( καπου το πηρε το ματι μου πριν από πολύ πολύ καιρο και το καταχωρω για λογους αρχειου )
Άρθρο 1ο. Ο πελάτης έχει δίκιο.
Άρθρο 2ο. Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο.
Άρθρο 3ο. Στην απίθανη περίπτωση που ο πωλητης έχει δίκιο θα ισχύουν τα Άρθρα 1 και 2.
Άρθρο 4ο. Ο πωλητής είναι πάντα ευγενικός και χαμογελαστός γιατί έτσι αρέσει στον πελάτη. Αλλά δεν χάνουμε το μέτρο. Οι υπερβολές, π.χ. χτυπήματα στη πλάτη, αποφεύγονται (και απαγορεύονται). Δεν έχουμε κάνει μαζί φαντάροι με τον πελάτη. Μια θερμή χειραψία, χωρίς να του λειώσουμε τα δάχτυλα, είναι αρκετή.
Άρθρο 5ο. Κοιτάμε τον πελάτη στα μάτια, σαν να μην έχουμε να του κρύψουμε τίποτα. Κάτω από τη μέση κοιτάμε ΜΟΝΟ έξω από το χώρο εργασίας
Άρθρο 6ο. Δεν αποδεικνύουμε στον πελάτη, χρησιμοποιώντας διάφορους τεχνικούς όρους, ότι δεν ξέρει που παν τα τέσσερα (κάτι που συνήθως ισχύει). Κανείς δεν αγοράζει από κάποιον που είναι πολύ εξυπνότερος από τον ίδιο. Φοβάται ότι είναι εύκολο να τον κοροϊδέψει.
Άρθρο 7ο. Ο σκοπός είναι να πείσουμε τον πελάτη ότι αυτό που ζητάει εκείνος τον εξυπηρετεί λιγότερο από αυτό που του προσφέρουμε εμείς. Όχι να φαίνεται ότι προσπαθούμε να του επιβάλλουμε την άποψή μας (ή, ακόμα χειρότερα, ότι αυτό που θέλει δεν το έχουμε στην αποθήκη).
Άρθρο 8ο. Εξηγούμε στον πελάτη ότι αυτό που θέλει χτες είναι καλύτερα για διάφορους λόγους (και να μην υπάρχουν, να βρεις άμα θέλεις να λέγεσαι πωλητής) να το περιμένει από βδομάδα. Για να μείνει ευχαριστημένος εκείνος, εμάς μόνο αυτό μας ενδιαφέρει.
Άρθρο 9ο. Ακόμα και αν δεν πετύχουμε πώληση ισχύει το Άρθρο 4. Δείχνουμε ότι χαρήκαμε τη κάθε στιγμή της συζήτησης. Περιμένουμε να απομακρυνθεί ο πελάτης για να πούμε τα δικά μας (καντήλια, μπινελίκια κ.λ.π.).
Άρθρο 10ο. Αν ξαναέρθει σε επαφή ο προηγούμενος πελάτης είμαστε ακόμα πιο χαρούμενοι και εγκάρδιοι γιατί η στάμνα που πηγαινοέρχεται στη βρύση κάποια φορά θα σπάσει. (που θα πάει θα ψωνίσει ο χλιμίτζουρας, ο πεοπαικτης, ο ψυχοβγάλτης).
Άρθρο 11ο. Όταν λεμε πωληση, δεν εννοουμε το να πει ο πελατης «ναι». Πωληση λεμε ότι καναμε όταν ο πελατης πληρωσει.
Άρθρο 12ο. Ο παρών νόμος αποτελεί επτασφράγιστο μυστικό και δεν δίνεται ποτέ η ευκαιρία στον πελάτη να λάβει γνώση.
Επιμυθιον:
Μην ξεχνας ότι ο πελατης εχει τα λεφτα ΣΟΥ στην τσεπη ΤΟΥ.
11 Λογομαχιες:
Σαν πελάτης συμφωνώ απόλυτα με τον δωδεκάλογο,σαν πωλητής όμως είμαι έτοιμος να παρω το όπλο και να γίνω ...Ζωνιανός!
Επίσης
δεν μιλάμε ποτέ για ποδόσφαιρο, θρησκεία, πολιτικά. Μπορεί αν γίνουμε μπίλιες χωρίς να το καταλάβουμε.
χρησιμοποιούμε και λίγο (τόσο, δα) γλωσσο-κάτι-προγραμματισμό, να του μιλάμε δηλαδή στην ίδια γλώσσα. Αν ο πελάτης πει "αυτός είναι καραγκιόζης", καλό είναι να αναφέρουμε όπου μας κολλήσει τον... Μιριγκόγκο!
κάνουμε ένα συγκρατημένο κοπλιμάν (πολύ συγκρατημένο όμως) γιατί η κολακεία ανοίγει πορτοφόλια...
never predjudge!!
ο κάθε πελάτης είναι πιθανός πελάτης - εκτός κι αν κοιμάται στα παγκάκια...
Και άλλα πολλά που τα έφαγα στη μάπα πολλά χρόνια, ακόμα συναντάω πελάτες μου στο μετρό, στο σούπερ μάρκετ, παντού...
Άμα μου 'ρθει τίποτα άλλο, θα στο γραψω!!
ΠΟΥΛΑ ΤΟΥΣ ΟΛΟΥΣ !!!!!!!!!!!!!!!
α, και φυσικά,
ο κάθε πωλητής που σέβεται τον εαυτό του ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙ ΤΟ
ΟΙΚΟΠΕΔΑ ΜΕ ΘΕΑ
με
ΑΛ ΠΑΤΣΙΝΟ
ΕΝΤ ΧΑΡΡΙΣ
ΜΠΑΛΝΤΓΟΥΝ (Ο ΜΕΓΑΛΟΣ)
ΤΖΑΚ ΛΕΜΟΝ
ΚΕΒΙΝ ΣΠΕΙΣΙ
ΟΛΟΙ ΠΩΛΗΤΕΣ !!!!!!
ΣΠΟΥΔΗ-ΛΕΜΕ- ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ.
Τους το έβαζα να το βλέπουν όταν τους εκπαίδευα (πςςς!!)
Ύποπτε καλησπέρα,
επέτρεψέ μου να συμπληρώσω με 2-3 Αρθρα την ενδιαφέρουσα ανάρτησή σου...
ΑΡΘΡΟ 13
Δεν κοιτάμε μόνο να εντοπίσουμε τις ανάγκες του πελάτες, αλλά να δημιουργήσουμε στο μυαλό του καινούριες ανάγκες.
ΑΡΘΡΟ 14
Όταν αναφέρουμε την τιμή του αντικειμένου που θα πουλήσουμε, κάνουμε μια παύση και δεν λέμε τίποτε άλλο. Ο πρώτος απο του δύο που θα μιλήσει πρώτος είναι ο χαμένος.
ΑΡΘΡΟ 15
Δεν μιλάμε και δεν διακόπτουμε ποτέ τον πελάτη την ώρα που δίνει παραγγελία. Έχουμε όλο τον χρόνο να το κάνουμε μετά.
και ένα άρθρο για τους πελάτες.
ΑΡΘΡΟ 16
Όταν σας ανακοινώσουν την τιμή, μην μιλήσετε, αλλά κοιτάξτε σκεπτικός στην αρχή το προιον που θα αγοράσετε και μετά κοιτάξτε τον πωλητη στα μάτια χωρίς να μιλάτε. Θα αναγκαστει να μιλήσει πρώτος και να κατεβάσει την τιμή, φοβούμενος την απώλεια της πώλησης...
τα σέβη μου
Σωστός ο Δωδεκάλογος και οι προσθήκες από τους σχολιαστές.
Σχολή management μιλάμε...
Καλό Σαββατοκύριακο
..παιδιά καθότι μετακινήθηκα πρόσφατα στις πωλήσεις, μετά από διάφορες δουλειές με "παχιούς και prestigious τίτλους" που έκανα για 8 χρόνια, δεν έχω παρά να σας ευχαριστήσω για τις πληροφορίες...
:-)))))
τοτε syneas να φοβασαι εξορμηση των ΕΚΑΜ
μετεωριτη μου καλες οι προσθηκες αλλα ο μπαλντγουιν στην ταινια ειχε ρολο 5 λεπτων! Καλυτερο το θεατρο με καταλειφο, ταρλοου, κεντρο κλπ
κωστα και τα δικα μου σεβη.
Οσο για αυτα που γραφεις μπορει να εχω μερικες ενστασεις αλλα οκ.
υπαρχουν πολλοι δρομοι για να πας στην κορυφη!
:)
φιλια αλεξανδρα, να σαι καλα!
τσιρκε ελπιζω να σου φανουν χρησιμα!
Άψογος για ακόμα μία φορά!!!! Έχοντας κάνει ένα φεγγάρι (μικρό ευτυχώς) πωλητής, συμφωνώ με όλα μα όλα!!!
έτσι όπως δεν βάζεις τόνους,
διάβασα "ο μπάλντγουιν είεχε ρολό" και σκέφτηκα το ρολό κοτόπουλο και μπερδεύτηκα... αλλά μετά θυμήθηκα ότι είχες δίκιο.
Μάλιστα κάποιος μου είπε ότι στο σινεμά ο ρόλος αυτός προστέθηκε ενώ στο θεατρικό δεν υπήρχε.
Δεν ξέρω αν ήταν αξιόπιστος π φίλος που μου το είπε αλλά σου μεταφέρω την πληροφορία μπας και ξέρεις κάτι παραπάνω!
Ευχαριστω πολυ φιλε σαντμαν!
Αληθεια σου ειπε Μετεωριτη μου, ετσι ακριβως εγινε.
Φοβερό, ετσι αισθάνομαι έτοιμος να τυπώσω τους κανόνες και να πάω να δουλέψω σαν πωλητής :)
Καλημερα !
Δημοσίευση σχολίου
Γράψε ότι θέλεις με ευπρέπεια