Παρασκευή 21 Μαΐου 2010

ΩΡΑΙΟ ΘΕΜΑ


Μερικοί συμβολισμοί είναι πραγματικά αξιολάτρευτοι.
Στην επέτειο της  ημέρας της γενοκτονίας των ποντίων έβαλαν θέμα στις πανελλαδικές εξετάσεις,  στη λογοτεχνία  για το σπίτι του Κεμάλ.

Τα θερμά και πολλά μου συγχαρητήρια. Εγώ λέω αν βάλουν διαγώνισμα την 25 Μαρτίου, το θέμα να είναι ο βιός και η γαλλική επιμόρφωση του Ιμπραήμ Πασά.

Την 28 Οκτωβρίου να βάλουν την ευεργετική επιρροή του Μπενίτο Μουσολίνι στην πορεία του Ευρωπαϊκού γίγνεσθαι.

Του χρόνου να βάλετε για το αγαπημένο κομπολόι του Κεμάλ και του παραχρονου για το ξίφος του Κεμάλ.

Η αλήθεια είναι πως το κείμενο μια και το διάβασα από τη σελίδα του υπουργείου, δεν έχει τίποτα το κακό. ΙΣΑ ισα που βγάζει μια νοσταλγία και μια ανθρωπιά.

Αλλά ρε φίλε, ρε αδερφέ, αυτό βρήκες τέτοια μέρα;
Τόσα και τόσα κείμενα, χιλιάδες κείμενα ανθρωπιάς, αυτό ανακάλυψες;

Ένας ελάχιστος σεβασμός στους συνανθρώπους μας που σφαγιάστηκαν δεν έβλαψε ποτέ κανέναν.

Δεν μου αρέσουν οι φασιστοειδείς κορώνες, ( αυτά που διάβασα, ανάθεμα και αν έριξαν μια ματιά στο κείμενο και είδαν μόνο τον τίτλο ) αλλά ούτε και να τα ισοπεδώσουμε όλα.

Το απόσπασμα από το βιβλίο του Γιώργου Ιωάννου θα μπορούσε να είχε τεθεί σε οποιαδήποτε άλλη χρονική στιγμή. Όχι ρε φίλε στη γενοκτονία των Ποντίων. Όχι !  



4 Λογομαχιες:

ο δείμος του πολίτη είπε...

Όταν το πρωτοείδα πάντως εγώ το συνέδεσα με την επίσκεψη Ερντογάν...

BUTTERFLY είπε...

Εγω δεν το πηρα ετσι...εγω το βρηκα συμβολικο. Δεν θα μπορουσαν την ωρα της επισκεψης του Ερντογαν να βαλουν κατι πιο...μαχητικο να το πω; Κατι που να μιλαει ξεκαθαρα για τις σφαγες κτλ...Απο την αλλη δεν θα μπορουσε η μερα να μεινει χωρις καποια αναφορα...Αποκλειεται να ηταν ενας εξυπνος τροπος να ανασυρουν το θεμα στη μνημη και τη συνειδηση των μαθητων, χωρις να θιγουν καμια πλευρα, επιλεγοντας να τονισουν τα αδικα επακολουθα της γενοκτονιας και την αθανατη ελληνικη ψυχη, που δεν εχει ουτε μικροπρεπεια ουτε ρατσισμο;

Constantinos είπε...

Δεν διαβασε φαινεται κανεις το πληρες διαγωνισμα. Στην τελευταια ασκηση εχουν αποσπασμα απο κειμενο του ιδιου συγγραφεα για τις κατεστραμμενες εβραικες γειτονιες γυρω απο την Ροτοντα. Η ασκηση ζητα να βρει ο μαθητης τα κοινα στοιχεια αναμεσα στα 2 κειμενα. Δηλαδη, του ζητανε (αμα θελει να περασει στο πανεπιστημιο) να καταληξει στο συμπερασμα που θελουν: Ελληνες = Ρατσιστες

BUTTERFLY είπε...

Οχι η αληθεια ειναι πως διαβασα μονο το κειμενο και την πρωτη ερωτηση, η οποια ομολογουμενως μου φανηκε παλουκι!
Τωρα, για τα υπολοιπα δεν ξερω, μονο για το κειμενο σαν κειμενο εχω αποψη...

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε ότι θέλεις με ευπρέπεια