ!

Μια τέτοια κρατική «φιλοσοφία» είναι επόμενο να αδιαφορεί παντελώς για την προστασία της Δημόσιας περιουσίας. Πριν μερικές μέρες, στον καταχρεωμένο ΟΣΕ, συνέβη μια απίστευτη κλοπή: άγνωστοι (;) έκλεψαν έξι ολόκληρες ντιζελάμαξες, κάθε μία από τις οποίες ζυγίζει 50 τόνους, βαγόνια αλλά και δεκάδες μέτρα σιδηροτροχιάς! Οι κλέφτες τα τεμάχισαν όλα αυτά, με σκοπό την εκποίησή τους ως σκραπ, χωρίς να το πάρει χαμπάρι κανένας!

Η λέξη τιμωρία απουσιάζει από το λεξιλόγιο της Δημόσιας Διοίκησης. Είναι χαρακτηριστικές οι περιπτώσεις που αναφέρει στην πρόσφατη έκθεσή του, ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης κ. Λέανδρος Ρακιντζής, ένας δραστήριος και τίμιος Ανώτατος Δικαστικός, που προσπαθεί να φωτίσει, τουλάχιστον, αυτό το καρκίνωμα:

- Παθολόγος Γενικού Νοσοκομείου του Εθνικού Συστήματος Υγείας, εγκατέλειπε τη θέση του, αφήνοντας παράνομα ως αντικαταστάτη, ειδικευόμενο γιατρό, με μικρότερη εμπειρία. Ως αποτέλεσμα, ασθενής που εισήχθη με πονοκέφαλο πέθανε λόγω λανθασμένης διάγνωσης. Ποινή: Καμμία!

- Υπάλληλος δήμου, ελεγκτής εσόδων-εξόδων παραπέμφθηκε για έλλειμμα 59.200.000 ευρώ στη διαχείριση του Γραφείου Παρακαταθηκών και Δανείων. Ποινή: Καμμία!

- Υπάλληλος πανεπιστημίου, υπεύθυνος για την παραλαβή πετρελαίου, παρήγγειλε τεράστιες ποσόστητες τις οποίες έκλεβε και πουλούσε στην αγορά. Η ζημιά που προκάλεσε στο Πανεπιστήμιο ήταν 7.000.000 ευρώ! Ποινή: Καμμία!

- Δύο ελεγκτές εσόδων-εξόδων έκλεψαν περισσότερα από 18 εκατομμύρια ευρώ το διάστημα 1996 έως και το 2001! Ποινή: 6 μήνες προσωρινή παύση από τα καθήκοντά τους!
Το γιατί αυτές οι εξαιρετικά σοβαρές περιπτώσεις διαφθοράς έμειναν ατιμώρητες από τις Δημόσιες Υπηρεσίες που υπέστησαν τη ζημία, είναι προφανές: οι συνένοχοι είναι περισσότεροι και σε υψηλότερα κλιμάκια Διοίκησης. Ο υπάλληλος που εμφανίζεται ότι έχει την ποινική ευθύνη συνήθως είναι ένα «χαμηλόβαθμο» στέλεχος της συμμορίας και «νονοί» είναι οι διευθυντές του, αυτοί που θα έπρεπε τιμωρήσουν τη διαφθορά!

Το εντυπωσιακό είναι ότι ο κ. Ρακιντζής επί σειρά ετών υποβάλλει ανάλογες εκθέσεις προτείνοντας θεσμικές αλλαγές για να μην υπάρχει πρόσφορο έδαφος διαφθοράς. Καμμία από τις προτάσεις του δεν υιοθετήθηκε από το Κράτος! Είναι τόσο βαθειά ριζωμένη στους Δημόσιους ληστές η αντίληψη ότι «τα χρήματα του κράτους είναι δικά μου» που ακόμα και οι τελευταίες οριζόντιες μειώσεις μισθών του επέβαλε η Κυβέρνηση στο μισθολόγιο των Δημοσίων Υπαλλήλων είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση των δαπανών μισθοδοσίας στα περισσότερα Υπουργεία! Σας φαίνεται περίεργο; Δεν είναι καθόλου: οι υπάλληλοι φρόντισαν να υπερκαλύψουν την απώλεια των εσόδων τους υπογράφοντας μεταξύ τους βεβαιώσεις ότι συμμετείχαν σε επιτροπές, ότι δούλευαν υπερωριακά, εκτός έδρας κ.λ.π. – κόλπο διαδεδομένο στους ληστές της Δημόσιας Διοίκησης. Διευθύντρια του υπουργείου Υγείας συμμετείχε με αμοιβή σε 31 επιτροπές(!) καταγράφει σε έκθεσή του ο κ. Ρακιντζής. Διαπιστώθηκε, επίσης, η ύπαρξη πλήθους επιτροπών και υποεπιτροπών στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και στο υπουργείο Υγείας, οι οποίες δεν είχαν αντικείμενο εργασίας…

Μάλιστα είναι τέτοιο το θράσος τους που το κύκλωμα εξέδιδε βεβαιώσεις συμμετοχής σε επιτροπές ακόμα και τις ημέρες της κανονικής τους άδειας! Δεν μπήκαν καν στον κόπο να δουν πότε απουσίαζε ο καθένας!

Και γιατί να ενδιαφερθούν; Παίρνουν παράδειγμα από τους ηγέτες τους: σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης κ. Πάγκαλος, ο Δημόσιος Οργανισμός ΑΓΡΟΓΗ, από το 1998 μέχρι το 2009 είχε μόλις 73 υπαλλήλους και, ξαφνικά, μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο λίγο πριν τις εκλογές του 2009, απέκτησε άλλους 269! Ποιος ήταν υπεύθυνος γι’ αυτή την εξώφθαλμη παρανομία; Ο Υπουργός Δικαιοσύνης (2008) και Αγροτκής Ανάπτυξης (2009) της Ν. Δημοκρατίας Σωτήρης Χατζηγάκης! Στην Ελλάδα δεν έχει βρωμίσει μόνο το κεφάλι του ψαριού αλλά όλη η κρατική θάλασσα!

"Ευτυχώς που δουλεύουμε με βάρδιες και δεν χτυπάμε κάρτα, οπότε κάποιοι μπορεί να έρχονται σπανίως στα γραφεία. Διότι αν κάποια μέρα έρθουμε όλοι μαζί, όχι μόνο θα μείνουμε πολλοί όρθιοι, αλλά θα δημιουργηθεί…μποτιλιάρισμα στο Σύνταγμα και η ουρά των αυτοκινήτων που θα περιμένουν να μπουν στο υπόγειο πάρκινγκ της Βουλής θα σχηματίζει χιλιόμετρα…", ανέφερε συνδικαλιστής σε παλαιότερο ρεπορτάζ της εφημερίδας «Το Βήμα», αναφερόμενος στους…άπειρους συναδέλφους του στη Βουλή! Νομίζετε ότι έπαψαν οι διορισμοί στη Βουλή των συγγενών των βουλευτών; Λάθος! Με την 3987/2708/22-3-2010 κοινή απόφαση της κ. Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου και του προέδρου της Βουλής κ. Φίλιππου Πετσάλνικου, διορίστηκε στη Βουλή χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένο αντικείμενο και χωρίς προκήρυξη διαγωνισμού, η δακτυλογράφος στο Νοσοκομείο Νοσημάτων Θώρακος «Σωτηρία», κ. Σοφία Ανδριτσοπούλου, ως μόνιμη πλέον υπάλληλος της Βουλής, με Α΄ βαθμό. Σας θυμίζω ότι την περίοδο της πρόσληψης η κοινή γνώμη συγκλονιζόταν από τις αποκαλύψεις για το όργιο προσλήψεων στη Βουλή και για τα προκλητικά προνόμια των χιλιάδων υπαλλήλων της – όλοι τους συγγενείς βουλευτών, τους οποίους, σε πλήρη αντίθεση με το δημόσιο αίσθημα, υπερασπίζονται οι πολιτικοί συγγενείς τους. Η κ. Σ. Ανδριτσοπούλου είναι η σύζυγος του βουλευτή Λακωνίας του ΠΑΣΟΚ κ. Λεωνίδα Γρηγοράκου.

Ποιος θα σπάσει αυτό το απόστημα; Όχι αυτοί που το δημιούργησαν!

Αλλά ακόμα κι αν το ήθελε, κανένα από τα κόμματα εξουσίας στην Ελλάδα δεν μπορεί να αλλάξει το σύστημα. Διότι η διοίκηση μιας χώρας απαιτεί την ύπαρξη στη Δημοσια Διοίκηση 2000 ανώτερων κρατικών στελεχών που θα αναλάβουν να προωθήσουν και να επιβάλλουν όπου χρειαστει τις μεταρρυθμίσεις. Ούτε η Δημόσια Διοίκηση ούτε τα κόμματα τους διαθέτουν. Τόσα χρόνια αναξιοκρατίας και διαφθοράς έχουν απομακρύνει τους σοβαρούς ανθρώπους από την δημόσια ζωή. Δεν είναι τυχαίο ότι και τα δύο κόμματα παρουσιάζουν τα ίδια στελέχη εδώ και 20 χρόνια. Ποιος σοβαρός άνθρωπος δέχεται να συναλλάσσεται με κομπιναδόρους, να συζητάει με ανόητους και να παλεύει μάταια με τον πιο παράλογο γραφειοκρατικό μηχανισμό της υφηλίου μετά την πτώση του Ανατολικού Μπλοκ;

Είναι χαρακτηριστική η επιλογή διοικητών νοσοκομείων από τη σημερινή κυβέρνηση: ούτε ένας στους τρεις δεν έχει διοικητική εμπειρία και ούτε ένας στους δέκα σχετική εκπαίδευση. Ως διοικητές επιλέχθηκαν θεολόγος, φιλόλογος, γεωλόγος, εκπαιδευτικός, ναυπηγός, διαιτολόγος, στρατιωτικός χημικός, τελωνειακός, ηλεκτρολόγος…

Και ο Γιώργος; Τι κάνει ο Γιώργος με την διεθνή κουλτούρα και το εκσυγχρονιστικά οράματα; Ο Γιώργος Παπανδρέου ακόμα και να θέλει να αλλάξει το σκηνικό (δεν έχει δείξει καμμία ανάλογη πρόθεση) δεν μπορεί. Τον εμποδίζει το ίδιο του το κόμμα – ακόμα και οι άνθρωποι του περιβάλλοντός του! Είναι μάλλον τίμιος και καλών προθέσεων αλλά δεν διαθέτει την πυγμή του ηγέτη. Θα ήταν καλός ενδεχομένως για πολιτικός της Σουηδίας ή του Καναδά, όμως είναι απολύτως ακατάλληλος για να τα «βάλει» με τα πιτ-μπουλ που εξέθρεψε ο κομματικός μηχανισμός του πατέρα του. Στηρίζεται σε όσους θα έπρεπε να αποκλείσει για πάντα από την πολιτική ζωή – ακόμα και να στείλει στη φυλακή.

Ο Άκης Τσοχατζόπουλος, ο άνθρωπος που λίγο έλειψε να γίνει πρωθυπουργός, ήταν γνωστό σε όλη την επιχειρηματική «πιάτσα» ότι χρηματίζονταν. Οι πάντες το ήξεραν – προφανώς το ήξερε και ο Γιώργος Παπανδρέου, αλλά τον «τιμώρησε» αποκλείοντάς τον από το ψηφοδέλτιο στις προηγούμενες εκλογές. Τέτοια αυστηρότητα! Κι επειδή όλοι είναι βουτηγμένοι στη διαφθορά, ο ένας «κρατάει» τον άλλον. Δεν είναι τυχαίο ότι ο κατάπτυστος νόμος περί ευθύνης υπουργών που παραγράφει σε 5 χρόνια κάθε αξιόποινη πράξη όχι μόνο των Υπουργών αλλά και των συνεργατών τους (!), βάσει του οποίου έχουν παραγραφεί οι ποινικές ευθύνες και του Άκη και των νεοδημοκρατών, ψηφίστηκε και από τα δύο κόμματα εξουσίας και ήταν αποτέλεσμα συνεργασίας του Β. Βενιζέλου, του σημερινού Υπουργού Οικονομικών και του τότε Υπουργού Δικαιοσύνης και σημερινού Προέδρου της Βουλής, Φίλιππου Πετσάλνικου!

Μη σας κάνει εντύπωση γιατί δεν υπάρχει συναίνεση των πολιτικών στην Ελλάδα. Η εξήγηση είναι απλή: γιατί ουδέποτε οι διαφορές τους ήταν ιδεολογικές. Πάντα, η εκάστοτε αντιπολίτευση, αντιδρούσε σε κάθε θέση της εκάστοτε κυβέρνησης μόνο και μόνο για να την φθείρει ώστε να έρθει και η σειρά της να κλέψει τα δημόσια έσοδα.

Από την μια πλευρά, λοιπόν, της αντίδρασης σε κάθε μεταρρύθμιση είναι η κρατική μαφία και από την άλλη οι ομιλούντες σκελετοί του Σταλινικού Μουσείου: τα τριτοκοσμικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ και της Αριστεράς. Η μισή κυβέρνηση είναι εναντίον των ιδιωτικοποιήσεων, που υποτίθεται ότι καλείται να εφαρμόσει! Οι συνδικαλιστές του ίδιου του ΠΑΣΟΚ που όλα αυτά χρόνια θεωρούσαν τις δημόσιες υπηρεσίες «χωράφι τους», απεργούν σε κάθε απόπειρα αλλαγής των απαράδεκτων προνομίων τους βυθίζοντας τη χώρα στο χάος. Οι απεργίες τους είναι αυταπόδεικτα παράνομες, κανένας όμως δεν εφαρμόζει τον νόμο. Οι τραμπούκοι της ομάδας κρούσης του ΚΚΕ, του ΠΑΜΕ, εμποδίζουν πλοία να αποπλεύσουν, απαγορεύουν σε εργαζόμενους να πάνε στη δουλειά τους, κλείνουν δρόμους, λιμάνια, αρχαία μνημεία, όποτε το αποφασίσουν χωρίς κανείς να τους ενοχλεί.

Εξοχότατη,

αν ήμουν στη θέση σας θα έλεγα "να πάει στο διάολο αυτή η απαίσια χώρα". Εμείς, οι σκεπτόμενοι και αξιοπρεπείς Έλληνες σάς είμαστε ευγνώμονες που δεν έχετε πάρει (ακόμα) αυτή τη θέση και εξακολουθείτε να μας στηρίζετε. Αλλά για να μπορέσουμε να σας το ανταποδώσουμε και να ξεπληρώσουμε το χρέος που συσσώρευσαν η ανικανότητα και οι μίζες των πολιτικών μας, σας παρακαλούμε: υποχρεώστε τους σε ένα και μόνο πράγμα: να αλλάξουν το κράτος-τέρας που δημιούργησαν. Να καταργήσουν την μονιμότητα της κομματικής τους πελατείας που έχουν διορίσει με απίστευτους μισθούς και προνόμια (θα γνωρίζετε υποθέτω για το «επίδομα έγκαιρης προσέλευσης» που έπαιρνε όποιος απλώς πήγαινε στην ώρα του στη δουλειά του!). Να υποχρεωθούν να εφαρμόσουν κανόνες οικονομικής διαφάνειας στα ίδια τα κόμματα και σε κάθε συναλλαγή του Δημοσίου. Αν δεν τους υποχρεώσετε δεν υπάρχει περίπτωση να το κάνουν μόνοι τους! Μην τους δώσετε ούτε ένα ευρώ παραπάνω, χωρίς αυτή την προϋπόθεση, θα σας το κλέψουν!

Εξοχότατη,

παρ’ όλα αυτά η Ελλάδα μπορεί να μεγαλουργήσει, όπως το έχουν κάνει χιλιάδες Έλληνες μετανάστες, σε χώρες όπως η δική σας, όπως το έχει καταφέρει η ελληνική ναυτιλία. Μόλις το κράτος – αγχόνη σταματήσει να πνίγει όσους έχουν και ιδέες και διάθεση και παραγωγικό σφρίγος, η Ελλάδα θα ανθίσει. Βοηθήστε μας να το πετύχουμε. Απαγορέψτε στους διεφθαρμένους και ανίκανους πολιτικούς μας εσάς να εξαπατούν, εμάς να εξευτελίζουν και να στερούν από τον κόσμο του αύριο τον πλούτο που μπορεί να προσφέρει το αληθινό Ελληνικό πνεύμα – αυτό που ποτέ δεν έσβησε σ΄αυτόν τον τόπο.

Θάνος Τζήμερος"






Δευτέρα 4 Ιουνίου 2012

ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΘΡΑΚΗΣ


Επειδή εμείς στην Αθήνα κοιμόμαστε και ως ελληνικός λαός φωνάζουμε μόνο τα λεφτά, δες στο βίντεο τι γίνεται μέσα στην ίδια μας τη χώρα και μάλιστα στη Θράκη. Ο Ντεντέ, είναι δημοσιογράφος που τον έχει φιλοξενήσει πολλές φορές ο Τριανταφυλλόπουλος στις εκπομπές του με πολλαπλές αβρότητες και εκεί μας κάνει το δημοκράτη και τον φιλειρηνιστή. Στο βίντεο μας λέει Γκιαούρηδες σε ένα λογύδριο μίσους. Αν τα λέγαμε εμείς αυτά μέσα στην Τουρκία, οι Γκρίζοι Λύκοι θα μας είχαν πετάξει στο Βόσπορο: 


Εξαιρετικά αφιερωμένο στους ψηφοφόρους των συνιστωσών του ΣΥΡΙΖΑ, της Δημοκρατικής Αριστεράς της Ρεπούση και του Ψαριανού,  των Οικολόγων Πράσινων, του Βαλιανάτου  και όλων όσων ξέχασαν ότι είμαστε μια χώρα που έχουμε και εθνικά προβλήματα. Δεν είμαστε απλώς μια κοινότητα που μας έκοψαν τα λεφτά. 

Δυστυχώς αν είχαμε σοβαρούς Έλληνες πολιτικούς, αυτούς που μας κυβέρνησαν τόσα χρόνια, αυτοί οι κύριοι θα έπρεπε να είχαν απελαθεί άμεσα. Όπως επίσης θα έπρεπε το Τουρκικό προξενείο να κλείσει. Δεν καταλαβαίνω και ποιος ο λόγος να υπάρχει από τη στιγμή κατά την οποία υπάρχει ήδη η Τουρκική πρεσβεία. 

Το βίντεο είναι του 2007 αλλά πιστεύει κανείς ότι έχουν αλλάξει άποψη;

Κυριακή 3 Ιουνίου 2012

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ 82-76 ΤΕΛΙΚΟΙ Α1


Όσοι αγαπάμε το μπάσκετ, πέραν των οπαδικών προτιμήσεων, νομίζω πως η φετινή αγωνιστική περίοδος θα μας μείνει χαραγμένη ως ένα τεράστιο μάθημα για όλους και για πάντα. 

Το επίτευγμα του Ολυμπιακού, όχι μόνο της κατάκτησης των τίτλων αλλά η επικράτηση σε σειρά αγώνων με κατά τεκμήριο καλύτερους, είναι μια επιτυχία που όσα χρόνια παρακολουθώ μπάσκετ δεν έχει ξαναγίνει σε διασυλλογικό επίπεδο. 

Θα ξεκινήσω με το αγαπημένο θέμα του μέσου Έλληνα οπαδού. Τη διαιτησία. Θεωρώ ότι η σειρά των τελικών ήταν πεντακάθαρη και κέρδισε δίκαια ο καλύτερος. Όσοι φωνάζουν για τη διαιτησία, δεν γνωρίζουν το άθλημα. Είναι ποδοσφαιρικοί οπαδοί που έτσι έχουν γαλουχηθεί από την άγνοια, τους στρατευμένους δημοσιογράφους και γιατί είναι οπαδοί του πίνακα του σκορ και όχι του αθλήματος. Το μπάσκετ είναι πολύ πιο δύσκολα «διατητεύσιμο» από το ποδόσφαιρο. Όταν έχεις τερατώδη σώματα σε τόσο μικρό χώρο με συνεχείς επαφές, αστραπιαίες κινήσεις και με την ασφυκτική πίεση του χρονομέτρου δεν είναι εύκολο να δεις και να κρίνεις. Για αυτό άλλωστε υπάρχουν 3 διαιτητές. Είναι πάρα πολύ εύκολο να διαμαρτυρηθείς στο μπάσκετ γιατί «πέναλτι» γίνονται σχεδόν σε κάθε φάση και έχει τόση λεπτομέρεια που ο διαιτητής πρέπει να είναι πάρα πολύ συγκεντρωμένος συνεχώς. Το ποδόσφαιρο έχει πολλές διακοπές και οι κρίσιμες φάσεις σε έναν αγώνα είναι συνήθως 4-5 ενώ στο μπάσκετ σε 5 άμυνες, αν σφυρίξεις 2-3 φάουλ σε έναν παίκτη τον θέτεις εκτός αγώνα για τουλάχιστον 25’. Πάντως, η ελληνική διαιτησία από τότε που αποχώρησαν μερικές σπουδαίες σφυρίχτρες όπως ο Βορεάδης, ο Πιτσίλκας κλπ, δεν νομίζω ότι αντικαταστάθηκαν επαρκώς. Στους τελικούς, έγιναν εκατέρωθεν λάθη που δεν επηρέασαν το τελικό αποτέλεσμα παρά τις γκρίνιες των ερυθρολεύκων.  

Ο Παναθηναϊκός είναι ο αυτοκράτορας του Ελληνικού μπάσκετ που παρέδωσε το στέμμα.
Επειδή για τους οπαδούς του Παναθηναϊκού είναι ιερό σύμβολο, ως ΑΕΚτζής δεν έχω κανένα πρόβλημα να το θίξω. 

Πιστεύω ότι ήταν μια κακή χρονιά του Ομπράντοβιτς. 

Στο πεθαμένο ελληνικό πρωτάθλημα ο Παναθηναϊκός ήρθε δεύτερος. Έκανε ήττες ανήκουστες όπως με τον Κολοσσό και την Καβάλα. Το κύπελλο το πήρε σε έναν άθλιο τελικό που ο Ολυμπιακός δεν είχε τη δυναμική που έχει τώρα και ο ΠΑΟ το κατέκτησε με τη φανέλα του. Στην Ευρωλίγκα, αφού στάθηκε τυχερός γιατί σταύρωσε με την πεσμένη Μακάμπι και με κόπων και βασάνων το έκανε δύσκολο χάνοντας στο ΟΑΚΑ, έφτασε στο final-4 και έχασε από την ΤΣΣΚΑ σε έναν αγώνα που πέρυσι δεν θα τον έχανε και ο Ολυμπιακός με τέτοια επική ανατροπή του έβαλε τα γυαλιά. Ακόμα και στον πέμπτο αγώνα στους τελικούς,  πήγε με τη φανέλα του.
Ο Ομπράντοβιτς μπορεί να είναι ο πιο σπουδαίος προπονητής όλων των εποχών στην Ευρώπη και θα ήταν αφέλεια εκ μέρους μου να κάνω περισπούδαστη ανάλυση στους αγώνες. Τζάμπα μαγκιές. 

Όμως φέρει ευθύνη γιατί

Α) Οι περισσότεροι εκ των βασικών παικτών του, φέτος ήταν χειρότεροι από πέρυσι
Β) Για πρώτη φορά για Ομπράντοβιτς, τις μετεγγραφές που έκανε είτε δεν του βγήκαν είτε δεν τις εμπιστεύθηκε, με αποτέλεσμα στα σημαντικά παιχνίδια, να παίζουν οι ίδιοι και οι ίδιοι.
Γ) Δεν βελτιώθηκε ούτε ένας παίκτης από αυτούς που περιμέναμε ότι θα είχαν μια εξέλιξη. 

Οι Διαμαντίδης, Μπατιστ, Σατο, ήταν εμφανώς χειρότεροι από πέρυσι. Ειδικά ο Σάτο. Ο Μάριτς ακόμα να παίξει όπως τότε που βγήκε MVP της ευρωλίγκα. Ο Τσαρτσαρής δεν υπάρχει στο γήπεδο. Δεν μπόρεσε να ακολουθήσει σε κανένα παιχνίδι της σειράς των τελικών τον ρυθμό του αγώνα.  Μου αρέσει που ακούγεται αν τελικά θα παίξει με την εθνική. Δεν χρειάζεται. Έχουμε τον Φώτση, τον Πρίντεζη, τον Μαυροειδή και κατά συνθήκη τον Καϊμακόγλου. Καλά είμαστε.
Ούτε ο Περπέρογλου έκανε κάτι εντυπωσιακό αυτή τη χρονιά. Προβλέψιμος μεν, σταθερός δε και έμεινε εκει. 

Ο Λόγκαν έπαιζε όπως ήξερε – για τον εαυτό του - δεν εντάχθηκε στο σύστημα του Ζοτς και δεν χρησιμοποιήθηκε. Ο Σμιθ ήταν λίγος. Ο Κυρίτσης με τον Πατ Καλάθη ενταφιάστηκαν όπως και οι νέοι Ζούμπος και Καραμολέγκος. Ο  Ντούντα έβγαλε νέους παίκτες και ο Ζοτς τους έθαψε. 

Ο Βουγιούκας σε σχέση με τον Βουγιούκα της σειράς με τη Μπαρτσελόνα ήταν χειρότερος. Περίμενες μια εξέλιξη αλλά έμεινε στάσιμος. Όπως και ο Νικ Καλάθης. Επιτρέπεται γκάρντ και να μην ξέρει να σουτάρει; Να μην μπορεί να κάνει τζαμπ σουτ, τζάμπ στοπ και να εκτελεί μόνο αν τον αφήνουν μόνο του, εν στάσει και να έχει περί τα δύο δευτερόλεπτα στη διάθεση του; Απαράδεκτος! Κάτσε μόνος σου και κάνε ατομικές προπονήσεις ρε αδερφέ, τι στατικό, χωρίς καμπύλη, σουτάκι είναι αυτό; Όπως κάποτε έκανε ο Διαμαντίδης και έμαθε να σουτάρει. Εξαιρετικός αμυντικός αλλά ο παίκτης δεν είναι μόνο για να κόβει βόλτες με τρίπλα στην αντίπαλη ρακέτα. Ο Μάντζαρης που έπαιζε για πρώτη φορά το παιδί, είναι πολύ καλύτερος επιθετικά και ο Σλούκας είναι σαν τον Ρόντο μπροστά του. 

Θεωρώ πως από την ομάδα του Παναθηναϊκού οι Καϊμακόγλου και Σάρας ήταν οι καλύτεροι που προσπαθούσαν να καλύψουν και τους άλλους, αλλά δεν έφταναν. 

Πέρυσι η φύρα ηταν ο Τέπιτς και διέθεσαν υπομονή και αγάπη για τον Μάριτς. Φέτος ήταν οι περισσότεροι παίκτες του ΠΑΟ. 

Για τη συνολική εικόνα της ομάδας ευθύνεται ο Ομπράντοβιτς. Ο Παναθηναϊκός κυκλοφορούσε γρήγορα τη μπάλα και έβγαζε πολλά ελεύθερα σουτ.   

Πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια, είδα τον ΠΑΟ τόσο άστοχο και αργό στην επίθεση. 

Παίζει αυτό το πικ εν ρολ με Διαμαντίδη Σαρας και αντίστοιχα Μπατιστ και Βουγιούκα, είτε απλά περνάει τη μπάλα μέσα στη ρακέτα, είτε εκτελούν τρίποντα όχι μέσα από σύστημα αλλά από ατομικές προσπάθειες. Το διαβολικό πασιγκ γκειμ του ΠΑΟ με το ελεύθερο τρίποντο, φέτος δεν το είδαμε καθόλου. 

Ο Ολυμπιακός είχε και τύχη. Μικρές λεπτομέρειες που βλέπεις πως μπορούν να εξαργυρωθούν στη συνέχεια. Θυμάμαι με τη Νανσι που λίγο πριν παίξει στη Γαλλία με τον Ολυμπιακό σε ένα κρίσιμο παιχνίδι, έφυγε ο Μπατούμ για τις ΗΠΑ. Η πέτρα που τρύπησε  το πούλμαν του ΠΑΟ και η καθυστέρηση των τριων ημερών έδωσε στον Ολυμπιακό τις ανάσες που χρειάστηκε. Ρίσκαρε με την αλλαγή των ξένων ( που έχουμε ξεχάσει και τα ονόματά τους ) στη μέση της χρονιάς. Του έπιασε. Ο Κέσελι ήταν στην έξοδο και στο τρίτο παιχνίδι απεδείχθη καθοριστικός. 

Η σκληρή δουλειά έφερε εξέλιξη. Η εξέλιξη πίστη. Η πίστη αποτελέσματα. Ο Πρίντεζης είναι εξωπραγματικά καλός. Ο Παπανικολάου είναι έτοιμος για το ΝΒΑ. Ο Λο είναι ο ιδανικός αναπληρωματικός. Ο Χάινς παίζει λες και έχει τρεις εγκεφάλους. Στάθηκε με μεγάλη επιτυχία απέναντι στα θηρία της ΤΣΣΚΑ και στα κορμιά του ΠΑΟ χωρίς να σου γεμίζει το μάτι. Ο Αντιτς είναι ο Γκαρνετ της Ευρώπης. Οι Σλούκας και Μάντζαρης είναι ικανότατοι καμικάζι με πλήρη άγνοια κινδύνου αλλά χωρίς τη βλακεία και την έπαρση που κουβαλάει ο Τεόντοσιτς. Ο Ντόρσι το κορμί που χρειαζόταν γιατί αν περιμένεις από τον συνταξιούχο Λάζο που κάνει από τη βολή ερμπολ, σώθηκες. 

Αυτό που μου κάνει εντύπωση στον Ολυμπιακό είναι πως έχει γιγαντωθεί τόσο πολύ που όπως και να πάει το παιχνίδι, παίζουν με την πίστη ότι όλα θα πάνε καλά. Κάποιος θα βρεθεί θα τους βάλει τους πόντους. Άμυνα ούτως ή άλλως παίζουν αλλά έχουν πολλές επιθετικές λύσεις από πολλούς παίκτες. Διεισδύσεις, σουτ από μακριά, από μέση απόσταση, από κάτω από το καλάθι, κάτι θα γίνει κάτι θα σκαρφιστούν, θα το βάλουν το καλάθι. Όταν ο ΠΑΟ έκανε τον νυν υπέρ πάντων αγώνα και έκλεινε την τανάλια, αν θυμάμαι καλά έβγαλαν 5 φάσεις στο τελευταίο δευτερόλεπτο της επίθεσης που έκοψε τα πόδια τους παίκτες του Παναθηναϊκού γι αυτό και μετά το μπες βγες στο τρίποντο του Καλάθη, παρέδωσαν πνεύμα. 

Ο Ολυμπιακός δεν λύγισε λόγω απειρίας υπό το βάρος των 5 αγώνων με τον πολύπειρο ΠΑΟ. Δεν φοβήθηκε όταν ο Περπέρογλου μείωσε τη διαφορά στους 4 πόντους με ένα τρίποντο που συνήθως εκτελεί ο Κόμπι. Δεν ξεφούσκωσε από την κατάκτηση της Ευρωλίγκα. Θα μπορούσε να είχε τελειώσει τη σειρά στο ΟΑΚΑ αν δεν παραήταν σίγουρος. 

Μπορεί ο Σπανούλης να θεωρείται ο ηγέτης αλλά ο πραγματικός MVP είναι πρωτίστως ο Πρίντεζης και μετά ο Παπανικολάου. Ολοκληρωτικό μπάσκετ σε όλους τους τομείς της στατιστικής με τρομερή βελτίωση. 

Πρόσωπο της χρονιάς είναι ο Σπανούλης. Τολμηρή απόφαση, να τον κράζουν στην αρχή όλοι, να μην παίζει καλά εναντίον του ΠΑΟ και στο τέλος με μια μεγαλειώδη εμφάνιση να παίρνει δυο κούπες. 

Είμαστε τυχεροί που παρακολουθήσαμε τόσο καλό μπάσκετ σε αυτή τη σειρά των τελικών. Υψηλά σκορ με εξαιρετικές φάσεις, θέαμα, αγωνία και δίκαιο αποτέλεσμα. Πρέπει να γυρίσω πολλά χρόνια πίσω και να θυμηθώ το πρωτάθλημα της ΑΕΚ το 2002 και το 3-2 του ΠΑΟ επί του Ολυμπιακού με το non call το 2006. Θεωρώ όμως ότι αυτοί οι τελικοί ήταν οι πιο θεαματικοί στην ιστορία του ελληνικού πρωταθλήματος. 

Μπράβο στον Ολυμπιακό, μας δίδαξε πολλά, άξιος πρωταθλητής Ελλάδας και Ευρώπης.  

Υγ. Για του χρόνου, ο Ολυμπιακός χρειάζεται μόνο έναν σοβαρό ψηλό, να φύγει ο Παπαδόπουλος, να γυρίσει επιτέλους υγιής ο Βασιλόπουλος και είναι μια χαρά. Ο Παναθηναϊκός, χρειάζεται 5-6 παίκτες…