Παρασκευή, 3 Αυγούστου 2018

ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ



Στην παράξενη και παράδοξη χώρα που ζούμε, γίνονται και καλά πράγματα που πρέπει να αναφερθούν. Πριν από λίγες ημέρες διάβασα ένα δημοσίευμα – παρουσίαση στο «Πρώτο Θέμα» για το μουσείο αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας που βρίσκεται στην Πινδάρου 6, στο Κολωνάκι.
Σε ένα νεοκλασικό κτίριο μπαίνεις κυριολεκτικά σε έναν άλλο κόσμο. Υπάρχουν 3-4 φοιτητές που σου κάνουν ξενάγηση. Τα παιδιά κάνουν την πρακτική τους, ευγενέστατα και σε βοηθούν να καταλάβεις τι βλέπεις. Υπάρχει η κατασκευή για να δεις πως είναι και μια οθόνη που έχει βίντεο αναπαράσταση για να το καταλάβεις.

Στο ισόγειο βρίσκονται τα τεχνικά :

Το πώς άνοιγε και έκλεινε μόνη της η πόρτα στο μαντείο για εντυπωσιάζονται οι πιστοί και να αφήνουν τον οβολό τους, ο ρομποτικός υδροχόος, ο ηχητικός συναγερμός όταν πήγαινε κάποιος να ανοίξει μια πόρτα, το αυτόματο μηχάνημα για κρασί που λειτουργούσε με κερματοδέκτη, το πώς επικοινωνούσαν από τις βουνοκορφές με τα σινιάλα, το ανυψωτικό τεράστιων λίθων για να φτιάξουν τα τείχη, το αρχαίο καρουζέλ, ο νερόμυλος, ένα μηχάνημα που μετρούσε αποστάσεις, μια αντλία που ανέβαζε το νερό από μια κατώτερη επιφάνεια και μια ανώτερη υψομετρικά. Πως έβρισκαν το ύψος των κτιρίων. Τρομερό ήταν και το κουκλοθέατρο που μοιάζει με τον κινηματογράφο καθώς η παράσταση βασίζονταν σε κινούμενα στοιχεία!

Στο πρώτο όροφο υπήρχαν τα ηλιακά ρολόγια, ο μηχανισμός των αντικυθήρων, ο αστρολάβος, το πυροβόλο με τα βέλη και το ξυπνητήρι του Πλάτωνα.

Στον δεύτερο όροφο βρίσκονται τα μουσικά όργανα. Μπουζουκοειδή, κιθαροειδή, λύρες, ντραμς, σάλπιγγες, όλα τα είχαμε αιώνες πριν.

Ήξερες ότι οι Αρχαίοι ημών πρόγονοι έπαιζαν τρίλιζα;; Ωραίο παιχνιδάκι, μου άρεσε, το αγόρασα και αναμνηστικό για το σπίτι μου από την – φτωχή - έκθεση. Όπως επίσης πήρα και το βιβλίο του Κώστα Κοτσανά που είναι και εμπνευστής και ο δημιουργός του μουσείου και περιγράφει αναλυτικά τα εκθέματα. Επίσης είδα και ένα παιχνίδι που μοιάζει πολύ με το σύγχρονο σκάκι.

Τι δεν μου άρεσε :

Η έξτρα χρέωση για την έκθεση του δευτέρου ορόφου. Ένα μουσείου είναι, μια χρέωση έπρεπε να υπάρχει.

Η έξτρα χρέωση για την ξενάγηση. Αφού τα παιδιά που είναι εκεί δεν επιβαρύνουν το μουσείο. Κάνουν την πρακτική τους δωρεάν και το χαρτζιλίκι τους το παίρνουν από το ΕΣΠΑ.

Στο δεύτερο όροφο τα εκθέματα ήταν στριμωχτά και μερικές οθόνες δεν έπαιζαν.

Φεύγοντας αισθάνθηκα ντροπή. Πόσο άχρηστος, ανάξιος και ανίκανος λαός είμαστε. Αυτά θα έπρεπε να διδάσκονται  στο σχολείο. Έχουμε τέτοια απίστευτη κληρονομιά και τη θάβουμε. Πάλι καλά που βρέθηκε ένας άνθρωπος να την αναδείξει. Ας το παραδεχθούμε. Δεν έχουμε καμία ανωτερότητα, ούτε μας κυνηγούν οι ξένοι,  οι μασόνοι και ο καιρός γαρ εγγύς. Πρωτίστως εμείς βγάζουμε τα ματάκια μας μόνοι μας και είμαστε ανάξιοι των προγόνων μας γιατί βρίσκομαστε σε μια διαρκή παρακμή.

Αν εσύ που με διαβάζεις διδάσκεις σε σχολείο ή ξέρεις κάποιον, στείλε το παρόν και από το προσεχές σχολικό έτος κανόνισε εκδρομή οπωσδήποτε! Από το να χαζολογούν τα παιδιά σε ένα πάρκο, είναι απείρως καλύτερο.



0 Λογομαχιες:

Δημοσίευση σχολίου