( καπου το πηρε το ματι μου πριν από πολύ πολύ καιρο και το καταχωρω για λογους αρχειου )
Άρθρο 1ο. Ο πελάτης έχει δίκιο.
Άρθρο 2ο. Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο.
Άρθρο 3ο. Στην απίθανη περίπτωση που ο πωλητης έχει δίκιο θα ισχύουν τα Άρθρα 1 και 2.
Άρθρο 4ο. Ο πωλητής είναι πάντα ευγενικός και χαμογελαστός γιατί έτσι αρέσει στον πελάτη. Αλλά δεν χάνουμε το μέτρο. Οι υπερβολές, π.χ. χτυπήματα στη πλάτη, αποφεύγονται (και απαγορεύονται). Δεν έχουμε κάνει μαζί φαντάροι με τον πελάτη. Μια θερμή χειραψία, χωρίς να του λειώσουμε τα δάχτυλα, είναι αρκετή.
Άρθρο 5ο. Κοιτάμε τον πελάτη στα μάτια, σαν να μην έχουμε να του κρύψουμε τίποτα. Κάτω από τη μέση κοιτάμε ΜΟΝΟ έξω από το χώρο εργασίας
Άρθρο 6ο. Δεν αποδεικνύουμε στον πελάτη, χρησιμοποιώντας διάφορους τεχνικούς όρους, ότι δεν ξέρει που παν τα τέσσερα (κάτι που συνήθως ισχύει). Κανείς δεν αγοράζει από κάποιον που είναι πολύ εξυπνότερος από τον ίδιο. Φοβάται ότι είναι εύκολο να τον κοροϊδέψει.
Άρθρο 7ο. Ο σκοπός είναι να πείσουμε τον πελάτη ότι αυτό που ζητάει εκείνος τον εξυπηρετεί λιγότερο από αυτό που του προσφέρουμε εμείς. Όχι να φαίνεται ότι προσπαθούμε να του επιβάλλουμε την άποψή μας (ή, ακόμα χειρότερα, ότι αυτό που θέλει δεν το έχουμε στην αποθήκη).
Άρθρο 8ο. Εξηγούμε στον πελάτη ότι αυτό που θέλει χτες είναι καλύτερα για διάφορους λόγους (και να μην υπάρχουν, να βρεις άμα θέλεις να λέγεσαι πωλητής) να το περιμένει από βδομάδα. Για να μείνει ευχαριστημένος εκείνος, εμάς μόνο αυτό μας ενδιαφέρει.
Άρθρο 9ο. Ακόμα και αν δεν πετύχουμε πώληση ισχύει το Άρθρο 4. Δείχνουμε ότι χαρήκαμε τη κάθε στιγμή της συζήτησης. Περιμένουμε να απομακρυνθεί ο πελάτης για να πούμε τα δικά μας (καντήλια, μπινελίκια κ.λ.π.).
Άρθρο 10ο. Αν ξαναέρθει σε επαφή ο προηγούμενος πελάτης είμαστε ακόμα πιο χαρούμενοι και εγκάρδιοι γιατί η στάμνα που πηγαινοέρχεται στη βρύση κάποια φορά θα σπάσει. (που θα πάει θα ψωνίσει ο χλιμίτζουρας, ο πεοπαικτης, ο ψυχοβγάλτης).
Άρθρο 11ο. Όταν λεμε πωληση, δεν εννοουμε το να πει ο πελατης «ναι». Πωληση λεμε ότι καναμε όταν ο πελατης πληρωσει.
Άρθρο 12ο. Ο παρών νόμος αποτελεί επτασφράγιστο μυστικό και δεν δίνεται ποτέ η ευκαιρία στον πελάτη να λάβει γνώση.
Επιμυθιον:
Μην ξεχνας ότι ο πελατης εχει τα λεφτα ΣΟΥ στην τσεπη ΤΟΥ.