Πέμπτη 4 Ιουνίου 2015

ΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΡΙΑ




Πριν από λίγες μέρες μου ήρθε ένα πολύ ενδιαφέρον ομολογώ mail

= = = 

Αγαπητέ Suspect

Μια φίλη μου, μου έστειλε ένα κείμενο σου που λέει για αυτό που σας λέμε ότι σας βλέπουμε σαν φίλους. http://suspect-enjoys-the-silence.blogspot.gr/2009/02/blog-post_09.html 

Από περιέργεια διάβασα και άλλα κείμενα σου για τις γυναίκες όπως αυτό που λες για το αν μια γυναίκα μπορεί να έχει φίλο έναν άνδρα. Βλακείες λες! Έχω πάρα πολλούς φίλους άνδρες. Αφού διάβασα μερικά, θέλω να σε ρωτήσω: Ποιος νομίζεις ότι είσαι ρε φίλε που βάζεις σε κατηγορίες τους ανθρώπους. Και λες οι γυναίκες το ένα, οι γυναίκες το άλλο; Θέλεις να σου πω εγώ για τους άνδρες; 

Εμένα δεν μου αρέσουν τα κουτάκια που βάζεις και λες για τις γυναίκες.
Αυτό και δεν πιστεύω ότι θα το ανεβάσεις. 

Θάλεια. 

= = =
Η απάντηση μου:
= = = 

Αγαπητή Θάλεια, 

Υπάρχει το προφανές, υπάρχει και το εις βάθος. 

Ως προς το προφανές, blog έχω καλή μου και όχι εγκυκλοπαίδεια. Στο blog μου προσωπικές απόψεις και σκέψεις καταθέτω. Άμα θες το διαβάζεις, άμα θες λαμβάνεις υπόψη σου αυτά που διαβάζεις είτε εν μέρει είτε εξ’ ολοκλήρου ή και καθόλου. Αν δεν σου αρέσει, μην ξαναμπείς. Με το ζόρι δεν γίνεται τίποτα. Στο κάτω κάτω της γραφής πήξαμε στα γυναικεία sites που γράφουν ένα φορτηγό αηδίες. Ας υπάρχει και μια ανδρική γωνία στον ιστό! 

Επειδή έχω γνωρίσει αρκετά κορίτσια «με πολλούς φίλους άνδρες» τότε μάλλον αυτά που γράφω είναι αληθή για αυτό και ενοχλήθηκες. Το κλασικό αυτάρεσκο και φιλάρεσκο κοριτσάκι.

Πάμε και στα πιο σύνθετα: 

Πιστεύω πως το στερεότυπο, κλισέ που λέμε και στα νέα ελληνικά, «κάθε άνθρωπος είναι και διαφορετικός» είναι μύθος. Το λέμε για να αυτοκολακευόμαστε αλλά τελικά δεν ισχύει. 

Κάθε άνθρωπος ναι, είναι διαφορετικός αλλά μόνο που λατρεύει την αγελαία συμπεριφορά.
 
Αυτό είναι αναπόφευκτο από την στιγμή κατά την οποία ζει οργανωμένα σε κοινωνικό σύνολο.
Ο άνθρωπος θέλει να εντάσσεται σε πολιτικά κόμματα. Αποκτά κουλτούρα. Είναι οπαδός μια ποδοσφαιρικής ομάδας. Ακολουθεί τη μόδα. Αποθεώνει έναν τραγουδιστή. Λατρεύει έναν ηθοποιό. Χειραγωγείται από τη διαφήμιση και τα μαζικά μέσα επιρροής. 

Γιατί πιστεύεις αγαπητή Θάλεια ότι υπάρχει υπερπληθώρα γυναικείων sites, lifestyle περιοδικών και εκπομπών, που πάνω κάτω λένε όλοι τα ίδια πράγματα; 

Τα πρωινάδικα που βλέπουν όλες οι νοικοκυρές είναι ακριβώς τα ίδια. Μαγειρική, μόδα, ζώδια, αχαουχα, τραγουδάκια της πυρκαγιάς, τηλεκουτσομπολιά, γκόσιπ και κους κους τα λένε, μερικές σκηνοθετημένες κοντρίτσες για την απαραίτητη ανακύκλωση και η ζωή συνεχίζεται.
Είναι τυχαίο πως σχεδόν πάντα μια σύγχρονη κοπέλα ρωτάει τι ζώδιο είναι ο άνδρας που κάθεται δίπλα της και προσπαθεί να καταλάβει το χαρακτήρα του από μια τυχαία ημερομηνία γέννησης;
Από πού και ως που λοιπόν «κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός»; 

Φυσικά και μπαίνει σε κουτάκια γιατί ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ

Έτσι αισθάνεται καλύτερα, έτσι πιστεύει ότι είναι αναγνωρίσιμος άρα και σημαντικός, έτσι επιδιώκει την κοινωνική αποδοχή. Δεν είναι κατ’ ανάγκην κακό αφού είναι ένας τρόπος κοινωνικής συμβίωσης αλλά δεν φταίει αυτός που την καταγράφει! 

Εσείς οι  γυναίκες  είστε τα εύκολα θύματα. Αφού σας έπεισαν πως είστε πάρα πολύ σημαντικές και σας φόρτωσαν οι τηλεοράσεις και τα περιοδικά με ζαχαρένια παραμύθια, είστε ένα εξαιρετικά καλό καταναλωτικό κοινό αφενός γιατί έχετε πια χρήματα δικά σας, αφετέρου γιατί ζηλεύεστε οπότε νομοτελειακά η μια κάνει ότι και η άλλη για να μη «μείνει πίσω». Και δως του σκουπίδι στη μάπα να τρέξετε να το καταναλώσετε. 

Επομένως, ναι, αναφέρομαι στις γυναίκες βάζοντας τες σε κουτάκι γιατί πέραν του θεωρητικού που σου απάντησα ανωτέρω, υπάρχει και το πρακτικό: 

Εργάστηκα ( και εργάζομαι πιο αραιά μεν αλλά έχω επαφή ) νύχτα και πολλές δουλειές που έχω κάνει, ήταν με κόσμο. Επίσης είχα ευρύ κοινωνικό κύκλο και ξέρεις κάτι; 

Όταν βλέπεις ένα έργο να επαναλαμβάνεται, δεν είναι σύμπτωση. Μια, δύο, διακόσιες να βλέπεις διαρκώς επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές, τότε μάλλον καλή μου Θάλεια για νοοτροπία πρόκειται… 

Άρα σου προτείνω να το ψάξεις αλλιώς. Αν εσύ κάνεις την αυτοκριτική σου και διαπιστώσεις ειλικρινά πως αυτά που γράφω δεν απευθύνονται σε εσένα τότε προσπέρασε τα. Πάντως το «σε βλέπω σαν φίλο» είναι μια μορφή απόρριψης που όλες έχετε πει και πάρα πολλές φορές! Τυχαίο; Δεν νομίζω! 

Κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός αλλά σε πολλά πράγματα είμαστε τόσο μα τόσο ίδιοι…

Yours,

Suspect




0 Λογομαχιες:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε ότι θέλεις με ευπρέπεια