Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2005

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΜΠΙ ΜΠΕΪΛΙ

Για το www.aek.com τον Ιουνιο του 2005  


-Το αληθινό σου όνομα είναι John Garfield Bailey. Αναρωτιέμαι πως προέκυψε το «Τόμπι»
- Εχουμε το ίδιο ακριβώς όνομα με τον πατέρα μου. Έπρεπε κάπως να ξεχωρίζουμε στο σπίτι και εκείνος μου έδωσε το παρατσούκλι « Τόμπι».
- Ξέρεις πως το εμπνεύστηκε;
- Δεν έχω ιδέα
- Αθήνα ή θεσσαλονίκη;
- Είναι διαφορετικές και μου αρέσουν εξίσου. Η Αθήνα είναι η μεγάλη πόλη όπως το μέρος που κατάγομαι το Λος Αντζελες. Τη θεσσαλονίκη την έμαθα για τα καλά στον ένα χρόνο παραμονής μου εκει. Μου άρεσαν οι άνθρωποι και η ζεστασιά τους.
- Ας το θέσω λίγο καλύτερα: θεσσανονικιές ή Αθηναίες;
- Τι να σου πω, αυτό που με εντυπωσίασε στην Θεσσαλονίκη ήταν η αναλογία τους με τους άνδρες. 8 προς 2!!!
- Αρα να υποθέσω πως συγκλίνεις προς Σαλόνικα μεριά;
- Όχι, όλες μου αρέσουν!
- Θέλω μια ξεκάθαρη απάντηση Τόμπι!
- Μου αρέσει η κοπέλα μου και τίποτα άλλο!
- Και που είναι τώρα;
- Στο Λος Αντζελες
- Δεν σε ακολουθεί;
- Όχι γιατί σπουδάζει. Είναι στο τελευταίο έτος για να πάρει το πτυχίο της στα νομικά.
- Είσαι 3 χρόνια στην Ελλάδα και ένα από τα χαρακτηριστικά σου είναι ότι είσαι ήρεμος και δεν διαπληκτίζεσαι με τους αντιπάλους. Τι σε έπιασε στον αγώνα με τον ΠΑΟΚ και έκανες άσεμνη χειρονομία στον κόσμο;
- Κοίταξε φίλε εγω εχω μάθει αλλιώς. Στην Αμερική όταν κάποιος παίκτης είναι τραυματίας, ας είναι και αντίπαλος, ο κόσμος τον χειροκροτεί και τον ενθαρρύνει. Δεν τον γιουχάρει όπως έκαναν οι οπαδοί του ΠΑΟΚ. Αυτό με τρέλανε. Θα μπορούσα να είχα χτυπήσει σοβαρά. Δεν άντεξα αυτή τη συμπεριφορά και αντέδρασα.
- Το έχεις μετανοιώσει;
- Ναι και ζητώ συγγνώμη για αυτό. Εβλαψα την ομάδα μου και τις προσπάθειες των συμπαικτών μου και στενοχωρήθηκα γιατί ενώ έπαιζα καλά δεν τέλειωσα τον αγώνα.

- Στην ιστορία του UCLA είσαι ο 4ος σκόρερ με 1600 πόντους έχοντας μοιράσει 400 ασίστ. Γιατί πιστεύεις ότι δεν έκανες ανάλογη καριέρα στο ΝΒΑ;
- Στο ΝΒΑ πρέπει να είσαι στο σωστό μέρος, την κατάλληλη στιγμή. Υπάρχουν πολλοί και καλοί παίκτες και για να κάνεις καριέρα πρέπει να σε βοηθήσει η συγκυρία. Σε αυτό ήμουν άτυχος και δεν μπόρεσα να δείξω την αξία μου.
- Δηλαδή;
- Όταν βρίσκεσαι σε υψηλή θέση στα ντραφτ σου δίνουν 3 χρόνια περιθώριο να δείξεις τι αξίζεις. Εγω στην πρώτη μου χρονιά έπεσα πάνω στο λοκ-αουτ, μετά βρήκα μπροστά μου τον Ρεξ Τσάπμαν και τον Ανφερνι Χαρνταγουεϊ και τρίτη ευκαιρία δεν μου δόθηκε.
- Θέλεις να γυρίσεις;
- Ναι θέλω. Και γιατί το έχω απωθημένο αλλά και γιατί πιστεύω πως τώρα είμαι πολύ καλύτερος από ότι ήμουν τότε.

- Η Ευρώπη δεν σου αρέσει;
- Το επίπεδο είναι υψηλό και πολύ ανταγωνιστικό. Δεν θα έλεγα όμως και όχι σε μια πιθανή πρόταση από το ΝΒΑ.
- Είναι αλήθεια ότι έχεις παίξει σε ανοιχτό γήπεδο με τον Ματζίκ και τον Τζόρνταν;
- Ναι. Συνάντησα τον Μάτζικ σε ένα καλοκαιρινό καμπ που έκανε το ucla και μου έδειξε τους χώρους. Δουλεύαμε μαζί στο γυμναστήριο και μια και ήμουν από το Λος Αντζελες μου είχε αδυναμία. Ο Τζόρνταν ήρθε για να γυρίσει μια ταινία και ζήτησαν μερικούς πιτσιρικάδες για να προπονείται και να διατηρείται σε φόρμα μετά τα γυρίσματα. Κάλεσαν εμας μια και είχαμε κερδίσει το πρωτάθλημα στο κολλέγιο και μάλιστα ήμουν ο προσωπικός του αντίπαλος! Αισθάνομαι πολύ τυχερός που συνάντησα αυτούς τους μύθους του μπάσκετ…
- Μάτζικ ή Τζόρνταν;
- Ο Τζόρνταν ήταν ο τέλειος παίκτης. Εγώ όμως υποστηρίζω τον Μάτζικ μια και είναι από το Λος Αντζελες, μεγάλωσα βλέποντας τον και ήταν το είδωλό μου.
- Τελικά η αγαπημένη σου ομάδα στο ΝΒΑ είναι οι Λεϊκερς ή οι Κλίπερς;
- Με έκαναν ντράφτ οι Λέικερς αλλά επείδη με έστειλαν αμέσως στο Φινιξ, βγήκαν από την καρδιά μου! Όταν ήμουν μικρός υποστήριζα τους Λεϊκερς αλλά κακά τα ψέμματα, όταν γίνεσαι επαγγελματίας δεν έχεις προτιμήσεις.
- Είσαι προληπτικός;
- Πολύ!
- Πες μου μερικές από τις συνηθείες σου
- Αποκλείεται!!!
- Μη μου τα πεις όλα, εστω μερικά
- Κανω πολλά πράγματα όπως πχ αν πραγματοποιήσω κάποια άσχημη εμφάνιση δεν ξαναφοράω ποτέ τα ίδια παπούτσια. Για την ακρίβεια δεν τα φοράω ποτέ ξανά! Ή κάνω συγκεκριμένα σουτ από συγκεκριμένες θέσεις σε συγκεκριμένη ωρα πριν από τον αγώνα. Αλλα δεν σου λεω!
- Μου αρκει. Ρίχνοντας μια ματιά στα στατιστικά σου βλέπω πως στην πρώτη σου χρονια στην Ελλάδα ξεκίνησες με 29% στα τρίποντα αλλά τώρα είσαι στο 43%. Πως το εξηγείς
- Στον Πανιώνιο είχα ως συμπαίκτες τον Διαμαντόπουλο και τον Γουάλας…
- Ασε μην πεις τίποτα άλλο, κατάλαβα
- Ενώ στην ΑΕΚ είναι διαφορετικά. Όταν παιζεις σε μια ομάδα υψηλού επιπέδου που λειτουργεί σωστά, τότε σου δίνεται η ευκαιρία να πάρεις προσπάθειες με ελεύθερα σουτ, ο προπονητής σε εμπιστεύεται και υπάρχουν συστήματα που σε βοηθούν. Δεν μονοπωλεί ενας τις επιθέσεις και υπάρχει ισορροπία στο σκοράρισμα.
- Ποιος ήταν ο καλύτερος συμπαίκτης που είχες ποτέ, εκτος από τους συμπαίκτες σου στην ΑΕΚ;
- Ο Μπραϊαν Στακ ο οποιος είναι και ο καλύτερος μου φίλος. Αυτό που με εντυπωσιάζει στον Μπραϊαν είναι ότι πόσο θετικά αντιμετωπίζει τα πάντα εντος και εκτος γηπέδου. Υπήρχαν πολλές φορές που με είχε πάρει από κάτω είτε γιατι ήμουν μακριά από το σπίτι μου, την οικογενειά μου, την κοπέλα μου και τους φίλους μου, είτε γιατί ένοιωθε πίεση και άγχος και ο Μπραϊαν ήταν εκει να με στηρίζει. Εντος του γηπέδου είναι ο παίκτης ομάδα. Ακόμα και όταν χάνει κάποιος συμπαίκτης του τα σουτ, ποτέ δεν θα γκρινιάξει αλλά θα του δώσει κουράγιο. Και στην άμυνα όταν μου ξέφευγε ο προσωπικός μου αντίπαλος ήξερα ότι ο Μπραϊαν θα ήταν εκει να με καλύψει. Σκέψου δε, ότι στις προπονήσεις βάζει για πλάκα 30 πόντους αλλά στο παιχνίδι είναι ομαδικός και δεν κάνει κατάχρηση προσπαθειών στην επίθεση.
- Ποιος είναι ο πιο δύσκολος αντίπαλος που έχεις αντιμετωπίσει;
- Στην Ευρώπη είναι ο Τζινόμπιλι. Βέβαια στην Κίντερ υπήρχαν και άλλοι αξιόλογοι παίκτες όπως ο Μάρκο Γιάριτς που τον πλαισίωναν. Αυτός που με δυσκόλεψε πολύ πέρυσι ήταν ο Κέντρικ Τζόνσον. Απίθανος τύπος! Είχε το ελεύθερο να σουτάρει όποτε ήθελε, από όπου ήθελε και δεν ήξερες πώς να τον αντιμετωπίσεις! Πλήρως απρόβλεπτος! Από το ΝΒΑ ήταν ο Κόμπι Μπραϊαντ και ο Μαϊκ Φίνλεϊ
- Στον ελεύθερο σου χρόνο τι κάνεις;
- Τηλεόραση, τηλεόραση και τηλεόραση! Η αγαπημένη μου ασχολία.
- Ελληνική;
- Δορυφορική.
- Ποιος πιστεύεις ότι είναι ο πιο ταλαντούχος Ελληνας μπασκετμπολίστας;
- Ο Διαμαντίδης. Αν συνεχίσει να δουλεύει θα γίνει σπουδαίος παίκτης και θα κάνει μεγάλη καριέρα στο ΝΒΑ. Είναι σε θέση να πάει και από τώρα.
- Άλλοι Ελληνες που μπορούν να πάνε απέναντι;
- Χμμμ… Κάτσε να σκεφτώ για να μην αδικήσω κανέναν… Από την ομάδα μας ο Ζήσης και στο μέλλον θα είναι έτοιμοι ο Πελεκάνος και ο Μπουρούσης. Άλλους Ελληνες που πιστεύω ότι έχουν δυνατότητες είναι ο Τσαρτσαρής, ο Χατζηβρέττας, ο Ντικούδης και ο Λάζαρος Παπαδόπουλος που πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή είναι ο καλύτερος Ελληνας παίκτης.
- Είναι εύκολο για έναν Αμερικανό να ζει στην Ελλάδα;
- Η χώρα σας είναι το πιο βολικό μέρος του κόσμου! Καταρχήν γιατί υπάρχουν πολλά αμερικάνικα εστιατόρια κατά δεύτερον γιατί λίγο ως πολλοί όλοι ξέρετε αγγλικά και μια και οι περισσότερες ομάδες είναι στην Αθήνα, κάνω παρέα με άλλους αμερικανούς παίκτες και δεν νοιώθω μόνος μου

- Με ποιους κάνεις παρέα;
- Κυρίως με τον Μαϊκ Μπατίστ που μεγαλώσαμε μαζί στο Λος Αντζελες και γνωριζόμαστε από παιδιά.
- Αλήθεια, τι σου λείπει από την πατρίδα σου;
- Η οικογένεια μου, οι φίλοι μου και η κοπέλα μου.
- Γιατί δεν έρχονται εδώ;
- Η κοπέλα μου όπως σου είπα δεν μπορεί να ερθεί γιατί πρέπει να πάρει το πτυχίο της. Οι γονείς μου εργάζονται. Ο αδελφός μου σπουδάζει και αυτός νομικά…
- Πω πω δικηγόροι…
- Έχουμε και άλλον! Είναι ο αδελφός της κοπέλας μου!!!
- Με τέτοια νομική υποστήριξη, θα πρέπει να έχεις το καλύτερο συμβόλαιο! Ας πάμε και στην ομάδα μας. Μέχρι που μπορεί να φτάσει η ΑΕΚ;
- Φίλε έχω κάνει πρωταθλητισμό και ξέρω. Η μεγαλύτερη παγίδα είναι να λες ότι πάω για τον έναν ή για τον άλλον τίτλο. Αυτό είναι λάθος και το μόνο που κερδίζεις είναι η πίεση και το άγχος με αποτέλεσμα να χάσεις την αυτοσυγκέντρωση σου. Πρέπει να βλέπουμε τα παιχνίδια ένα προς ένα. Είναι πολύ μακρύς ο δρόμος και δεν χρειάζεται να βλέπουμε τόσο μακρια. Ένα – ένα. Βήμα προς βήμα. Έχουμε καλή ομάδα, έχουμε ταλέντο, έχουμε καλό πάγκο και παιχνίδι με παιχνίδι θα προσπαθούμε για τη νίκη.
- Τι νομίζεις ότι μέχρι τώρα σας έχει δυσκολέψει περισσότερο;
- Οι διπλές υποχρεώσεις στο ελληνικό πρωτάθλημα και στην Ευρωλίγκα. Είναι πολύ δύσκολο ξέρεις να είσαι συγκεντρωμένος και στις δύο διοργανώσεις. Βάλε και την καταπόνηση με τους συνεχείς αγώνες και τα ταξίδια. Πιστεύω όμως ότι τα καταφέρνουμε καλά. Πιστεύω πολύ στις δυνατότητες της ομάδας και αυτό γιατί έχουμε βάθος και πολλούς παίκτες από τον πάγκο έτοιμους να βοηθήσουν. Το είδες και χθες [ΣΣ. Στον αγώνα με την Εφες Πίλσεν ] με τον Πελεκάνο πόσο σημαντικά βοήθησε την ομάδα.
- Ποια είναι η γνώμη σου για τον κόσμο της ΑΕΚ; Πως σου φέρονται εντος και εκτος γηπέδου;
- Είμαι πολύ ευχαριστημένος από την συμπεριφορά τους προς το πρόσωπο μου. Δυστυχώς όμως, έτσι όπως είναι το γήπεδο κάθονται μακριά μας και δεν έχουμε αυτή την «αλληλεπίδραση» που έχει το Αλεξάνδρειο, ή της Ν. Σμύρνης που ο θεατής σχεδόν ακουμπάει τον παίκτη. Ελπίζω πως όσο συνεχίζουμε να νικάμε τόσο περισσότεροι να έρχονται… -
Ποιες είναι οι φιλοδοξίες σου για την καρίερα σου;
- Όπως σου είπα και πριν φίλε. Βήμα προς βήμα. Τώρα το μόνο που θέλω είναι να βοηθάω την ΑΕΚ να κερδίζει. Όλα τα άλλα είναι για το μέλλον. Κανείς δεν χάνεται.
- Πότε λήγει το συμβόλαιο σου;
- Τον Ιούνιο
- Και μετά;
- Δεν ξέρω
- Θέλεις να μείνεις;
- Θέλω αλλά αυτά τα πράγματα είναι ρευστά. Πέρυσι στον Αρη, στην αρχή δεν με ήθελαν. Μετά κερδίσαμε το κύπελλο. Στο τέλος της χρονιάς όλοι στο δρόμο με σταματούσαν και μου έλεγαν τα καλύτερα λόγια. Τελικά η ομάδα αποφάσισε να μη με κρατήσει. Για αυτό σου λέω δεν ξέρω. - Θέλεις να μείνεις στην ΑΕΚ ή προτιμάς να γυρίσεις στον Αρη να βρεις τον κολλητό σου;
- Όχι, θέλω να μείνω στην ΑΕΚ. Μου αρέσει εδώ. Μου αρέσει η ομάδα, ο προπονητής και η διοίκηση μου φέρονται καλά…
- Για πες μου για την διοίκηση…
- Εδώ υπάρχει οργάνωση. Αυτό που θέλει κάθε αθλητής. Να ασχολείται μόνο με το μπάσκετ. Οτιδήποτε άλλο μας απασχολεί, η διοίκηση δίνει αμέσως τη λύση και αυτό είναι μια πολύ σημαντική προϋπόθεση για να παίξεις απερίσπαστος καλό μπάσκετ. Σε άλλες ομάδες αισθάνεσαι «απειλή» αν σε 2-3 παιχνίδια δεν παίξεις καλά. Φέτος που ξεκινήσαμε άσχημα, ο πρόεδρος ήταν δίπλα μας και μας στήριξε. Δεν αισθανθήκαμε ότι θα μας πάρει το κεφάλι. - Τέλος, Ένα μήνυμα για τον κόσμο της ΑΕΚ;
- Συνεχίστε να μας στηρίζετε και εμεις θα συνεχίσουμε να νικάμε. Δώστε μας δύναμη και μπορούμε να νικήσουμε οποιαδήποτε ομάδα.
- Τόμπι σε ευχαριστούμε πολύ!
- ΟΚ man!



0 Λογομαχιες:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε ότι θέλεις με ευπρέπεια