Τρίτη 9 Μαρτίου 2010

FACEBOOK ΚΑΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ


Μου έλεγε μια φίλη τις προάλλες ότι συνάδελφοί της στο γραφείο, την έκαναν add στο facebook και ζήτησε τη γνώμη μου πώς να το χειριστεί.

«Δεν εχω πατήσει ignore γιατί καταλαβαίνεις ότι θα έρθω σε δύσκολη θέση και θα στραβώσουν αλλά ούτε add γιατί δεν θέλω να βλέπουν τις φωτογραφίες μου, σε ποιους μιλάω και τι λεω. Τι να κάνω suspect dear

Ο χώρος εργασίας χρειάζεται λεπτούς αλλά και σαφείς χειρισμούς.

Είχα και εγω έναν συνάδελφο που με έκανε add. Πάτησα χωρίς δεύτερη σκέψη ignore και όταν βρεθήκαμε του είπα:

«Μου είσαι πολύ συμπαθής, τα λέμε μια χαρά, είσαι ωραίος τύπος αλλά εχω μια αρχή. Δεν βάζω στο facebook συναδέλφους. Δεν εχει να κάνει με σένα αλλά είναι ένα δικό μου ας πούμε κόλλημα. Ηθελα να σου το εξηγήσω για να μην παρεξηγηθείς και νομίσεις ότι εχω κάτι εναντίον σου».  Μπορεί να μην του άρεσε, αλλά μάλλον κολακεύτηκε που τον έπιασα και του μίλησα. Ετσι συνεχίσαμε τις επαφές μας στο ιδιο καλό κλίμα.

Η δουλεία δεν είναι χώρος διασκέδασης ή ο ναός της φιλίας. Στη δουλειά υπάρχουν τα χρήματα που αυτό και μόνο το στοιχείο αλλάζει πολλά στις σχέσεις των ανθρώπων. Ιδιαίτερα δε, σε περιόδους κρίσης που κυριολεκτικά ο θάνατός σου η ζωή μου, τότε ότι κάνεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί εναντίον σου.

Γιατί να θέλει ο συνάδελφος να σε βάλει στο δίκτυο του;
Είτε για λόγους ερωτικής προσέγγισης είτε για λόγους κουτσομπολιού.
Συγγνώμη αλλά άλλον δεν βρίσκω.
Αν χρειάζεται κάτι και είναι επείγον, θα σε πάρει τηλέφωνο.
Αν χρειάζεται να επικοινωνήσει μαζί σου, μπορεί να το κάνει δια ζώσης στο γραφείο. Ποιο παραπάνω βήμα επικοινωνίας θα του δώσει το facebook ?

Αυτό που θα του δώσει είναι πληροφορίες.

Πότε είσαι online, τι γράφεις στο στάτους σου, ποιους εχεις στο δίκτυό σου, θα χαζέψει τις φωτογραφίες σου στην παραλία και μπορεί να αποθηκεύσει καμία για να τη στείλει στον δίπλα συνάδελφο, πότε μπαίνεις, πότε βγαίνεις, αν είσαι ελεύθερη ή χώρισες πρόσφατα και αν είσαι συνδεδεμένη στο τσατ.

Αν τη μέρα που πήρες τηλέφωνο και είπες ότι δεν μπορείς να πας στη δουλειά γιατί αρρώστησες και είσαι στο FB, στην καλύτερη θα παρατηρήσει ότι αυτός δουλεύει ενώ εσυ αράζεις και στη χειρότερη θα το πει και σε άλλους….

Την ώρα που θα έπρεπε να είσαι στον τάδε πελάτη, θα δει πως ανεβάζεις το αγαπημένο σου τραγούδι του Πλούταρχου και την ώρα που θα έπρεπε να στείλεις ενα φαξ, θα δει τις επιδόσεις σου στο farmville.

Για ποιον λόγο να βάλεις τον συνάδελφο σου στο τριπάκι του σχολιασμού και της κριτικής; Για ποιον λόγο  οι άνθρωποι από τον εργασιακό σου χώρο να σε δουν με το μπικίνι ή με το σέξι φόρεμα σου που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα το έβλεπαν ποτέ;

Δεν είναι τυχαίο ότι και οι εταιρείες πια, πέραν του βιογραφικού σημειώματος ρίχνουν και μια ματιά στο facebook να δουν τι φρούτο είσαι.

Οπότε ignore και κλειστό προφίλ για να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο…

ΥΓ1. Αν από την άλλη, για να μη χαλάσεις χατήρια, βάλεις ολον τον κόσμο στο δίκτυο σου, μη διαμαρτυρηθείς όταν θα σε σχολιάζουν ολοι και ολες σε ότι και αν κάνεις…
ΥΓ2. Δεν συμφωνώ με αυτούς που λένε ότι μπορεί να εχεις φίλτρα στις φωτογραφίες ώστε να μην τις βλέπουν ολοι ολες, γιατί άνθρωπος είσαι, κάτι μπορεί να σου ξεφύγει. Ουτε να εχεις δεύτερο προφιλ γιατί μπλέκεσαι, ούτε φυσικά να εχεις σε άλλο «κοινωνικό δίκτυο» τους συναδέλφους σου. Κούραση.



4 Λογομαχιες:

Rodia είπε...

Το καλυτερο, βεβαια, ειναι να μη βρισκεσαι στο ιντερνετ με το πραγματικο σου ονομα!
..αλλα αυτα ειναι.. ψιλα γραμματα! ;)

Vassilis είπε...

κάτι μου λέει ότι το παρακάτω video θα σου αρέσει

http://www.youtube.com/watch?v=pLefo0fn96o

Ἀχιλλεῦς είπε...

Συμφωνώ μαζί σου ύποπτε!
Τι μπελάς είναι και αυτο το facebook!

Chris Oblivion είπε...

Ουτε μπελας θεωρω οτι ειναι το Facebook, ουτε πιστευω οτι θελει ιδιαιτερους χειρισμους καποια μεριδα ανθρωπων.
Στη δικη μου περιπτωση αρκετοι απο το χωρο εργασιας μου, μου εχουν στειλει αιτημα φιλιας. Οποιον δεν ηθελα, δεν τον αποδεχτηκα και αν παρεξηγηθει ειναι δικο του θεμα, στο κατω κατω δεν με υποχρεωνει ουτε η θεση του, ουτε το κυρος του να τον κανω "φιλο".

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε ότι θέλεις με ευπρέπεια