Στο
σημερινό πόνημα θα σου πω ένα όνειρο μου. Προφανώς και δεν θα γίνει ποτέ, αλλά
τι είχα τι έχασα. Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.
Οτιδήποτε μπορείς να φανταστείς
που έχει κοινωνικό χαρακτήρα, για να διατηρηθεί πρέπει να κρατάει τη μνήμη και
τον θρύλο ζωντανό. Θρησκευτικό σύστημα θες, πολιτικό, ένα έθνος, ένα κίνημα,
ένα κόμμα, ένα αθλητικό σωματείο, τα πάντα. Πάρε παράδειγμα το ΝΒΑ. Τα πάντα
καταγεγραμμένα σε ένα πλούσιο αρχείο για να μαθαίνουν οι νέοι και να θυμούνται
οι παλαιοί. Στην Ελλάδα όμως δεν μας αρέσει να θυμόμαστε αλλά να ξεχνάμε. Δεν
γουστάρουμε τη μνήμη για αυτό καταντήσαμε πρόβατα. Επιτρέπεται να έχει η
μπασκετική μας κληρονομιά άσους όπως ο Γκάλης, ο Γιαννάκης, ο Φάνης και να μην
υπάρχει ένα, ένα για δείγμα ολοκληρωμένο ντοκιμαντέρ;
Ευθύς
αμέσως θα σου περιγράψω τι έχω σκεφτεί :
Δημιουργείται
μια εταιρεία. Με μετόχους την ομοσπονδία μπάσκετ, τον ΕΣΑΚΕ, την ΕΡΤ, τη ΝΟVΑ,
τον ΟΤΕ, τους 5 μεγάλους ( ΑΕΚ, Αρη, Ολυμπιακό, Παναθηναϊκό και ΠΑΟΚ ) και
όποιον άλλον βάλει χρήματα. Χορηγοί, εραστές του μπάσκετ και πλούσιοι. Ξεκινά
μια εκστρατεία συλλογής όλων των dvd
των
αγώνων που έχουν δώσει οι ομάδες μας σε εγχώριες και διεθνείς διοργανώσεις. Από
τότε που υπάρχει τηλεόραση. Φυσικά και της Εθνικής μας. Τα έχω υπολογίσει γύρω
στα 11.000 παιχνίδια.
Δημιουργείται
ένα ειδικό software
video editing στο
οποίο αφού ο χρήστης θα μπορεί να κόψει ένα απόσπασμα, θα έχει και πεδία να
συμπληρώνει: Ημερομηνία, αγώνας, τελικό σκορ, παίκτης, ενέργεια. Θα μπορεί την
ίδια φάση να την καταχωρεί και δεύτερη φορά γιατί για παράδειγμα είναι και κάρφωμα
του Μπατίστ και ασίστ του Διαμαντίδη.
Θα
καταχωρούνται όλοι οι πόντοι και από τις βοηθητικές φάσεις ( ασιστ, κλεψίματα,
κοψίματα ) μόνο οι θεαματικές. Ακόμα να υπάρχει η πρόβλεψη για bloopers ή
τσαμπουκάδες ή αστεία και ασυνήθιστα.
Πρόσληψη
500 ατόμων με γνώσεις μπάσκετ και με μια εκπαίδευση στο software να
ξεκινούν την καταγραφή. Για να μην μπλέξουμε με την τεμπελιά του Έλληνα, κάθε
αγώνας θα επεξεργάζεται από δύο – χωρίς να ξέρει ο καθένας ποιος είναι ο άλλος
– για να αντιπαραβάλλονται οι φάσεις και ο άχρηστος να απολύεται. Όλοι αυτοί θα
αμείβονται με 20 ευρώ ανά αγώνα
Αφού
τελείωνε αυτή διαδικασία, θα είχε δημιουργηθεί μια τεράστια βάση δεδομένων στην
οποία θα έβαζες πχ στην αναζήτηση «Γκάλης» και θα σου έβγαζε όλες τις ενέργειες
του Νικ!
Κάθε
παίκτης που έχει περάσει από την Ελλάδα,
θα είχε τη δική του βάση δεδομένων. Στο επόμενο στάδιο θα γινόταν η
επιλογή. Αυτό μπορεί να έχει πολλαπλά κριτήρια. Πχ, οι 20 καλύτερες φάσεις του
Γκάλη, του Άρη, του πρωταθλήματος. Ανά έτος, ανά πενταετία, ανά δεκαετία.
Ακολούθως
πάμε στην παραγωγή. Άντε και συγκεντρώσαμε όλες τις φάσεις οπότε σειρά έχει η επιλογή των καλύτερων στιγμιοτύπων. Μετά
χρειάζεται η μουσική παραγωγή και η σκηνοθεσία. Εφόσον ο παίκτης είναι εν ζωή,
κανονίζεται συνέντευξη που θα σχολιάζει αυτά τα καλάθια και θα λέει ανέκδοτες
ιστορίες. Αν είναι εκεί ψηλά όπως ο Τάρπλεϊ, μπορούν να μιλάνε πρώην συμπαίκτες
και προπονητές του για αυτόν.
Στο
DVD θα
υπάρχει μια καρτέλα του παίκτη με τα στατιστικά του, το βιογραφικό του και τις
φάσεις του. Τα καλάθια του και οι φάσεις του και ένα top 20. Ακόμα και οι καραβιές που έφερε
φέτος η ΑΕΚ. Έστω αυτά τα 5 παιχνίδια. Ανήκει στην ιστορία του αθλήματος στην
Ελλάδα.
Από
κει και πέρα καταλαβαίνεις πόσα DVD
μπορούν
να κοπούν. Ανά παίκτη, ανά ομάδα, ανά διοργάνωση, ανά έτος. Για να υπάρχει μια
ροή, μόλις ολοκληρώνεται το dvd
κάθε
παίκτη, στην ομάδα που ανήκει, γίνεται στο ημίχρονο κάθε αγώνα μια τιμητική
βράβευση και να δείχνει τα μάτριξ στιγμιότυπα από το dvd ώστε
να το αγοράσει ο κόσμος. Θα είναι φτηνό – το πολύ 3 ευρώ ώστε να μπορεί να
μεταπωληθεί γύρω στα 3,50 από τρίτους και φυσικά θα είναι υποτιτλισμένο στα
αγγλικά.
Αν
όμως έχουμε τον Μίτσελ Ουίγκινς από τον Σπόρτινγκ που δεν είναι στην Α1, εκεί
μπορεί να γίνει ένα ματς της ομάδας στο ΟΑΚΑ και να πάνε τα σχολεία. Προφανώς
και για τον αγαπημένο μου Σον Χίγκινς δεν θα κόψεις πάνω από 100 και για τον
Άντονι Γκράντι του Πανελληνίου πάνω από 20, αλλά για τον Διαμαντίδη επιβάλλεται
να είναι πάνω από 10.000 τεμάχια. Πέραν της παρουσίασης βέβαια, κάθε ομάδα θα μπορεί
να τα διαθέτει στα καταστήματα αθλητικών ειδών της ή στους αγώνες.
Ποσοστά
επί των πωλήσεων θα έχουν όλοι όσοι έβαλαν αρχικό κεφάλαιο και θα κατανέμονται
ανάλογα και πιστεύω πως σε βάθος χρόνου, θα είναι εμπορικά επικερδής
δραστηριότητα. Σκέψου ότι πολλά θα αγοράσουν τα ίδια τα τιμώμενα πρόσωπα για να
τα κάνουν δώρα στον κύκλο τους.
Είναι μεν κόστος για να γίνει αλλά μετά, απλώς
κόβεις και πουλάς dvd. Ειδικά
οι παίκτες θα αγοράσουν πολλά από μόνοι τους για να διατηρήσουν οι ίδιοι τη
μπασκετική πορεία τους ζωντανή. Και οι Αμερικάνοι θα τα πάρουν για τα κολέγια
τους, για τα παιδιά τους και οι Έλληνες για συγγενείς, φίλους και τους μαθητές
τους στις ακαδημίες. Είμαι σίγουρος πως ακόμα και ξένοι θα αγόραζαν τα dvd ειδικά
για στους πρωταγωνιστές της Ευρωλίγκα.
Αν
όλα αυτά που διάβασες σου φαίνονται κινέζικα, για φαντάσου: Να είχες στη
βιβλιοθήκη σου 100 DVD
με
τους αγαπημένους παίκτες της ομάδας σου και ξεχωριστή μνεία στους τίτλους που
πήρε η ομάδα σου! Ειδικά αφιερώματα στην Εθνική!
Από
κει και πέρα στο τέλος όλης αυτής της διαδικασίας, μετά από 5-6 χρόνια δηλαδή,
η εταιρεία θα κράταγε 30 άτομα για την εκάστοτε τρέχουσα αγωνιστική περίοδο.
Το
ίδιο θα μπορούσε να γίνει να γίνει και στο ποδόσφαιρο που ναι μεν διαρκεί
περισσότερη ώρα αλλά με δυσκολία βρίσκεις 10 καλές φάσεις σε κάθε αγώνα ειδικά
στη χώρα μας. Τα γκολ και οι περίτεχνες ενέργειες.
Διευκρίνιση:
Αναφέρομαι στους παίκτες που έπαιξαν στην Ελλάδα. Ο Παπαλουκάς ήταν στη Ρωσία
και στο Ισραήλ, αλλά αυτό δεν αφορά την ανωτέρω έρευνα.
Έτσι
δημιουργείς και συντηρείς και αξιοποιείς εμπορικά τον μύθο και την αίγλη του
αθλήματος και κρατάς τη μνήμη ζωντανή….
0 Λογομαχιες:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε ότι θέλεις με ευπρέπεια