Εκτος από διαφορα σημειωματα που αφορουν τις σχεσεις των δυο φυλων, προχθες πηρα και ένα διαφορετικου περιεχομενου:
«Suspect γεια σου,
Παρακολουθω το blog σου και βλεπω ότι γραφεις πολλα ενδιαφεροντα εργασιακα.
Εχω μια μικρη βιοτεχνια η οποια αν και ξεκινησε δυνατα, μετα αρχισε να παιρνει την κατιουσα και δεν μπορω να καταλαβω γιατι. Δουλεια εχουμε αλλα δεν προλαβαινουμε.
Ειμαστε 25 ατομα, δουλευουμε για 125, προσπαθουμε αλλα δεν.
Περισσοτερο τσακωνομαστε και μπερδευομαστε παρα δουλευουμε.
Και να φανταστεις ότι ξεκινησαμε 3, σε 1 χρονο γιναμε 7 και σε αλλα 2, 25 ατομα !!
Σκεφτομαι να κανω μια ριζικη οργανωση, μια γενικη ανανεωση και θελω να σε ρωτησω εσυ τι πιστευεις ότι χρειαζεται να κανω;
Με εκτιμηση
Σ.Φ.»
= = = = =
Γεια χαρα φιλε και σε ευχαριστω για την επικοινωνια.
Χωρις να ειμαι ο σουπερ οουαου μανατζερ θα σου πω τη γνωμη μου βαση εμπειριας αλλα και της αναγκαιας συνθηκης ότι εχεις εταιρεια που δεν εχει τρομακτικους πορους. Το κλασικο λαθος των μικρων ελληνικων επιχειρησεων που αρχικα πανε σχεδον απροσδοκητα καλα και πριν φουνταρουν εχουν φροντισει
1. να κανουν σχεδια για δραστηριοτητες που δεν μπορουν να σηκωσουν
2. να πανε καλα οι δουλειες και να κανουν αθροες προσληψεις που μετα δεν αντεχουν
3. να ακροβατουν μεταξυ της επιβιωσης και της αρπαχτης, να παραμενουν ανοργανωτες και σε βαθος χρονου καταρρεουν όπως η σταχτη από το τσιγαρο.
4. να εχουν το μονιμο διλημμα. Να επενδυσω για να εισπραξω ή να εισπραξω και μετα να επενδυσω; Λες και αυτά τα μεγεθη δεν είναι συγκοινωνουντα δοχεια αλλα ανεξαρτητα κλαδια.
3 είναι οι τομεις που πρεπει να δωσεις βαρος.
1. ανθρωπινο δυναμικο.
2. παραγωγη
3. μαρκετινγκ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ.
Χωρις να εχεις στο νου σου προσωπα, σκεψου τις θεσεις εργασιας που αντεχει η εταιρεια σου. Κανε μονος σου περιγραφη των εργασιων του προσωπικου. Εννοω τον τιτλο, τα καθηκοντα, σε ποιον αναφερεται και το ωραριο.
Μετα αφου βρεις τις θεσεις, κανε ένα πλανο οργανωτικης δομης.
Ορισε διαδικασιες για ολες τις δραστηριοτητες της εταρειας, μοιρασε ρολους και αρμοδιοτητες χωρις επαναλαμβανω να ταυτισεις τις θεσεις με τα προσωπα.
Αφου το κανεις αυτό, τοτε αντιστοιχησε τα ατομα στις θεσεις.
Θα δεις ότι ή σε καποιες περιπτωσεις εχεις υπεραριθμους υπαλληλους ή σε καποια ποστα εχεις ελλειψη.
ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Πως παραγεται το προϊον;
Με ποια διαδικασια;
Με ποια σειρα εργασιων;
Πως θα γινεται η μεταφορα;
Αυτά είναι ερωτηματα που θα πρεπει να απαντησεις φιλε.
Και μαλιστα γραπτως.
Μπορει να τα εχεις όλα στο μυαλο σου αλλα βλεπεις ότι όλα στο μυαλο δεν γινονται.
Να τα καταγραψεις, να τα συζητησεις με τον/τους συνεταιρους, να προσθεσεις και να αφαιρεσεις. Και ας μεινει για λιγο πισω η δουλεια. Δεν χαθηκε ο κοσμος.
Ο κοσμος χανεται όταν προσπαθεις για την καλη ζωη χωρις να εχεις το εισιτηριο και αυτό είναι η καλη οργανωση.
Ετσι ώστε οποιος καινουριος υπαλληλος ερθει, να μη χρειαστει να μαλλιασει η γλωσσα σου και τα μισα να μην τα καταλαβει και τα αλλα μισα να μην τα θυμαται.
Γραπτως.
Ώστε να μπορεις και εσυ να δεις τα πιθανα σου λαθη.
Και να τα συνδιασεις με το προσωπικο όπως ανωτερω, ώστε να βρεις τον καλυτερο συνδυασμο.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
Δεν υπαρχει λογος να κανεις διαφημιστικα σποτ στην τηλεοραση.
Εχεις ηδη παρουσια στην αγορα και το καλυτερο μαρκετινγκ μπορεις να το κανεις μεσω των πελατων σου.
Πιασε τους καλυτερους σου πελατες και βγαλτους εξω για φαγητο.
Μαθε από αυτους τι είναι καλυτερο να βελτιωσεις.
Ρωτησε τους αν εχουν κατι να σου προτεινουν.
Κατεγραψε πληροφοριες και προβληματα. Μαθε για τον ανταγωνισμο.
Με έναν τρυγο 2 ζμπαρονια
Και θα παρεις ιδεες και δενεις τους πελατες σου ώστε να ξεπεραστουν τα οποια προβληματα υπαρχουν. Ολοι κολακευομαστε όταν μας ζητειται η γνωμη μας και ολοι θα σου τη δωσουν. Μην την ψαξεις όμως από ολους αλλα από τους καλυτερους σου πελατες. Από αυτους εξαρτασαι και σε αυτους προσφερεις τις υπηρεσιες σου. Επιβαλλεται πως ότι ακους να το καταγραψεις. [ ΣΣ ενταξει μη γινεις αστειος και κρατας σημειωσεις διπλα στα παϊδακια αλλα μετα τη συναντηση κανε μια προχειρη καταγραφη ]
Σιγουρα υπαρχουν και μερικα αλλα θεματα όπως οι οικονομικες συμφωνιες, οι προμηθευτες, η αποθηκη, το λογιστηριο αλλα πιστευω ότι οι ανωτερω τομεις είναι αυτοι που πρωτιστως πρεπει να στραφεις για να εξασφαλισεις την καλυτερη δυνατη εσωτερικη λειτουργια της επιχειρησης σου.
Καλη δυναμη και καλη συνεχεια.